Delo od doma
Vpogled

Delo od doma poraslo za neverjetnih 615 odstotkov

Na zaposlitvenem portalu MojeDelo.com ugotavljajo, da je število slovenskih podjetij, ki nudijo možnost dela od doma, v zadnjih letih skokovito poraslo. Od leta 2019 se je namreč povečalo za kar 615 odstotkov.

»Če je bilo leta 2019 podjetij, ki so ponujala možnost dela od doma, le 2,67 odstotka, se je ta delež v letu 2024 povzpel na 14,44,« pravi Andreja Šobar, vodja marketinga na MojeDelo.com.

Največji preobrat na tem področju je povzročila pandemija koronavirusa, ko so bila tudi podjetja, ki prej niso razmišljala o tej možnosti, prisiljena vzpostaviti nove modele dela. Številni zaposleni so takrat prvič izkusili fleksibilnost in udobje dela na daljavo. Tudi po pandemiji se je delo od doma zasidralo na trgu dela in predstavlja pričakovanje številnih zaposlenih.

»Veliko zaposlenih tako dela od doma kakšen dan ali dva na teden, takšno hibridno delo je zelo priljubljeno. Zaposleni namreč cenijo možnost, da lahko organizirajo svoj delovni čas glede na osebne potrebe in obveznosti,« navaja Andreja Šobar.

Delo na daljavo

Delo na daljavo za delodajalca v tujini

Pri MojeDelo.com navajajo tudi podatke največje svetovne raziskave o trgu dela »Mobility Dreams and Trends«. Ta je lani pokazala, da se je povečalo število Slovencev, ki so pripravljeni delati na daljavo za delodajalca v tujini. Kar 68 odstotkov vprašanih bi bilo pripravljenih na delo na daljavo za podjetja v tujini, kar je za 2 odstotka več kot leta 2020, medtem ko se je globalno ta pripravljenost povečala za kar 9 odstotkov.*

Še nekaj zanimivosti

Izraz telecommuting (delo na daljavo) je leta 1973 uvedel Nasin inženir Jack Nilles. Podjetje IBM je v sedemdesetih letih eksperimentiralo s to obliko dela, najprej s petimi zaposlenimi, do leta 1983 pa jih je bilo že 2.000. Sprva so delo na daljavo uporabljali predvsem zaposleni v klicnih centrih, ki so večino dela opravljali po telefonu. S prvimi spletnimi stranmi leta 1999 in porastom zagonskih podjetij se je oblikoval nov način dela. Številni podjetniki so začeli delati v svojih garažah, manjših sobah in domačih pisarnah, pri čemer so cenili svobodo in fleksibilnost. Manj vožnje v službo je pomenilo tudi manj prometa in onesnaževanja okolice, zato je delo na daljavo dobilo podporo okoljevarstvenih organizacij.

 

* Raziskavo sta za MojeDelo.com izvedla največji slovenski karierno zaposlitveni portal MojeDelo.com, član skupine The Network, skupina The Stepstone Group in družba Boston Consulting Group.

Intervju

zz
25. 03. 2025

Kako je »Manca z Wolta« prišla na idejo, da bi ustvarila Akademijo za karieristke in…

Življenje z znaMMkami
24. 03. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

»Dobro poslovno partnerstvo pomeni sodelovanje in skupno grajenje prihodnosti blagovnih znamk. Pomeni iskren odnos, ki temelji na medosebnem…

zz
22. 03. 2025

Mateja Vovk Lubej, RRP menedžerka v Sloveniji pri podjetju JTI: »V hitro spreminjajoči se…

Ključni so trije elementi: skupni cilji, dostop do realnih podatkov in odprta komunikacija. V JTI vlagamo v digitalna orodja, ki omogočajo takojšen…

Naši avtorji