blaz
Intervju

»Znamke naj z vsebino na TikToku ustvarjajo dodano vrednost za svoje sledilce«

Priljubljenost TikToka ne pojenja, o čemer smo se pogovarjali z Blažem Vižintinom, direktorjem Veleven studios, ki je tudi sam uspešen TikToker.

Kot smo že pisali, je po podatkih OnlyAccounts.io TikTok zabeležil 488,2 milijona prenosov, kar je druga največja številka v zgodovini aplikacije. To seveda izkoriščajo tudi blagovne znamke, ki se zavedajo, da ta platforma nikakor ni muha enodnevnica, pravi Vižintin.

Kateri so trenutno najbolj vroči trendi na TikToku?

Trendov je veliko in vsak dan se ustvari kakšen nov, a se hkrati pozabi kakšnega starega. Trenutno je recimo v kulinariki zelo vroča »Dubai čokolada«, ki jo vsi množično pripravljajo, ali pa testirajo in poročajo, kakšen se jim zdi njen okus. V zadnjem času obstaja tudi porast priljubljenosti videoprehodov iz enega viralnega posnetka v drugega. Kljub temu, da je TikTok skozi čas nekako »prerasel« samo plesno vsebino, se tam še vedno najde tudi kakšen viralni ples, ki ga vsi radi poustvarijo.

Koliko »morate« kot TikToker dejansko slediti tem trendom (da vas algoritem upošteva) in v kolikšni meri želite trende tudi sami ustvarjati?

Sam sem prepričan, da mora biti neka prava mera obeh polov. Če le poustvarjaš trende, nekako izgubiš svoj slog. To ne pomeni, da jih ne smeš poustvarjati, ampak je mogoče bolje, če poustvariš tiste, ki jih lahko povežeš s svojo vsebino. Po mojem mnenju so še bolj uspešni tisti ustvarjalci vsebine, ki se na trende ne ozirajo preveč in ustvarijo vsebino, ki je njim blizu in v njej uživajo. Na takšen način tudi lahko postavijo določen trend, ne da bi se tega zavedali ali ga namenoma želeli ustvariti.

Kako po vaših opažanjih do TikToka pristopajo blagovne znamke – so ga že »posvojile« kot enega od oglaševalskih kanalov?

Kot lastnik agencije, ki se ukvarja z ustvarjanjem vsebin za družbena omrežja za različna podjetja, lahko iz prve roke povem, da je podjetij, ki želijo TikTok posvojiti, vse več. Vsi se zavedajo, da je videovsebina kratkega, vertikalnega formata prihodnost in da TikTok kot platforma ni muha enodnevnica, ampak orodje, ki ga mnogo podjetij s pridom izkorišča za grajenje prepoznavnosti svoje blagovne znamke. Nekatera podjetja, ki so mi pred kakšnim letom dni dejala, da TikToka ne potrebujejo, saj menijo, da je to samo za »neresna podjetja«, so si zdaj premislila in se odločila, da nastopijo tudi na tej platformi.

Katere so glavne »zakonitosti«, ki jih morajo upoštevati blagovne znamke na TikToku?

Vsebina, ki jo podjetje ustvarja ali deli na svojem profilu, mora slediti tudi njihovim ciljem. Pred samim začetkom mora te cilje jasno opredeliti in nato skovati strategijo, kako jih bo zasledovala. Pametno je, da skozi vsebino ustvarjajo dodano vrednost za svoje gledalce – potencialne kupce ali stranke. Torej delijo uporabne informacije, zaradi katerih jim bo ta skupnost začela slediti in jim zaupati. Podjetja se zavedajo, da ustvarjanje in redno produciranje vsebine ni mačji kašelj in da se za to lahko potroši veliko časa – takšnim velikokrat pomagamo mi.

Katere slovenske blagovne znamke po vašem mnenju na TikToku najbolj izstopajo?

V Sloveniji imamo že veliko podjetij, ki ustvarjajo resnično kakovostno vsebino – v kulinariki, gradbeništvu, tekstilni industriji in drugje. Kot rečeno, v naši agenciji vodimo veliko profilov tudi sami, tako da bi bil verjetno nekoliko pristranski, če bi izpostavil samo nekatere. Pohvalil bi vsa podjetja, ki se podajo na to pot, saj stopajo v korak s časom.

S katerimi blagovnimi znamkami sami sodelujete in kakšna sodelovanja so vam najljubša?

Sam se držim »pravila«, da sodelujem z blagovnimi znamkami, v katere zaupam in njihove izdelke tudi sam uporabljam. V takšnem primeru je to vedno win-win situacija in prepričan sem, da moji kolegi iz panoge razmišljajo enako ali podobno. Najljubša pa so mi sodelovanja, kjer se iz začetnega poslovnega stika skujejo zaupanja vredni odnosi, včasih celo prijateljstva. Veliko poslovnih partnerjev, s katerimi sem do danes sodeloval, z veseljem povabim na kavo.

Kako ste na začetku pristopili k sodelovanju z blagovnimi znamkami – so sami stopili v stik z njimi ali pa ste vi prvi dali pobudo?

Če sem čisto iskren, sam od začetka nisem stopil v stik z veliko podjetji. Pri meni se je zgodilo obratno. Ustvarjal sem vsebino za svoj profil, podjetja so me opazila in se me tudi javila. Ker sem bil viden na drugih profilih, so preko njih prišla do mene in tako smo začeli komunikacijo o sodelovanju. Večkrat pa rad poudarim, naj ne bo ta moja izkušnja vodilo – nič ni narobe s tem, da posameznik naveže stik z določenim podjetjem, s katerim bi želel sodelovati. Če si želimo ustvarjati in verjamemo, da lahko to naredimo dobro, je prav, da to povemo in se tudi izkažemo. Na poslovni poti je treba biti vztrajen in odločen, ker nič ne pride samo od sebe.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji