bla
Intervju

Vsaka promocija je lahko »zelena«

Renata in Sandi Novak, partnerja tako zasebno kot tudi poslovno, sta se po letih delovanja na področju marketinga podala na samostojno pot. Na njej sta v skladu s svojimi življenjskimi vrednotami želela širiti zavest o okoljski problematiki.

Odločila sta se, da bosta podjetjem ponudila možnost nakupa ekoloških promocijskih izdelkov in tako sta vzpostavila spletni portal z okolju prijaznimi izdelki. Kot pravita, je poslovno darilo ogledalo podjetja, zato je še toliko bolj pomembno, da se podjetja skrbno odločajo zanje.

Oba imata dolgoletne izkušnje z marketingom in znamčenjem. Sandi, vi ste bili med drugim dolgoletni vodja trženja v Koloseju in nekaj časa tudi namestnik direktorja agencije Grey Ljubljana, Renata, vi pa se že ves čas svoje kariere ukvarjate z različnimi področji, od marketinga in predavateljstva na visoki šoli za kozmetiko Doba do life coachinga in pilatesa. Od kod odločitev, da ustanovita svoje lastno podjetje?

Sandi: Za vse izkušnje, ki sva jih pridobila v marketingu in delu z blagovnimi znamkami, sva neizmerno hvaležna. Vendar je prišel čas, ko sva si želela ustvariti nekaj svojega. Želela sva si delovati na področju, ki ga živiva, torej usmerjenosti v zdrav način življenja – prehrano, šport in čiste misli – kot tudi v zdrav odnos do vsega okoli naju, pri čemer imam v mislih predvsem naravo in odnose.

Renata: Povezanost z naravo sva združila z izkušnjami, kjer nama je pomembno, da lahko delava to, kar živiva, torej walk your talk. Trudiva se biti zgled tako pri ohranjanju okolja, ozaveščanju ljudi in poslovnih partnerjev ter pozitivnem delovanju kot tudi pri grajenju dobrih odnosov in čistih misli. Ljudje se namreč premalokrat zavedajo, da vse deluje od znotraj navzven. Moje notranje stanje se torej odraža v mojem odnosu do drugih, sodelavcev, partnerjev, otrok, narave in okolja, skratka do vsega navzven.

Družinsko podjetje IN imata zdaj že deset let. Kaj sta si na začetku zastavila kot njegovo poslanstvo in vizijo?

Sandi: Na samostojni poti sva želela delovati na področju, kjer bi lahko ozaveščala in širila zavest o okoljski problematiki. Tudi sama sva se je začela čedalje bolj zavedati. Tako sva najprej pridobila zastopstvo za Sprout!, svinčnik, ki raste, in sicer za celotno regijo Adriatik. Od tu naprej sva razvijala vizijo, da bi postavila največji slovenski portal z okolju prijaznimi izdelki. Še danes se trudiva predstaviti podjetjem, da je vsaka promocija lahko »zelena« promocija.

Kako pa se vidva dopolnjujeta ne le kot zasebna, temveč tudi poslovna partnerja? Kako deluje takšna družinska naveza? Za kaj je v podjetju odgovoren vsak od vaju?

Renata: Biti partner v vseh pogledih, zasebno in poslovno, je iskreno rečeno velik izziv. Sandi skrbi za vodenje podjetja in prodajo, sama skrbim za marketing in vso preostalo administracijo. Jaz imam vsekakor bolj ženski, mehak pristop in predvsem veliko zmožnost empatije in širšega pogleda od zgoraj. Sandi je bolj prizemljen človek, down to earth, bolj analitičen. Lahko bi rekla, da je on realist, jaz pa bolj umetniška duša. Kar pa pri delovanju podjetja ni ovira, kvečjemu prednost. Na takšen način mnogokrat prideva do neverjetnih idej.

Seveda pa morajo biti postavljeni dobri temelji, in to je sprejemanje eden drugega, takšna, kot sva, in aktivno poslušanje. Tako posledično ni prepirov, so kvečjemu konstruktivne debate. Seveda vse to pravzaprav velja tako v zasebnem kot tudi poslovnem odnosu.

V okviru podjetja sta lastnika več blagovnih znamk, in sicer Axis Mundi, Ekoman, Eko vrečka in Heartybites, poleg tega pa sta uradna distributerja za že omenjene svinčnike, ki jih lahko posadiš, Sprout, in stekleničke ReTap. Vsaka ima za seboj svojo zgodbo in tudi svojo spletno stran, njihov skupni imenovalec pa je, da jih tržite tudi kot poslovna darila. Na kakšen način izbirata znamke, ki jih dodajata svoji ponudbi?

