Covid-19 ali Ukrajina – o kateri krizi so mediji več poročali?
Vojna v Ukrajini je po gostoti medijskih objav sicer trenutno zasenčila covid-19, vendar ne tudi po absolutnih številkah.
»Pandemična« publiciteta za odtenek pred ukrajinsko
»Občutek javnosti, da je intenziteta in številnost objav vojne v Ukrajini enaka tako v dinamiki in količini objav kot pri pojavu covida-19 v prvih osmih tednih leta 2020, ni napačen, vendar tudi ni povsem točen,« so zapisali v družbi Press Clipping. Dinamika oz. trend je zelo podoben, vendar je število objav v prvih osmih tednih 2020 o covidu-19 za pet odstotkov večje od skupnega števila objav o vojni v Ukrajini.
Angažma slovenskih medijev po ugotovitvah Press Clippinga lahko primerjamo z izbruhom pandemije pred natanko dvema letoma. A kot kažeta krivulji količine publicitete po tednih, obstaja izjemna podobnost v začetni fazi in pri dejanskem nastopu krize (vojne). Sicer je bila skupna količina objav v dobrih dveh mesecih v primeru ukrajinske krize skoraj za slabo polovico manjša od količin objav o pandemiji v istem odboju letošnjega leta.
Ob sredah se vojne ne začenjajo
Do 6. marca 2022 so slovenski mediji o krizi in vojni v Ukrajini objavili 12.175 objav, o pandemiji covid-19 pa 25.405. Količina objav se je v januarju stalno povečevala in se v zadnjih dveh tednih približala 400 objavam na teden. V januarju so objave s svojim komuniciranjem večinoma spodbujale ZDA, ki so z vztrajnim ritmom opozarjale na možno rusko intervencijo, in Rusija, ki je opozarjala na nesprejemljivost vstopa Ukrajine v zvezo NATO. Sredi februarja se je število objav glede na zaostritev situacije podvojilo in doseglo tedensko 786 objav, takrat so ZDA konkretno napovedale začetek napada za sredo 17. februarja 2022. A kot vemo, se ob sredah vojne ne začenjajo. V zadnjih dveh tednih februarja pa je ta tema dejansko preplavila medije in dosegla 6.216 objav v zadnjem tednu, ko so se napovedi o izbruhu vojne žal uresničile.
Januarja 2022, ko je bila ukrajinska kriza medijsko še neznatna, se je koronavirusna pandemija gibala v območju 4.000 objav tedensko. V prvi polovici februarja se je količina objav o pandemiji prepolovila, o ukrajinski krizi pa podvojila. V tretjem tednu februarja pa se količini obeh kriz srečata in po količini konkurirata. Od tu naprej pandemija pospešeno izginja, z dejansko rusko intervencijo pa ukrajinska kriza v medijih dosega zenit. Nastop vojne v Ukrajini je obseg publicitete povečal na podobne ekstremne vrednosti, kot smo jih zabeležili pri pandemiji ob uvedbi zaprtja države. Kot vidimo, objave o pandemiji niso izginile, potem ko so ves februar beležile strmo padanje, se je v zadnjem tednu število ponovno začelo povečevati.