e kupci
Vpogled

E-kupci v Evropi: zmagovalka je hrana

Raziskava Barometer e-kupca 2020, ki jo zadnjih pet let izvaja DPDgroup, kaže, da se je v EU v primerjavi z letom 2019 kar 15 milijonov novih kupcev preselilo na splet.

Spremembe pripisujejo predvsem epidemiji covida-19, saj je bila spletna trgovina v letu 2020 eden od redkih gospodarskih sektorjev, ki so poslovali pozitivno. Spremenile so se tudi kategorije izdelkov, ki jih najraje kupujemo preko spleta, potrošniki pa so postali bolj okoljsko ozaveščeni. »Le v nekaj mesecih smo bili priča veliki preobrazbi, za katero bi ta panoga sicer potrebovala tri do pet let. Samo v EU je leta 2020 e-nakupe opravljalo 15 milijonov kupcev več kot leta 2019. Občasni e-kupci so postali redni kupci, saj se je pogostost njihovih nakupov povečala, pojavil pa se je tudi nov profil e-kupca, in sicer starejši oz. senior e-kupec.

e kupci senior

Prav tako so se drastično spremenile kategorije izdelkov, ki jih najpogosteje naročamo preko spleta, trenda odgovornega potrošništva in trajnosti pa sta dobila nov zagon. Raziskava namreč kaže, da bo 70 odstotkov kupcev ohranilo svoje navade spletnega nakupovanja tudi po koncu pandemije,« poročajo izvajalci raziskave.

Ključne ugotovitve raziskave so:

  • po spletu najraje nakupujemo hrano: spletnim trgovinam z mešanim blagom je od marca do decembra 2020 zrasel promet za 95 odstotkov, prav tako je cvetela dostava hrane, saj so ljudje veliko pogosteje kot sicer jedli doma.
  • prilagodljivost spletnih trgovcev je ključ za uspeh: spletni kupci pričakujejo, da sami izberejo kraj in čas dostave paketa, kar pomeni, da morajo spletne trgovine tesno sodelovati z dostavnimi službami, ki vse bolj izpopolnjujejo inovativne dostavne rešitve za končne uporabnike.
  • sam/-a se odločim, kje in kdaj bom prevzel/a svoj paket: kupci želijo sami izbrati način in čas dostave paketa, kar je posledica novonastalih potreb med epidemijo (delo od doma, brezstična dostava …).
  • tudi starejši nakupujejo preko spleta: za potrošnike, starejše od 55 let, sta značilna bolj tradicionalno vedenje in večja previdnost pri spletnem nakupovanju, kot na primer uporaba raznih orodij za primerjavo cen, branje opisa izdelkov, uporaba kreditnih kartic namesto digitalnih denarnic ...
  • kupci po spletu se odločajo za nakup izdelkov, ki so do okolja prijazni, dostavljavci pa poskrbijo za najbolj zeleno dostavo: načelo trajnosti in okoljska odgovornost sta nujni postavki vseh udeležencev današnje e-trgovine, saj e-kupci zahtevajo do okolja prijazne izdelke in storitve.

sustainability

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

peter scott
03. 08. 2022

Peter Scott, podpredsednik novih medijev in inovacij v družbi Warner Bros. Discovery,…

Kot medij moraš razumeti, kaj navijači pričakujejo od tebe in jim to tudi ponuditi. Nekateri želijo vsebine gledati na telefonu, drugi na televiziji…

Naši avtorji