kamala
Kolumne

Kako je Kamala Harris v dveh dneh prevzela mlade na družbenih omrežjih

Te dni lahko čez lužo spremljamo bliskovit preobrat Kamale Harris, ki je skoraj čez noč in na videz povsem organsko uspešno pridobila pozornost mladih, za katere velja, da jih je težko navdušiti in ki se že pregovorno ne zanimajo za politiko.

Njena izraba moči družbenih omrežij, strateško osmišljen pristop do mladih in izredno hitra reakcija so nam pokazali, da z dobrim nagovorom tudi generacija Z ni nedosegljiva.

Bidnov odstop od predsedniške kandidature je Kamalo Harris postavil pod žaromete, na katere njena javna podoba, ki je do tedaj nevsiljivo sledila njegovim smernicam tradicionalnega politika, ni bila pripravljena.

biden harris

Neudarna in neizstopajoča Facebook cover slika Kamale Harris iz začetka volilne bitke.

Harrisova se je z ekipo hitro zavedala, da nevtralna komunikacija, primarno namenjena starejšim, ne bo dovolj, da stopi iz ozadja in nagovori ciljno skupino, ki v tej predvolilni kampanji ni bila v fokusu ne Bidna in ne Trumpa, in zato zanjo predstavlja velik potencial.

Ampak, če rebranding in repozicioniranje tipično zahtevajo vsaj nekajmesečno časovno investicijo, kako to doseči v nekaj dneh? Z mojstrskim obvladovanjem digitalnega prostora, kjer so nenadne spremembe in hitri trendi norma – z obvladovanjem družbenih omrežij. 

Premik je na družbenem omrežju X otvorila med mladimi izredno popularna glasbenica Charli XCX, ki je to poletje izdala nov album, imenovan »Brat«. Ta izraz pa je nadela tudi novopečeni kandidatki.

Charli

X objava Charli, ki Kamalo Harris okrona kot »brat«, je v nekaj dneh dosegla več kot 50 milijonov ogledov.

Po navedbi avtorice izraz opisuje punco, ki je malo neurejena, se rada zabava in včasih reče kakšno neumnost. Koncept, s katerim so se poistovetile številne mlade punce, je rodil viralen trend »bratsummer«, in se zelo pozitivno zapisal med mladimi, čeprav ima v osnovi beseda negativno konotacijo.

brat

Naslovnica albuma Brat, ki je navdih za poletni trend, kjer vidimo uporabo enakih barv in pisave.

Prav ta obrat v priljubljenosti je navdihnil strategijo aktualne podpredsednice, ki je iz oznake ustvarila imidž, ki do zdaj negativne opazke nasprotnikov prikazuje v pozitivni luči. Njene posebnosti, kot sta unikaten smeh in rahlo ekscentrične izjave, so postali srce komunikacije. Lastnosti, ki jih je prej nasprotna stran prikazovala kot njene slabosti, je Kamala izkoristila kot svoje največje orožje.

Za komunikacijsko platformo je izbrala družbena omrežja, kjer tipično najdemo mlade (TikTok, X, Instagram), na njih pa z novo ustvarjenim profilom Kamala HQ, katerega podoba tudi izhaja iz albuma in trenda, povsem izstopa od ostale komunikacije.

kamala

Zgoraj: nevtralen profil Kamale Harris, ki ga na omrežju X uporablja za nagovarjanje starejših generacij. Spodaj: novoustvarjen Kamala HQ, namenjen mladim.

V samo dveh dneh smo bili lahko priča bliskoviti spremembi, ki na mladim ključnih družbenih omrežjih zajema:

1. optimalno implementacijo vplivnostnega marketinga, ki poleg Charlie XCX vključuje tudi številne druge pri mladih priljubljene ikone moderne kulture, kot je recimo Beyonce, ki je Kamali omogočila uporabo njene hit pesmi;

2.  nove profile Kamala HQ, kjer lahko vso komunikacijo nameni le mlajšim in tako zagotavlja konsistenten, avtentičen nastop;

3. novo podobo, ki uporablja vizualne elemente popularnega albuma in trenda;

4. vsebinsko spremenjeno komunikacijo z velikim poudarkom na zanimanjih Gen Z, kot so kratki videoformati, tvegan humor in politično drzni TikTok trendi;

5. povečanje frekvence objavljanja vsebine za večjo izpostavljenost;

6. uporabo priljubljenih zvočnih podlag za boljše pozicioniranje znotraj algoritmov družbenih omrežij.

Od vplivnežev do ambasadorjev – za Kamalo zdaj vsebino ustvarjajo povsem povprečni in nepoznani uporabniki, ki njen domet širijo po vsem svetu. Sloviti video, kjer Harrisova govori o padcu s kokosove palme, je bil nekoč tarča posmeha, danes pa je zaradi nove komunikacije postal simbol njene kandidature (prikazano v videih 1, 2, 3).

kokos

Komentarji na TikToku, ki naslavljajo ikono kokosa.

Komunikacija ji sama po sebi ne bo zagotovila pisalne mize v ovalni pisarni, vsekakor pa si je s tem priborila posluh mladih in priložnost, ki se ji morda že obrestuje – z zadnjo kampanjo za donacijska sredstva je podrla zgodovinski rekord za največ zbranih sredstev v 24-ih urah. V prvih dveh dneh po Bidnovi podpori Harrisove kot kandidatke pa se je v primerjavi s prejšnjim obdobjem za volitve registriralo kar 700 % več Američanov, večinoma mlajših od 34 let.

Kaj se lahko od Kamale Harris naučijo znamke?

Štiri uporabne lekcije si preberite na Futurini spletni strani: https://futuraddb.com/sl/objave/novice/kako-je-kamala-harris-v-dveh-dneh-prevzela-mlade-na-druzbenih-omrezjih.

Intervju

z
17. 09. 2024

Z Julijo Somrak, kreativno direktorico v DROM agency, ki je bila na tekmovanju WEBSI…

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Naši avtorji