Matjaž Možina
Kolumne

Umetna inteligenca je veliko več kot le ChatGPT

Z razvojem in uporabo umetne inteligence (UI) za potrebe trženja, podpore prodaji in uvajanja v procese poslovanja podjetij se intenzivno ukvarjam zadnjih pet let.

Preskok v opravilnosti, funkcionalnosti in učinkovitosti, ki ga je umetna inteligenca naredila v zadnjih nekaj mesecih, je sicer zaradi vzpona generativne UI izjemen, zame pa ni popolno presenečenje. Predvsem sem vesel, da danes storitve s področja pogovorne umetne inteligence, ki jih 2Mobile integrira v slovenska podjetja že od leta 2020, za naročnike zdaj končno postajajo privlačne. Odgovor je jasen – vse, ki nas novodobna tehnologija navdušuje, je čez noč okužil ChatGPT z vsemi prednostmi, ki jih ponuja uporabnikom. Priznam, da ga tudi sam uporabljam pri svojem delu. V podjetju redno uporabljamo in testiramo različna UI-orodja za ustvarjanje vsebin, ki so že na voljo, predvsem zato, ker želimo biti v toku z razvojem, ko integriramo uveljavljene tehnološke rešitve s področja pogovorne umetne inteligence v podjetja.

ChatGPT je kot velik jezikovni model (GPT), ki je naučen voditi pogovore in ustvarjati besedila, podobna človeškemu govoru, vnesel novosti tudi v tehnološke rešitve s področja pogovornega trženja. Če smo včasih za pametne pogovorne bote delali drevesno strukturo bota, je danes proces programiranja in integriranja bota malce drugačen. Še vedno pa gre za robotka, ki ga je treba nekaj naučiti. Navsezadnje gre za generativno umetno inteligenco, ki pa zna govoriti človeško, tvoriti stavke v celoto in oblikovati smiselne pomene. Včasih se šalimo, da ChatGPT halucinira. Drži; če svojega robotka ne boste pravilno trenirali, mu podali vseh informacij, ga povezali z bazami svojih znanj in mu po potrebi zagotovili še podporo živega agenta, ki postane njegov trener, si bo začel izmišljevati stvari. Če želim napisati pravljico za lahko noč za svojo petletno hči, je to sicer super. Za resna podjetja in močne blagovne znamke pa se seveda to ne spodobi.

Trdno verjamem, da pogovorna umetna inteligenca odpira svet neskončnih možnosti za blagovne znamke, službe za stranke in pogovorno trgovino ter z več kot stomilijonsko bazo uporabnikov pospešeno preobraža številne panoge. A tehnološka rešitev mora biti pravilno sprogramirana in natrenirana. V praksi to pomeni, da podjetje v (zaprto) bazo znanja vnese svoje podatke, t. i. prompt inženir pa jih obdela in robota primerno natrenira. To pomeni, da mu postavlja najbolj pogosta vprašanja in preverja pravilnost odgovorov, dodaja nove informacije, spremlja najbolj pogosta vprašanja in odgovore ter polni bazo znanja. V vsakem primeru sem zagovornik zasebnih podatkovnih modelov, ki poganjajo tovrstne tehnološke rešitve. Za razvoj na primer avtonomnih vozil pa je seveda pomembno, da ta uporabljajo odprte baze podatkov, ki so žive in vsebujejo anonimizirane informacije, ki se v sistem dodajajo na podlagi višjega interesa. Tako na primer že danes deluje Google Maps, ki v večini primerov daje pravilne in zelo natančne informacije o stanju na cestah in priporočljivih obvozih, zato je naš zvesti pomočnik že vrsto let.

Prepričan sem, da bodo novodobne rešitve, ki jih poganja UI, spremenile tako način potrošnje informacij kot tudi organizacijo našega dela. Ko bo tehnologija UI dosegla širšo uporabo, se bodo najprej opazno spremenili načini iskanja in odkrivanja informacij ter način medijske potrošnje na spletu. V prihodnosti naj bi spletna mesta nadomestili pametni pogovorni boti oziroma kar virtualni pomočniki, ki bodo izzive kupca reševali s pogovorom in to seveda popolnoma avtonomno. Samo pomislite, kaj vse vam danes že lahko pomaga rešiti Siri. Ne le da vam hitro poda prevod v tuji jezik ali iz njega, ampak vam svetuje tudi, kam v bližini greste lahko na kosilo in vam celo odgovarja na vprašanja, ki imajo psihološko, medčloveško komponento. Pri delu pa lahko že danes ChatGPT preko API-ja povezujemo z različnimi drugimi programi, tako da si organiziramo svoj urnik, zapiske sestankov, urejamo dokumente ipd. Neizmernega potenciala umetne inteligence in izjemne sposobnosti obdelave umetne inteligence preprosto ne moremo spregledati.

Zakaj to dejansko deluje? ChatGPT (generativna UI) lahko razume naravni jezik uporabnikov in jim zagotovi ustrezne odgovore, temelječe na kontekstu pogovora. Zna ustvarjati besedila, podobna človeškemu govoru, zaradi česar so pogovori bolj zanimivi in intuitivni. Obstaja več funkcij, zaradi katerih je ChatGPT revolucionarna tehnologija, a izstopata predvsem napredno razumevanje naravnega jezika, kar omogoča obdelavo kompleksnih pogovornih vnosov ter ustvarjanje bolj smiselne in kontekstualno relevantne interakcije, ter kontekstualni spomin kot sposobnost zapomniti si prejšnje pogovore. Vse to pa poganja izjemno napredna tehnologija z odličnimi procesorskimi močmi, kar zahteva izjemno veliko električne energije. In ves ta sistem danes lahko nekdo financira.

Danes ChatGPT preko API-jev poganja toliko novodobnih aplikacij, da je razvoju že nemogoče slediti. Kam to pelje? V dobo robotov zagotovo še ne, bomo pa ljudje zaradi teh rešitev postali morda bolj učinkoviti in precej bolj funkcionalni. Ampak ostanimo pri tem, da je umetna inteligenca danes dober osebni pomočnik ter da določenih poklicev in človeku edinstvenih lastnosti, kot so empatija, sposobnost kompleksnega strateškega razmišljanja, morala in etika, (verjetno) ne bo nikoli nadomestila.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij-avgust 2023, #505-506. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji