bla
Vpogled

Covid-19 ali Ukrajina – o kateri krizi so mediji več poročali?

Vojna v Ukrajini je po gostoti medijskih objav sicer trenutno zasenčila covid-19, vendar ne tudi po absolutnih številkah.

»Pandemična« publiciteta za odtenek pred ukrajinsko

»Občutek javnosti, da je intenziteta in številnost objav vojne v Ukrajini enaka tako v dinamiki in količini objav kot pri pojavu covida-19 v prvih osmih tednih leta 2020, ni napačen, vendar tudi ni povsem točen,« so zapisali v družbi Press Clipping. Dinamika oz. trend je zelo podoben, vendar je število objav v prvih osmih tednih 2020 o covidu-19 za pet odstotkov večje od skupnega števila objav o vojni v Ukrajini.  

Angažma slovenskih medijev po ugotovitvah Press Clippinga lahko primerjamo z izbruhom pandemije pred natanko dvema letoma. A kot kažeta krivulji količine publicitete po tednih, obstaja izjemna podobnost v začetni fazi in pri dejanskem nastopu krize (vojne). Sicer je bila skupna količina objav v dobrih dveh mesecih v primeru ukrajinske krize skoraj za slabo polovico manjša od količin objav o pandemiji v istem odboju letošnjega leta. 

bla

Ob sredah se vojne ne začenjajo

Do 6. marca 2022 so slovenski mediji o krizi in vojni v Ukrajini objavili 12.175 objav, o pandemiji covid-19 pa 25.405. Količina objav se je v januarju stalno povečevala in se v zadnjih dveh tednih približala 400 objavam na teden. V januarju so objave s svojim komuniciranjem večinoma spodbujale ZDA, ki so z vztrajnim ritmom opozarjale na možno rusko intervencijo, in Rusija, ki je opozarjala na nesprejemljivost vstopa Ukrajine v zvezo NATO. Sredi februarja se je število objav glede na zaostritev situacije podvojilo in doseglo tedensko 786 objav, takrat so ZDA konkretno napovedale začetek napada za sredo 17. februarja 2022. A kot vemo, se ob sredah vojne ne začenjajo. V zadnjih dveh tednih februarja pa je ta tema dejansko preplavila medije in dosegla 6.216 objav v zadnjem tednu, ko so se napovedi o izbruhu vojne žal uresničile.  

Januarja 2022, ko je bila ukrajinska kriza medijsko še neznatna, se je koronavirusna pandemija gibala v območju 4.000 objav tedensko. V prvi polovici februarja se je količina objav o pandemiji prepolovila, o ukrajinski krizi pa podvojila. V tretjem tednu februarja pa se količini obeh kriz srečata in po količini konkurirata. Od tu naprej pandemija pospešeno izginja, z dejansko rusko intervencijo pa ukrajinska kriza v medijih dosega zenit. Nastop vojne v Ukrajini je obseg publicitete povečal na podobne ekstremne vrednosti, kot smo jih zabeležili pri pandemiji ob uvedbi zaprtja države. Kot vidimo, objave o pandemiji niso izginile, potem ko so ves februar beležile strmo padanje, se je v zadnjem tednu število ponovno začelo povečevati.

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

peter scott
03. 08. 2022

Peter Scott, podpredsednik novih medijev in inovacij v družbi Warner Bros. Discovery,…

Kot medij moraš razumeti, kaj navijači pričakujejo od tebe in jim to tudi ponuditi. Nekateri želijo vsebine gledati na telefonu, drugi na televiziji…

Naši avtorji