Epidemija covida-19 prizadela skoraj vse slovenske podjetnike
Na kar 92 odstotkov slovenskih podjetnikov je epidemija vsaj nekoliko vplivala, ugotavlja Mastercard v svoji novembrski raziskavi. To je za skoraj 15 odstotkov več kot ob raziskavi po prvem valu epidemije.
Po podatkih Mastercardove raziskave, ki so jo izvedli v sodelovanju z Mediano, se je avgusta z likvidnostnimi težavami, ki so posledica epidemije, soočalo 69 % vprašanih, novembra pa je ta številka narasla na 77 %. Med temi jih je novembra možnost kreditiranja iskalo 35 %, 29 % pa bi jih raje kot kredit koristilo limit na kreditni kartici. Kot ključne prednosti pri odločitvi za limit vprašani navajajo manj papirologije (41 %), nadzor nad porabo (40 %) in takojšen dostop do denarja (28 %).
Selitev na splet – da ali ne?
Po najnovejših podatkih spletno poslovanje uporablja dobra četrtina vprašanih. 16 % tistih, ki tega ne omogočajo, o tej možnosti razmišlja in bodo verjetno to tudi storili, 19 % jih o tem razmišlja, a tega verjetno ne bodo storili, kar 66 % pa jih o vpeljavi spletnega poslovanja ne razmišlja. Glavni razlog proti selitvi na splet je neprimernost posla za spletno poslovanje, kar je avgusta izpostavilo 75 % vprašanih, novembra pa 82 %. Občutno se je povečal delež tistih, ki menijo, da je vzpostavitev spletne trgovine predraga, in sicer se je s 3 % ta delež zvišal na 8 %. Odstotek vprašanih (12 %), ki kot izziv poudarjajo pomanjkanje časa in resursov, da bi se interno nekdo ukvarjal s tem, ostaja podoben kot po prvem valu epidemije, za dober odstotek (na 8 %) pa je narasel delež tistih, ki dodatno izpostavljajo pomanjkanje znanja na tem področju.
»Ohranimo delo neprecenljivo«
Mastercard je minulo jesen v sodelovanju z Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije oblikoval pobudo »Ohranimo delo neprecenljivo«, ki je v prvi vrsti namenjena podpori obrtnikom, malim in srednjim podjetjem. Ponuja jim pomoč pri preobrazbi poslovanja, da se ti lažje in hitreje prilagodijo spremenjenim zahtevam strank.
»Novi poslovni izzivi in priložnosti, ki jih je prineslo preteklo nenavadno leto, nam bodo gotovo ostali v spominu še desetletja. V času projekta smo se s pomočjo Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije pobliže soočili s tegobami malih in srednjih podjetnikov v Sloveniji in spoznali, da se ti iskreno trudijo, da bi po svojih najboljših močeh ohranili svoje delo neprecenljivo. Prav ta njihova zagnanost in podatek, da se kar 50 % vprašanim zdijo takšne pobude pomembne za reševanje slovenskih podjetnikov in obrtnikov, pa nam daje še dodatno motivacijo, da jih podpremo tudi v prihodnje,« je ob predstavitvi rezultatov raziskave povedal Aleš Petejan, vodja marketinga Mastercard Slovenija.