Sandi: Najine oči so vedno odprte za inovativne, posebne izdelke, ki pa morajo seveda izpolnjevati glavni kriterij, in to je, da so okolju prijazni.

Kot pravite, vse omenjene znamke druži to, da so okolju prijazne. Zakaj se vama zdi pomembno, da so tudi poslovna oziroma promocijska darila ekološka?

Renata: S tem, ko podjetje ali blagovna znamka podari poslovno ali promocijsko darilo, pokaže, kakšen je njen odnos oziroma naravnanost ne samo do okolja, temveč tudi do svojih poslovnih partnerjev ali zaposlenih. To je na nek način ogledalo podjetja. Skrb za okolje je treba izražati na vseh področjih, torej tudi s svojo trženjsko strategijo oziroma komunikacijo.

Kako ozaveščena so po vajinih opažanjih že slovenska podjetja, ko gre za okolju prijazna poslovna darila? Ali opažata, da se v zadnjih letih tudi na tem področju povečuje njihova okoljska naravnanost?

Renata: Veliko podjetij že ima svoje oddelke za družbeno odgovornost ali trajnostno delovanje. Pred nekaj leti je to postal kar trend, pri čemer je bilo dostikrat opaziti, da podjetja trajnostno ravnanje jemljejo zgolj kot oglaševalsko akcijo. Obnašanje in delovanje znotraj podjetja torej ni skladno s tem, kar oglašujejo navzven. Nemalokrat se še vedno zgodi, da pridete v podjetje, kjer vam na sestanku postrežejo vodo v plastenkah. Voda v steklenički je na primer majhen korak, ki lahko vodi do velikih sprememb. In to je le eden od primerov, ki pa je zelo pogost.

Sandi, v enem od vaših zapisov na LinkedInu ste omenili, da se ustvarjanje okolju prijazne blagovne znamke lahko izkaže za koristno poslovno strategijo ter hiter in enostaven način za osvojitev src potencialnih kupcev. Ali menite, da tudi prejemnikom poslovnih daril čedalje več pomeni, da ta predstavljajo čim manjšo obremenitev za okolje?

Sandi: To je odvisno od ozaveščenosti prejemnika darila in njegove naravnanosti do okolja. Če je prejemnik sam nekdo, ki skrbi za okolje, mu bo to zagotovo veliko pomenilo. Druga plat je ta, da veliko prejemnikov že samo s tem, ko prejme okolju prijazno darilo, meni, da skrbijo za okolje. Pa vemo, da ni ravno tako. Vsekakor pa upamo, da s takšnimi darili v prejemnikih spodbudimo razmišljanje v smeri skrbi za okolje.

Ekološki izdelki so v povprečju še vedno dražji od neekoloških. Ali je cena pogosto tista ovira, zakaj se podjetja raje odločijo za običajne izdelke, pri čemer pa zanemarijo njihov okoljski vpliv?

Sandi: Cena je zelo pogosta ovira, ko se podjetje odloča, ali bo kupilo izdelke, ki so okolju prijazni. Je pa dejstvo, da so v zadnjih letih tudi ti izdelki postali veliko bolj cenovno dostopni, kot so bili. Tako so nakupi izdelkov iz reciklirane plastike, bombaža, konoplje in podobnih materialov postali pogostejši.

Promocijskim izdelkom pripisujete veliko moč; na LinkedInu ste med drugim navedli, da je lonček z logotipom podjetja učinkovitejši od radijskih in televizijskih oglasov. Zakaj menite, da je tako?

Renata: Seveda so tukaj v ozadju tudi raziskave, ki jih spremljamo, in v konkretnem primeru so merili ceno na ogled izdelka. Če zelo poenostavim zadevo, je lonček za kavo izdelek, ki ga skoraj vsakdo uporabi večkrat na dan in to vsak dan. Oseba lahko torej vaše sporočilo ali logotip, ki je na tem lončku, vidi večkrat na dan, kot tudi nekaj oseb okoli nje. V primerjavi z oglasi, kjer je v zadnjih časih treba loviti pozornost gledalcev, saj veliko preklapljajo med različnimi mediji, je ta ogled na lončku prostovoljen. Kar pomeni, da so predvsem za majhna podjetja, ki nimajo visokih proračunov za oglaševanje in si televizije in radia ne morejo privoščiti, tovrstni izdelki idealni. Razmerje med učinkovitostjo in ceno je tukaj veliko višje kot pri drugih medijih. Ti izdelki imajo še en pomemben vidik, in sicer čustveni naboj, ki ga nosijo, česar prav tako ne smemo zanemariti.

