ika
Kolumne

Ali obstaja svet, v katerem lahko agencije in vplivneži sobivajo?

Področje vplivnostnega marketinga je v zadnjih letih doživelo ogromen premik, saj so se vplivneži izkazali kot močna sila pri oblikovanju preferenc potrošnikov in spodbujanju njihovih nakupnih odločitev.

Posledično so se številne blagovne znamke in podjetja obrnili na marketing z vplivneži, da bi dosegli novo občinstvo in vzpostavili pristne povezave s potrošniki. Agencije smo tako z vplivneži vzpostavile tesna sodelovanja in jih redno vključujemo v del komunikacijskih strategij. Verjetno pa nihče ni pričakoval, da bo naše medsebojno sodelovanje spremenilo in morda celo ogrožalo obstoj drug drugega.

Vedno poudarjam, da dober vplivnež razmišlja o svoji prihodnosti. Njihov poklic je dinamičen in prav je, da se razvija v smeri, ki bo zanje ostala dobičkonosna, hkrati pa poskrbela, da ostanejo relevantni. Biti t. i. »one trick pony« žal ne zadostuje za dolgoročni uspeh njihove osebne znamke. Po mojih izkušnjah to običajno počnejo na dva načina. Prvi, morda na prvi pogled preprostejši, je sledenje potrebam njihovih sledilcev in prilagajanje vsebine, ki jo ustvarjajo zanje. Dober vplivnež ne prepozna samo spreminjanja trendov, temveč tudi spreminjanje in odraščanje publike ali celo selitev na druge platforme. Drugi način je ustanovitev lastnih podjetij in blagovnih znamk, ki sledilcem ponujajo izdelke ali storitve, idealno takšne, ki se skladajo z nišo vplivneža. Medtem ko so nekateri vplivneži uspevali v podjetniških vodah, so se drugi raje osredotočili zgolj na ustvarjanje nove in zanimivejše vsebine za svoje sledilce. Kaj pa se zgodi, ko želijo vplivneži združiti prvo in drugo?

Zaradi narave svojega poklica na TikToku preživim (pre)več časa, a ni treba biti strokovnjak, da opaziš, kaj se je začelo dogajati v našem prostoru. Vplivneži so postali obrazi različnih znamk, za katere ustvarjajo vsebine in tako rekoč vodijo njihove profile. Takšen pristop na podlagi rezultatov več kot očitno deluje in se ga poslužujejo tako podjetja kot tudi agencije. Najverjetneje so prav zato novo tržno nišo prepoznali celo vplivneži sami in ustvarjanje vsebin združili s podjetništvom. Prišlo je do rojstva »novega tipa agencij«, za katerimi stojijo vplivneži. Napredek in razvoj pomenita rast industrije, kajne? Zakaj potem dobivam občutek, da ta novost agencijam predstavlja grožnjo?

S področjem vplivnostnega marketinga se ukvarjam zadnjih pet let in pred vzponom TikToka nikoli nisem čutila, da vplivneži ogrožajo agencijski svet. Prav nasprotno. Bili smo tisti, ki smo ves čas zagovarjali, da so vplivneži dobri poznavalci zakonitosti platform in smo jih redno vključevali v del strategije. Poleg tega pa smo celo spodbujali njihov podjetniški razvoj. Vse dokler se ni pojavilo nekaj takšnih, ki izkoriščajo svoje ime in sledilce, da podjetjem ponudijo edinstven pogled na trženje in blagovno znamko. Priznam, da sem v tistem trenutku prvič občutila, da se morda agencijam lahko tresejo tla.

Vplivneži lahko zaradi svojih izkušenj ponudijo edinstven pogled na ustvarjanje vsebin in področje vplivnostnega marketinga. So poznavalci platform, njihovih algoritmov in svojih sledilcev, producenti, včasih celo igralci, hkrati pa imajo tudi vzpostavljene odnose z drugimi vplivneži. Medtem pa imajo tradicionalne agencije za seboj širše strokovno znanje na različnih področjih trženja, večje ekipe z različnimi nabori spretnosti in vzpostavljene odnose z mediji in vplivnimi osebami v industriji. Občutek ogroženosti je torej povsem upravičen tako pri enih kot pri drugih. Toda sama to prepoznam kot priložnost, da se začnemo povezovati in deliti medsebojno znanje. S sodelovanjem lahko ustvarimo celovitejše in učinkovitejše trženjske strategije, hkrati pa s sprejemanjem novih idej in pristopov v kreativno snovanje kampanj prinesemo svežino. Na ta način lahko obe vrsti agencij sobivata in uspevata v hitro razvijajočem se marketinškem okolju in spodbujata nadaljnji razvoj industrije.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji