mediana hrana
Opaženo

Mediana: po živilih slovenskega porekla posega petina državljanov več

Mediana ugotavlja, da so številni prebivalci Slovenije v času, ko je prihodnost slovenskega gospodarstva pod vprašajem, svoje nakupne navade spremenili v prid slovenskim živilskim izdelkom.

Po živilih slovenskega porekla namreč posega kar petina državljanov več kot pred epidemijo.

Kar 44 % anketirancev je povedalo, da svojih navad v času epidemije niso spremenili – živila slovenskega porekla so kupovali že prej in to še vedno počno. Tem kupcem slovenskih živil se je v času epidemije pridružilo še 20 % novih, ki kupujejo več živil slovenskega porekla kot prej. Na drugi strani je dobra tretjina prebivalcev, ki jih poreklo ne zanima niti zdaj, niti jih ni zanimalo pred epidemijo, medtem ko je odstotek anketirancev izjavil, da so v času epidemije začeli kupovati manj živil slovenskega porekla.

mediana graf1

Pomemben dejavnik je cena

Na nakupne odločitve v veliki meri vpliva cena. Skoraj dve tretjini kupcev slovenskih živil po njih posežeta le, če njihova cena ni bistveno višja od cene uvoženih izdelkov. Četrtina kupcev slovenskih živil pravi, da slovenskim živilom dajejo prednost ne glede na ceno, 12 % pa jih živil slovenskega porekla ne kupi, če je cena višja od drugega primerljivega uvoženega izdelka.

Cena je odločilna tudi za tiste, ki so odgovorili, da živil slovenskega porekla ne kupujejo. Kar 83 % kupcev jih namreč ne kupuje zato, ker gre za dražja živila. Poleg tega jih približno desetina meni, da so živila slovenskega porekla težje dostopna, 7 % pa jih poroča, da jih slabše poznajo.

mediana graf2

mediana graf3

 

Intervju

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Naši avtorji