Naj »koronaoglasi« (1. del): od pornografije do vodke in športa
Čeprav čas epidemije ni najbolj rožnat, so številni oglaševalci poskrbeli, da se na račun koronavirusa tudi kdaj nasmejimo. Tri slovenske kreativce smo vprašali, kateri so njihovi najljubši »koronaoglasi«.
Tina Guček
Ne k(o)ronajmo ga!
Jasmina Horvat, kreativna direktorica v agenciji Vodik, pravi, da ji je med slovenskimi oglasi najbolj všeč poziv agencije iPROM »Ne koronaj ga!«. »Sicer ne toliko s svojo vizualno podobo kot z besedilom – osebno sem namreč velika oboževalka kreativnih besednih zvez in besedil. Prav v tem jim je uspelo hkrati združiti – s frazo iz pogovornega jezika –, poziv k temu, naj ne počenjamo neumnosti oziroma naj ne bomo lahkomiselni ter z izvajanjem splošno priporočenih ustreznih ukrepov pomislimo na druge,« je povedala za MM.
Med tujimi oglasi jo je najbolj navdušil oglas za vodko Absolut: »Zanimivo je videti, kako lahko blagovna znamka v vsaki situaciji ostane zvesta svoji prvotni komunikaciji, ki so jo v prepoznavnem slogu uporabljali kar četrt stoletja. Tudi tokrat za posredovanje sporočila o distanciranju kot poglavitnemu preventivnemu ukrepu proti virusu niso potrebovali nič drugega kot zgolj svojo steklenico. Le da so jo v duhu 'protikoronske' komunikacije postavili v ustrezno razmerje.«
Zmagovalec je Pornhub
»Le redke so znamke, ki v času karantene niso pristavile svojega lončka h globalni kampanji #ostanidoma. Nekatere vsaj s hitrimi domislicami na Twitterju, druge s celostnimi akcijami, tretje pa s prilagoditvijo svoje storitve danim razmeram,« pravi Miha Bevc, kreativni direktor in partner v agenciji Herman & partnerji. Z vidika medijskega odtisa je po njegovem mnenju zmagovalec zagotovo Pornhub, ki je sprva Italiji, nato pa celotnemu svetu, omogočil brezplačen dostop do premijskih vsebin vse do konca karantene. »Ne zgodi se pogosto, da ponudnik z vsebinami za odrasle pride na naslovnice 'mainstream' medijev. Tokrat se je. Zato si ta 'koronaoglas', ki to pravzaprav ni, zagotovo zasluži mesto na tej lestvici,« pravi Bevc.
Na drugo mesto uvršča oglas za Nike, za katerega pravi, da bi lahko rekli, da gre le še za eno v vrsti kampanj #ostanidoma, a da je ta bolj kot večina zvesta znamki in njenim vrednotam. »#Justdoit, tudi če si zaprt med štiri stene, torej,« dodaja.
Tretji na njegovi lestvici vodilnih treh je Netflix. »To je še en ponudnik pretočnih vsebin, ki mu je koronavirus prinesel povečan ogled vsebin. K ustaljeni frazi 'Netflix & chill' bi lahko preprosto dodali še #stayhome, lahko pa bi šel korak dlje. Tako, da bi ponagajal tistim, ki nagajajo vsem nam – s tem, ko ne ostajajo doma. Zakaj pravim 'bi'? Ker se kampanja na ulicah nikoli ni zgodila. Se je pa kljub temu 'zgodila' na spletu, zasnovali pa so jo študenti oglaševalske šole Miami Ad School.«
Razlaga ni potrebna
Omenjena Netflixova akcija je pri srcu tudi Blažu Ritmaniču, kreativnemu direktorju iz Formitasa BBDO. Ritmanič med svoje najljubše uvršča tudi pobudo Tam-Tam/Plaktivat, predelavo logotipov globalnih blagovnih znamk Jureta Tovrljana, oglas »Stay Safe, Detroit«, agencije Doner, Barillin »#italiacheresiste« ter gverilsko »#listen«. »Mislim, da za nobeno od naštetih razlaga ni potrebna,« je kratek in jedrnat.