Ambicioznost in drznost, zakaj pa ne?
Digitalizacija bo počasi, a zanesljivo začela najedati poslovne modele.
Lovro Gruden
Določeni igralci na trgu bodo imeli precej dela s tem, da se branijo pred novinci in tistimi, ki se bodo nekoliko bolj zagnali v prilagoditve svojih poslovnih modelov in načinov, kako poslujejo. Prav tako se bodo podjetja, ki delujejo regionalno, znašla pred izzivom in sočasno priložnostjo. Poslovati globalno bo postalo preprostejše, kar ponuja precej novih priložnosti, hkrati pa velja tudi obratno.
Na Pristopu smo z družbo Indigo v svet poslovnega svetovanja vstopili pred štirimi leti, zdaj pa s hrvaško-slovensko družbo Vision Partners delovanje širimo tako geografsko kot tudi vsebinsko. Projekti, ki si jih najbolj želimo, so prav tisti, kjer iščemo priložnost za več kot 50-odstotno rast, torej ambiciozna podjetja, ki imajo vzdržljivost in izdelek ali storitev, s čimer lahko to realno dosežejo, z našo pomočjo pa še dodatno pospešijo, saj jih podpiramo tako pri strateškem in operativnem razvoju kot tudi pri zagotovitvi financiranja s strani uglednih mednarodnih skladov.
Ključna področja bodo v kupca usmerjen razvoj izdelkov in storitev v realnem času, vzpostavitev neposrednih komunikacijskih in prodajnih kanalov oziroma platform, še lažje možnosti razvoja novih izdelkov, s katerimi se novinci zažirajo v trg ustaljenih igralcev na trgu, in še intenzivnejša uporaba podatkov.
Digitalizacija v kombinaciji s hitrim razvojem logistične infrastrukture ne bo spremenila samo načina komunikacije s kupci, temveč tudi število konkurentov na enem trgu. Zaradi digitalne preobrazbe lahko podjetja danes vstopajo na trge, na katerih prej niso delovala. Lokalni oziroma regionalni igralci lahko zaradi digitalizacije in razvoja logističnih poti že s klikom na gumb postanejo globalni. Globalno poslovanje je zaradi digitalne preobrazbe namreč postalo preprostejše in hitrejše, je pa po drugi strani res tudi to, da se bodo regionalna podjetja ob tem našla pred novimi izzivi. Tuja podjetja se bodo namreč čedalje bolj zažirala v trge vodilnih regionalnih igralcev, saj imajo skozi razvoj logističnih infrastruktur možnost prodajati globalno in, kar je še bolj nevarno, lahko sama vzpostavljajo dostop do kupcev mimo lokalnih kanalov.
Druga priložnost, ki jo lahko izkoristijo vsa podjetja, ne glede na svojo velikost ali oddaljenost od potencialnih kupcev, je neposredna komunikacija s kupci. Ta še nikoli ni bila tako preprosta, kot je danes, sčasoma pa bo postajala še preprostejša in bolj razširjena. Če ima kupec povrhu dobro izkušnjo, obstaja več kot 80 odstotkov možnosti, da cena ne bo prevladujoči dejavnik za njegovo odločitev o nakupu. Organska komunikacija med kupci in podjetjem znižuje stroške marketinga oziroma dviguje njegovo dobičkonosnost, po drugi strani pa vse našteto deluje tudi v obratni smeri, če ima kupec slabo izkušnjo.
Tretja priložnost pa je, vsaj v določenih industrijah, prilagajanje ponudbe posameznim strankam v realnem času. Digitalizacija namreč ni olajšala le komunikacije s kupci, ampak je vplivala tudi na ponudbo storitev, ki postajajo vedno bolj prilagojene posamezniku tako po vsebini kot tudi po ceni. Sam že nekaj časa vozim električni avto, pri katerem se beležijo praktično vse moje vozne značilnosti, kot so, kako hitro vozim, ali je avto parkiran v garaži ali na prostem, kako varen voznik sem in tako naprej. Avto o meni, vsaj kot o vozniku, ve skoraj vse. Prepričan sem, da bom zaradi tega že čez nekaj let lahko šel na zavarovalnico in jim rekel, naj izvozijo moje podatke ter mi pripravijo ponudbo, ki bo prilagojena posebej zame. Oziroma še lažje, zakaj zavarovanja ne bi sklenil kar s pritiskom na zaslonu, ko me bo avto opozoril, da mi bo poteklo, nato pa izbiral med različnimi ponudniki zavarovanj, in to morda kar iz celotne Evropske unije?
Samo vprašanje časa je, kdaj bo uporaba podatkov začela močneje pritiskati na obstoječe poslovne modele uveljavljenih lokalnih igralcev. Najmočnejše orožje, ki ga bodo imela podjetja v rokah v prihodnje, pa bo poleg dobrih izdelkov in storitev tudi upravljanje z bazo kupcev, s katerimi skozi celoten nakupni proces oblikujejo odnos in ga negujejo v duhu odlične izkušnje. To, da smo ambiciozni in razmišljamo o tem, kako na trg uvesti nove izdelke, je ena komponenta uspeha, biti dovolj organiziran in optimalno porabljati svoje vire, pa druga. Če je bilo včasih pomembno, da smo fizično prisotni na različnih trgih in da imamo na vsakem svoje distributerje, bo v prihodnje pomembneje imeti dobro urejene logistične poti in čim bolj neposredno komunikacijo s kupci.
Zavedanje o določenih prednostih in izzivih digitalizacije nas bo prej ali slej prisililo v ambicioznejše razmišljanje. Za določene industrije pa si upam celo trditi, da bodo najbolj zagnani in fleksibilni kar naenkrat stali pred vrati ustaljenega poslovnega establišmenta in mu del za delom odščipnili opazen delež prihodkov. Če sem spodbudil željo po ambicioznih vprašanjih in nanje še niste našli odgovora, ne pomeni, da ne obstajajo, mogoče zahtevajo le še kakšen dodaten razmislek in uvid. A več o tem na LinkedInu.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, september 2021, #483. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.