Pri vseh izdelkih, ki jih imate v ponudbi, podjetjem omogočate tudi njihovo personalizacijo. Se jih veliko odloči za to možnost? Kakšni pa so argumenti, ki govorijo v prid personaliziranim poslovnim darilom?

Sandi: Glavna prednost poslovnih daril je predvsem v možnosti personalizacije, ki je skladna s celostno grafično podobo podjetja ali blagovne znamke. Večina naših strank se odloča za to možnost, saj s tem gradijo bodisi neko pripadnost blagovni znamki ali pa s tem izpostavljajo ugled podjetja navzven.

Kakšnih marketinških aktivnosti pa se najpogosteje poslužujeta, da vaše blagovne znamke približate potencialnim kupcem?

Renata: Delujemo izključno na B2B-področju, zato je e-poštni marketing naše glavno orodje. Seveda se poslužujemo tudi družbenih omrežij in spletnega oglaševanja.

V zadnjem letu, zaznamovanem s koronavirusom, je spletna trgovina prav vzcvetela. Sicer že ves čas poslovanja vajinega podjetja stavita na spletno prisotnost, toda ali tudi vidva v tem času beležita večje zanimanje za nakupe preko spleta?

Sandi: V bistvu smo že pred temi čudnimi časi dobivali veliko povpraševanj preko spleta, tako da ne moreva ravno trditi, da se je to v tem času bliskovito zvišalo. Še vedno je najpogostejši osebni klic ali e-sporočilo stranke, ki izrazi povpraševanje.

Nam lahko zaupata, kakšne načrte imata še v zvezi s svojem podjetjem? Na katera področja bi si še želela podati oziroma katere nove izdelke še nameravata dodajati v ponudbo?

Sandi: V lanskem letu smo ponudbo razširili tudi v tujino in naredili novo lastno blagovno znamko GiftUp. V teh dneh pa končujemo prenovo največjega spletnega portala okolju prijaznih daril Ekoman, s katerim se nameravamo tudi razširiti v tujino, tako da bo na voljo tudi v angleščini. Vsako leto si zadava cilj, da razvijeva eno novo blagovno znamko ali pridobiva novo zastopstvo.

Sama sta sicer vneta privrženca zdravega življenjskega sloga. Oba sta športnika, zdravo se prehranjujeta ... Renata, vi na svoji spletni strani spremeni.se objavljate tudi recepte, ki večinoma temeljijo na sestavinah rastlinskega izvora. Kaj sicer za vaju pomeni živeti kakovostno in zdravo?

Renata: V zadnjih letih se res veliko ukvarjam s prehrano in ustvarjanjem receptov. Ljudem želim pokazati, da je zdravo lahko tudi dobro. Ko ljudem ponudim brownie iz sladkega krompirja, ki je res okusen, ne morejo verjeti, da notri ni nič moke, sladkorja, jajc ipd. Glavno vodilo pri tem je enostavnost priprave in hitra priprava. Podpiram ljudi pri iskanju uravnoteženosti, tako v hrani kot tudi notranje.

Pomembno nama je, da imava svobodno izbiro ravnotežja med zasebnim in poslovnim življenjem, da se lahko svobodno odločava, kakšno hrano bova jedla, da si lahko vsak dan vzameva čas zase in odideva v naravo, za šport, in pa predvsem, da sva v notranjem ravnovesju. Vsak v svojem, saj le tako lahko delujeva kot celota. Seveda nama je pomembno, da imava okoli sebe pristne in iskrene odnose ter ljudi, ki naju podpirajo.

Vsekakor nama kakovostno življenje pomeni tudi izbira potovanj, saj zelo rada potujeva. No, tega v zadnjem času ni ravno veliko.

Intervju je bil prvotno objavljen v reviji SaMMozavestno (maj 2021)

483

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

čad
18. 09. 2021

Industrija srečanj nikoli več ne bo takšna, kot je bila pred covidom-19, je prepričan…

»Naj poudarim, da smo kreativna industrija, ne pa logistična. Naročniki kupujejo naše kreativne rešitve in ne logističnih, ki jih lahko vsakdo…

balazic
11. 09. 2021

Koronakriza je za vedno spremenila vedenje potrošnikov, je prepričan Toni Balažič,…

»Mislim, da je eden od ključnih dejavnikov uspeha v moji karieri prav to, da sem marketingar. In to takšen marketingar, ki želi razumeti marketing…

bla
08. 09. 2021

Za Lucijo Lepšina, tekstopisko v Agenciji 101 in predavateljico na Akademiji UDO, so…

Vsako omrežje je svoj svet in ključno je, da se to vzame v zakup

Naši avtorji