A B C D-O-O-H
»Čas je, da ponovimo abecedo. Jo še znaš? Pa ne slovenske seveda, ampak marketinško,« pravi MM-ov kolumnist Benjamin Hrkić.
Benjamin Hrkić
Veliko je kombinacij črk, ki krojijo takšne in drugačne pojme, teorije, kanale in medije. Če te je zgornji naslov ujel nekoliko nepripravljenega, ti svetujem, da preživiš nekaj naslednjih minut z mano ob branju te kolumne. Če je kombinacija črk DOOH že v tvoji abecedi, pa predlagam, da preletiš vsaj del, kjer pišem o tem, zakaj nas južni sosedje ob »polčasu« vodijo.
Preden nadaljujem, predlagam, da pogledava definicijo DOOH oz. digitalnega zunanjega oglaševanja.
Kaj je D-O-O-H?
Preprosto lahko rečemo, da gre za fuzijo tradicionalnega medija s sodobno tehnologijo. Gre za inovativno, sodobno različico vsem dobro znanega oldtimerja billboarda oziroma za zunanje oglaševanje 2.0. A za razliko od starejšega brata so digitalni zasloni umeščeni na različne urbane lokacije. In ker gre za digitalni medij, nam ponuja veliko več kot samo dinamičen digitalni zaslon, ki omogoča prikaz videa oziroma slike. Ima tudi možnost zbiranja in merjenja podatkov, ponuja interakcijo z naključnim mimoidočim in celo čisti zrak. Ja, prav si prebral, čisti zrak. Pa naj bo to dovolj za zdaj.
D-O-O-Hcajt?
Na zadnjem festivalu Dani komunikacija v Rovinju je bil drugi panel organiziran prav na temo glavnega akterja tega članka. Tako v prvi kot v drugi ediciji mu je pripadla najmanjša dvorana in za takšen festival tudi relativno skop obisk. So bila druga predavanja in drugi panelisti toliko bolj zanimivi? Je hrvaški IAB premalo vložil v promocijo? Se D-O-O-H sliši premalo seksi in kvečjemu spominja na Simpsonov krik obupa »D'oh«?
Morda je razlog vse našteto, a menim, da je krivo predvsem to, da se premalo ljudi zaveda potenciala tega medija, ki je pri naših sosedih že spisal nekaj izjemnih in tudi bogato nagrajenih zgodb.
Zakaj D-O-O-H?
Razlogov je res veliko. Dovoli mi, da ti razložim, zakaj bi morala tvoja naslednja kampanja v medijskem spletu vsebovati tudi zunanje digitalno oglaševanje:
- (D)OOH je še vedno največji »krivec« za spletno mobilno brskanje;
- DOOH je najbolj trajnostna oblika medija za množice. Izognemo se izpustom, ki jih prinaša tradicionalno tiskanje/lepljenje, uporabimo lahko citylighte, ki imajo filter za čiščenje zraka in jih lahko v manj pretočnih urah zgolj s klikom preprosto ugasnemo ter poskrbimo za manj svetlobnega onesnaževanja;
- DOOH nam omogoča, da s klikom enostavno zamenjamo tudi kreativno rešitev in bolj časovno fleksibilno zakupujemo medijski prostor, kar nam omogoča boljšo izkoriščenost;
- DOOH se pridno izogne raznim AD-blokerjem in piškotom.
No, vse to, pa vse tisto, kar sem že omenil v drugem odstavku, in še kaj bi se našlo.
Hrvaška 1:0 Slovenija
Z Deanom Udatnyjem, kolegom iz hrvaškega IAB-ja, sicer direktorjem marketinga v podjetju Go2digital, sem se pogovarjal o ključnih razlogih za hrvaško »vodstvo« na področju DOOH. Odgovore delim v nadaljevanju.
Prvič, velike investicije v infrastrukturo DOOH, ki se neprekinjeno izvajajo že deset let, so povzročile hitrejše sprejemanje DOOH med oglaševalci na Hrvaškem. Celotna Hrvaška je že pokrita in digitalizirana – več kot 50 mest, 28 trgovskih centrov in vsa večja letališča. Hrvaški trg že deset let kaže veliko zanimanje za digitalizacijo in tehnološke inovacije v zunanjem oglaševanju; razmerje OOH vs. DOOH je v letu 2024 že doseglo 50 : 50.
Drugi razlog sta številčnejše prebivalstvo Hrvaške (4 milijoni) in večji turistični promet, kar omogoča večji doseg in privlačnost za oglaševalce. Mesta, kot so Zagreb, Split, Zadar, Dubrovnik, Reka in Pulj, ne pritegnejo le lokalnega prebivalstva, temveč tudi milijone turistov letno, kar ustvarja večjo prepoznavnost in učinek kampanj.
Tretji razlog je učinkovitost DOOH-kampanj; veliko jih je bilo tudi nagrajenih in so odlično izkazale bogastvo kreativnih možnosti, ki jih lahko ponudi ta oblika oglaševanja (Doogvertising, Brigometar itd.). Trg za implementacijo novega medija terja veliko zaupanja, a vsekakor bi morali pretehtati vse prednosti, ki jih prinaša DOOH.
Največjo priložnost za naš trg Dean Udatny vidi v nadaljnjem razvoju novih lokacij, s povečanjem personaliziranih in interaktivnih DOOH-rešitev, integracijo pametnih tehnologij (UI- in AR-kampanje) ter seveda z uporabo zelene energije. Promocijo in širši učinek bi dosegli s povezovanjem z družbenimi omrežji in vplivneži. DOOH kot »outernet« je sestavni del mest in komunikacijski kanal, ki resnično ponuja veliko.
ROI ROE!
Rad bi zaključil s temo, ki mi je blizu – trajnost. Ob vseh kreativnih in praktičnih razlogih je prav trajnostni moment pri zunanjem digitalnem oglaševanju tisti, ki bi moral sodobna inovativna podjetja voditi k uporabi tega medija. O tem, zakaj vlagati v trajnost, lahko govorimo ure in ure, a vendar je Forbes že leta 2017 omenjal, kako moramo ROI (return on investment) spremeniti v ROE (return on enviroment).
Podjetja se večkrat sprašujejo, kako stopiti na trajnostna pota. DOOH je zagotovo eden od odgovorov, ki ponuja veliko več kot samo trajnostno komunikacijsko rešitev.
KoluMMna je bila izvorno objavljena v Marketing magazinu november 2024, #521. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.