Benjamin Hrkić
Kolumne

Pokopališče idej

Ste se kdaj vprašali, kam gredo vse tiste ideje, ki jih naročniki ne potrdijo? Za nami je konec leta, čas, ko smo kreativci stiskali še zadnje atome kreativnih moči. Ko so se ideje rojevale iz petnih žil. Ko smo tekli na hlape. Pa vendar smo tu!

Zato slava vam, moji kreativci. A tokrat se ne obračam na kolege ustvarjalce. To kolumno posvečam vam, dragi naročniki.

Krasni »novi« Q4

Ta kolumna je nastajala v času, ko je Spotify pripravljal svoj wrapped, ko so se postavljale praznične lučke in ko je Aljoša predstavljal še eno knjižno uspešnico. Krasno, kajne? Ne zares. Realnost so bili neprizanesljivi roki, lovljenje neulovljivih ciljev in poraba »budgetov«, ki so slučajno še ostali in jih ni fajn prenesti v naslednje leto. Če v ta lonec anksioznosti dodamo še praznično evforijo, ki se začne z »oktobrskim črnim petkom«, lahko rečemo, da počasi, a zagotovo drvimo v kreativno-emocionalni armagedon.

Davek na duševno zdravje

Če se navežem na stanje duha in časa, v katerem ustvarjamo, je ahilova tetiva vsakega kreativca ta izjemno preprost stavek: »Ni nam všeč.« Te tri besedice so vir frustracij in klasičnih eksistencialnih dvomov o izbiri poklica kreativca. Nekajkrat predihaš in si nazaj v igri. A kaj ko ta »igra« pušča posledice.

Ideja ni dobra, ker ...

Zavrnitev kot družbeni koncept je vse prej kot prijetna. Jasno, da ni vsaka ideja hit, a zavoljo duševnega zdravja ljudje potrebujemo več jasnosti in transparentnosti. V izogib stresu in izgorelosti ter v znak spoštovanja znoja in truda vloženega v dela, ki jih pripravljamo za vas, dragi naročniki, vas prosimo naslednje:

  • ne ocenjujte ideje z vašimi očmi. Ideje se pripravljajo za vaše kupce in ne za vas;
  • ne recite, da si želite biti drzni, če tega ne mislite resno;
  • naj vsakemu argumentu sledi jasen ZAKAJ tako menite;
  • ne vabite na pitche več kot tri agencije;
  • napišite brief skupaj z agencijo;
  • bodite transparentni in
  • ne pozabite – delamo za skupen cilj!

Naročnik = sovražnik

Pred leti, ko sem še deloval v turizmu, mi je mentor rekel: »Benjamin, potniki so naši največji sovražniki.« Veliko časa sem potreboval, da sem razumel ta stavek z vso svojo resnico in cinizmom. Z naročniki je podobno. Naročniki, bodite neizprosni, ampak transparentni. Bodite naše podaljšane roke v zgodbah, ki jih kreiramo z vami in ne za vas. Prav takšne ideje oz. zgodbe so tiste, ki sežejo do src naslovnikov in ne parajo src ustvarjalcev. Zato, dragi naročniki, bodite naši partnerji.

Kako se pripraviti na slovo?

Nobeno slovo ni enostavno. Enako je z idejami. Saj veste, kako pravijo: »Po vsakem dežju je veliko luž.« Izbira je vaša. Lahko se odločite in vsako »lužo« posebej analizirate zato, da bo vaša naslednja ideja še boljša. Lahko pa se odločite prebuditi otroka v sebi in po »lužah« skačete. Sam verjamem, da ničesar v življenju ne smemo jemati preveč resno – tudi naše ideje so vendarle samo ideje.

A kljub vsemu predlagam, da si s kolegi ustvarite nekakšen ritual. Ustanovite »pogrebni servis«, ki bo poskrbel, da bodo vse odbite in nesprejete ideje našle svoj prostor pod soncem, pa če tudi za vekomaj ostanejo v predalu. Dejstvo je, da če je ideja res, res, ampak RES dobra, jo je navadno skorajda nemogoče kopirati. A to še ne pomeni, da določenih elementov ne moremo secirati in jih pripraviti za nekega drugega »partnerja«.

In kako drugače zaključiti ta zapis kot s posmrtno mašo za vse tiste ideje, ki letos niso uzrle luči sveta.

Rekviem za nepotrjeno idejo

Ideja zlata, ti predrzna pesem inovativnosti.

Na svet si prišla z iskro, da boš premikala meje, sejala nasmehe in obračala zdolgočasene glave. Na brainstormingu smo takoj vedeli, da si ti tista, ki boš odgovorila na vse zapovedi briefa.

A kljub tvojim neprekosljivim odlikam nisi dočakala odobritve. Tvoje poti je na tem mestu konec. Ob popoldanskih hladnih pivih bo spomin nate cmok v naših grlih. Še dolgo se bodo debate o tebi začenjale s: »Ko bi le naročnik dojel, ...«

Zdaj počivaj tu, v prašnem serverskem predalu – pokopališču idej –, kjer ti bodo družbo delale tvoje sestre.

Dokler se nekoč ponovno ne snidemo – počivaj v miru, draga ideja.

Amen.

KoluMMna je bila izvorno objavljena v Marketing magazinu december 2024, #522. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji