marjan novak
Kolumne

Twitter je Musk, Musk je Twitter

Če kaj, je 19. in 20. novembra 2022 (ko je nastala ta kolumna, op. ur.), postalo jasno, da se o Twitterju ne da pisati ali razmišljati v starem času (novica, kolumna …). O Twitterju je možno razmišljati samo na Twitterju.

Šele kratek čas je Elon Musk lastnik in direktor Twitterja, pa se zdi, kot da je že veliko več časa. Kako tudi ne, če je pa z nekaj tviti v zadnjih dveh ali treh letih prav on močno okrepil pomen in vpliv družbenega omrežja, »na katerem se kregajo/mo«. V Sloveniji se na Twitterju kregajo levi in desni, v Ameriki demokrati in republikanci, tisti za Muska in tisti proti njemu, tisti proti Trumpu in tisti za svobodo govora. Da o navdušenih lastnikih delnice Tesle, ki imajo občutek, da jih je Jezus zapustil oziroma jim obrnil hrbet (beri: delnice Tesle padajo, ker so vlagatelji prepričani, da se Musk Tesli ne posveča več dovolj), niti ne govorim. 
Medije so v zadnjih tednih preplavile novice o dogajanju na Twitterju, odpuščanjih, novih algoritmih, verifikaciji profilov, plačevanju naročnin, nočnem delu itd. Muska prikazujejo kot nekakšnega čudaka, frika, ki se je s Twitterjem končno zajebal. Musk je neke vrste novi Howard Hughes iz filma Letalec (Aviator, 2004, režija: Martin Scorsese, glavna vloga Leonardo DiCaprio), podobno nor, podobno zmešan, podobno bogat, predvsem pa podobno predan projektom. Poglejte si še enkrat film in ju primerjajte. Pritisk politike pri Musku še ni tako očiten, vendar poznavalci omenjajo, da jih je s strani ameriške vlade že večkrat dobil po prstih. Tudi zdaj je zaradi domnevne naklonjenosti Trumpu v zobeh demokratov in samo vprašanje časa je, kdaj se ga bo resno lotila politika. 
Danes po svetu Twitter uporablja okoli 400 milijonov ljudi (v Sloveniji manj kot 150.000), kar je v primerjavi z drugimi družbenimi omrežji relativno malo. Gre za aplikacijo politikov, novinarjev, agitatorjev, prepirljivcev? Tako se zdi, pa čeprav imajo največ sledilcev na Twitterju večinoma glasbeniki. Na primer Justin Bieber (114 milijonov), Katy Perry (109 milijonov), Rihanna (107 milijonov), športniki, na primer Cristiano Ronaldo (105 milijonov), ali vplivneži, kot je Kim Kardashian (74 milijonov). Koliko sledilcev ima Elon Musk? 116 milijonov. Je prvi na seznamu? Ne. Drugi je, skoraj 20 milijonov sledilcev več ima Barack Obama, nekdanji demokratski predsednik ZDA (133 milijonov), ki je ravno te dni tvitnil, da bi se morali globoko razklani Američani dogovoriti o minimalnih skupnih standardih sobivanja.
Musk trdi, da rešuje svobodo govora pred cenzorji in prebujenci. Številna podjetja, ki so po Muskovem prevzemu prekinila oglaševanje na Twitterju, so previdna. Nočejo se zameriti kupcem, ki Muska ne marajo. Ne marajo ga množični mediji, saj so jim Twitter in druga družbena omrežja v zadnjih desetih letih močno pokvarila poslovne modele, ne marajo ga progresivno usmerjeni programerji in razvijalci Silicijeve doline, kar naenkrat ga ne marajo Redditovi kriptogemblerji, a se obenem zdi, da brez Twitterja resnih družbenih debat ni mogoče voditi. 
Se vam zdijo novice v večernih TV-dnevnikih stare? Dejansko so še bolj stare kot v času, ko smo jih čez dan spremljali na novinarskih portalih. Če želite hipno, živo, instantno novico, jo dobite na Twitterju. Je resnična? Preverjena? Natančna? Mogoče ja, verjetno ne. 
Twitter in družbena omrežja nas učijo, kako sprejemati medije v prihodnosti. Kdor ne mara Elona Muska, ne mara sprememb in uspeha.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, december 2022, #498. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji