B-report 2019: V regiji povedel McCann Beograd, v Sloveniji pa Agencija 101
Objavljeni so rezultati petega B-reporta, pregleda oglaševalskih agencij, oglaševalskih akcij in oglaševalcev v regiji Adriatik, ki so bili v letu 2019 največkrat nagrajeni na mednarodnih, regijskih in lokalnih festivalih in tekmovanjih v oglaševalski kre
Uredništvo revije Marketing magazin je že peto leto zapored na podlagi lastne metodologije pripravilo B-report, lestvice oglaševalskih akcij, agencij in oglaševalcev iz regije nekdanje Jugoslavije, ki so v letu 2019 osvojili največ nagrad na najpomembnejših festivalih kreativnosti in oglaševalskih tekmovanjih na mednarodni, regijski in lokalni ravni. Namen projekta B-report je spodbuditi oglaševalsko ustvarjalnost v regiji in motivirati regijske agencije in njihove naročnike, naj svoja izvirna dela prijavljajo ne le na lokalne, temveč tudi na mednarodne festivale in tekmovanja.
Zmagujejo blagovne znamke s stališči
Med največkrat nagrajenimi oglaševalskimi akcijami ponovno izstopajo družbeno odgovorne pobude, ki nagovarjajo širšo družbeno problematiko. »To dokazuje, da t. i. marketing s poslanstvom postaja nujni sestavni del vseh marketinških prizadevanj blagovnih znamk. Še posebej mlajše generacije potrošnikov, ki odraščajo pod vplivom najrazličnejših družbenih aktivistov, od Grete Thunberg dalje, se z lahkoto odrekajo blagovnim znamkam, s katerimi si ne delijo enakih vrednot. Jasno izražanje trdnih prepričanj in stališč bi zato moralo biti v središču pozornosti vsake blagovne znamke,« opaža Simona Kruhar Gaberšček, glavna urednica Marketing magazina.
Velika moč malih oglasov
V lanskem letu je aktivistično naravnano potrošniško družbo, s tem pa tudi člane žirij na mednarodnih oglaševalskih tekmovanjih, najbolj navdušila oglaševalska akcija »Ne odrekam se«, ki jo je za srbsko nevladno LGBT+ organizacijo Da se zna!, zasnovala agencija McCann Beograd. Med drugim je bila akcija nagrajena na mednarodnem festivalu kreativnosti Zlati boben in regijski konferenci medijskih trendov SEMPL, na evropskem festivalu kreativnosti Eurobest pa je prišla v ožji izbor. Izhodišče zanjo je bila neobičajna srbska navada, da razočarani starši kar med malimi oglasi v časopisih objavijo, da se iz določenega razloga odrekajo svojim otrokom; pogosto se to dogaja zaradi njihove spolne usmerjenosti. Agencija in nevladna organizacija, ki se zavzema za pravice skupnosti LGBT+, je male oglase spremenila tako, da v njih starši zagotavljajo, da se ne odrekajo svojim otrokom zaradi njihove spolne usmerjenosti.
Agencija 101 in Pristop na tretjem mestu regijske lestvice
Med slovenskimi oglaševalskimi agencijami sta bili lani najuspešnejši Agencija 101 in Pristop, ki si na regijski lestvici delita tretje mesto. Agencija 101 sicer prepričljivo vodi na slovenski lestvici največkrat nagrajenih agencij in je vodilno mesto odvzela večletnemu zmagovalcu Pristopu (prvi je bil v letih 2015, 2016 in 2018, leta 2017 pa je zmagal Grey Ljubljana). Na drugem mestu slovenske lestvice je agencija Grey Ljubljana, Pristop pa je tokrat na tretjem. Največkrat nagrajena slovenska oglaševalska akcija v letu 2019 je bila »Lahkonočnice« oziroma njeno nadaljevanje »Lahko noč, nestrpnost«, delo Grey Ljubljana za telekomunikacijsko družbo A1 Slovenija.
Nekaj ključnih poudarkov iz poročila B-report 2019
Največkrat nagrajene oglaševalske agencije v regiji
1. McCann Beograd, Srbija
2. Leo Burnett Beograd, Srbija
3. Agencija 101, Slovenija
3. Pristop, Slovenija
3. Studio Sonda, Hrvaška
Največkrat nagrajeni oglaševalci v regiji
1. Da se zna, LGBT+ NGO, Srbija
2. Vip Mobile, Srbija
3. Vinska klet Buzet, Hrvaška
Največkrat nagrajene oglaševalske akcije v regiji
1. Ne odrekam se, agencija: McCann Beograd, oglaševalec: Da se zna, LGBT+ NGO, država: Srbija
2. Mame, dobrodošle na svet, agencija: Leo Burnett Beograd, oglaševalec: Vip Mobile, država: Srbija
3. Piquentum Sv. Vital 12/13/14, kolekcija, skozi katero govori narava, agencija: Studio Sonda, oglaševalec: Vinska klet Buzet, država: Hrvaška
Največkrat nagrajene oglaševalske agencije v Sloveniji
1. Agencija 101
2. Grey Ljubljana
3. Pristop
Največkrat nagrajeni oglaševalci v Sloveniji
1. A1 Slovenija
2. UNICEF Slovenija
3. Pivovarna Laško Union
Največkrat nagrajene oglaševalske akcije v Sloveniji
1. Lahkonočnice, Lahko noč, nestrpnost, agencija: Grey Ljubljana, oglaševalec: A1 Slovenija
2. Skrita soba pobega, agencija: Agencija 101, oglaševalec: UNICEF Slovenija
3. Knjiga JB restavracija, agencija: Futura DDB, oglaševalec: JB restavracija
Več informacij o posamezni agenciji, oglaševalcu in oglaševalski akciji ter metodologiji lahko najdete na spletni strani www.b-report.eu, kjer so navedeni rezultati tudi za Hrvaško in Srbijo. Deset največkrat nagrajenih akcij, agencij in oglaševalcev po B-reportu 2019 bo premierno predstavljenih na Slovenskem oglaševalskem festivalu 2. aprila 2020 v Portorožu.