Je dobrih idej lahko preveč ali kako se prebiti skozi vse kanske leve?
V dobi, ko je pomembno biti izbirčen, in v času, ko se pojavljajo najrazličnejši seznami za poletno branje, se je trojica kreativcev odločila, da postreže s poletnim seznamom, ki bo morda zasejal tudi kakšno iskrico žeje po kreativnih presežkih.
Peter Zabret
Do SOF-a in drugih festivalov je milo rečeno nekaj dni, mesecev, skorajda leto. Časa je torej dovolj, inspiracije tudi.
Bližnji pogled na dobitnike letošnjih kanskih levov pokaže, da se številka filmčkov ustavi pri približno 300. To je več kot 5 ur intenzivne vizualne plohe uvidov, dramatične glasbe in milijard vtisov, s katerimi se bolj ali manj bahavo zaključijo filmčki in za katere gara vesoljna oglaševalska industrija.
In ko sem se zazrl v vikend pred sabo, sem ugotovil, da ga ne bom žrtvoval za pregled vsega omenjenega. Rekel sem si: »Peter Zabret s Pristopa, zakaj bi bil edini, ki bi se vrgel v to? Bodi no človeški in v to potegni še koga drugega. Ali še boljše – še koga tretjega.«
In potem sem se spomnil še na Robija Bohinca iz AV studia in Luko Bajsa iz agencije SHIFT, ki sta po eni strani dovolj strastna do oglaševanja in po drugi dovolj vljudna, da ponudbe ne bi zavrnila. A ker sem se poigral s časom vseh treh, mi globoko vsajeni etični standardi niso dovolili, da ne bi prej določil pravil igre za razdelitev ogleda:
- Leve Grand Prix si enostavno mora pogledati vsak sam. Ni druge.
- Zlati dobitniki bodo verjetno izpostavljeni med letom.
- Razdelimo si ogled srebrnih in bronastih levov – vsak cca. 75 primerkov.
- Osrednji kriterij za izbor je možnost izvedbe projekta tudi na naših tleh. Avtomatsko so torej odpadli razni oglasi za Nike in Apple, saj niso zares referenčni, poleg tega si jih je večina tudi že ogledala med letom.
- Da pa bo seznam prebavljiv tudi za potrebe bralcev tega članka, smo si izmenjali medsebojne sezname, vsak pa je besedno izluščil po 3 primere.
ROBIJEV TROJČEK
Missing Children & UNICEF Argentina – Unseen Faces
Agencija: Ogilvy Argentina
Če argentinski tabloidi objavljajo fotografije zvezdnikov, morajo po zakonu zakriti obraze
njihovih otrok. To luknjo so praktično izkoristili za komunikacijo pogrešanih otrok in otroške obraze preprosto prekrili s QR-kodo. Ko jo bralec poskenira, se lahko na spletu nemudoma seznani s fotografijami pogrešanih otrok. Akcijo so povzeli številni mediji in skupaj poskrbeli za vidne uspehe.
Sparkasse – Unhide the Price
Agencija: Jung Von Matt
Otroci radi izpraznijo družinsko kreditno kartico zaradi virtualnih nakupov v priljubljenih
igricah. K sreči je tu banka Sparkasse in njen priročni kalkulator, ki deluje kot ekstenzija
brskalnika. S tem kalkulatorjem lahko uporabnik med igranjem igre nemudoma pretvori
virtualno vsoto igričarskih nakupov v resnične evre. Tako ob visokih cenah virtualnih artiklov predčasno doživi resničen glavobol, še preden ta kulminira na računu kreditne kartice.
Czech Insurance Association – The Day A COUNTRY Stood Still
Agencija: McCann Praga
Ko sem se pred desetletjem mudil v Pragi, so nas v okviru regijskih kreativnih sestankov takratni praški McCannovci pred večerjo peljali na ogled znamenitosti mesta. Med njimi je bila tudi ta astronomska ura, ki v živo deluje nadvse impresivno in že več stoletij deluje brez prestanka. Do trenutka, ko želijo z njo opozoriti na večji problem ter na nepričakovan način opozoriti na nesmiselnost prehitre vožnje.
LUKOV TRIO
Matilda Bay Hazy Lager - Your 2nd Favourite Beer
Agencija: Howatson+Company Sydney
V svetu, kjer vsi želijo biti prvi, je včasih najmočnejše orožje to, da si drugi. Misel, okoli katere je že več kot 60 let nazaj Avis ustvaril svojo legendarno kampanjo. Tokrat pa je ustvarila novo legendo – pivo z imeno Matilda Bay Hazy Lager. Kampanja, ki morda zaradi omejitev konkurenčnega oglaševanja ne bi mogla v isti obliki zasijati na slovenskih tleh, ampak je vseeno navdih za to, kako se da iz malega proračuna narediti veliko.
Whoops – Copenhagen Metro
Agencija: Accenture Song Copenhagen
Vsi, ki smo že kdaj stali na peronu podzemne železnice v Københavnu, vemo, kako točni so prihodi. Sam sem bil priča zmedenim pogledom domačinov, ki so mejili na paniko, ko so videli, da naslednji vlak zamuja za 3 minute. Kanček anarhije, ki ga je hitro pogasilo ustavljanje prihajajočih vagonov. Da pa to lastnost povežeš s prdcem, najbolj osnovnim humornim prijemom, in za to dobiš bronastega leva, je pohvale vredno. Preverite.
Unsilence The Violence – Terre Des Femmes
Agencija: Scholz & Friends Hamburg
Nedvomno eden od bolj neposrednih projektov na letošnjem seznamu zmagovalcev, ki nagovarja problematiko spolnega nadlegovanja na način, ki ga težko spregledaš. Dodatno dimenzijo projektu doda pametna in kontekstualno osmišljena uporaba UI-orodij, s pomočjo katerih kipi žensk prvič spregovorijo.
PETROVA TROJICA
Heineken – 0.0 Prohibition Shelf
Agencija: FABIO MAZIA
Slovenija in Argentina imata nekaj stvari skupnih. Recimo zakon, da se po 21-ih urah alkoholne pijače prekrijejo, v obeh pa tudi prodajajo Heineken 0.0. Zatorej so ustvarili prevleko, ki prekrije vse alkoholne pijače – izrezali so le luknjo v obliki številke 0, skozi katero so kukale brezalkoholne pločevinke omenjenega piva. Žirija pravi, da niso iz aluminija, temveč iz brona.
Husqvarna – Rewilding Mode
Agencija: Prime Weber Shandwick
V moj izbor se je uvrstil tudi najbolj »slovenski« primer letos. Glavni problem, ki ga naslavlja, je pomanjkanje rastlin za opraševanje, zato je Husqvarna reprogramirala samovozeče robotske kosilnice, da pustijo 10 % travnika nepokošenega. Ker pa so v žiriji sedeli ljudje in ne čebele, je namesto zlatega leva projekt prejel bronastega.
School Strikes 4 Climate - Climate Doctor's Certificate
Agencija: CHEP Network, Melbourne
Podnebje se spreminja in zmanjkuje nam opravičil za naša ravnanja z okoljem. Zato so si avstralski šolarji lahko zagotovili zdravniško opravičilo, ki pa so jim ga napisali doktorji s področja globalnega segrevanja. Slednje je spodbudilo, združilo in razdvojilo, vsekakor pa poslalo močno sporočilo, ki je odmevalo z zvenom brona.
Pri nastanku prispevka so moči združili Peter Zabret (Pristop), Robi Bohinec (AV studio) in Luka Bajs (SHIFT).