Generacija Z na prvo mesto postavlja odnose in vrednote
Predstavniki generacije Z so resda odraščali z digitalno tehnologijo in veljajo za »vsepovezane« kupce, a sodeč po Mastercardovi raziskavi najbolj cenijo odnose in neposredne stike.
Pri Mastercardu so raziskovali stališča in nakupno vedenje generacije Z v državah Srednje in Vzhodne Evrope. V 11 državah, med njimi tudi v Sloveniji, kjer je raziskava potekala, osebe v starosti med 18 do 24 let predstavljajo 7,2 odstotka prebivalstva (okoli 11,5 milijona ljudi), vedno bolj pa narašča njihov pomen za gospodarstvo. Ugotovitve kažejo, da sodelujoči v raziskavi kljub svoji globoki vpletenosti v svet digitalnih tehnologij najbolj cenijo odnose in neposredne stike. Pripadniki te generacije naslavljajo tudi družbene in okoljske izzive, podobno pričakujejo tudi od blagovnih znamk. Kot vedno povezani in pametni kupci pričakujejo, da bodo nakupi in finančne storitve hitre in priročne.
V Sloveniji povprečni dohodek 702 evra, še vedno imajo veliko vlogo starši
Finančno se predstavniki generacije Z najbolj zanašajo na svoje starše, vendar po ugotovitvah raziskave skušajo diverzificirati vire svojih dohodkov. Povprečni mesečni prihodek predstavnika generacije Z iz držav Srednje in Vzhodne Evrope znaša 450 evrov, mesečni prihodek slovenskega predstavnika pa 702 evra. Za skoraj vsakega petega so starši še vedno predstavljajo poglaviten vir sredstev. Počutijo se odvisne od staršev in njihova prednostna naloga v bližnji prihodnosti je doseči finančno neodvisnost.
Prva generacija, ki je odraščala s spletom
Mladi Slovenci so najbolj aktivni na YouTubu (88 odstotkov), Instagramu (82 odstotkov) in Facebooku (77 odstotkov). Kar 68 odstotkov sodelujočih iz Slovenije družbene medije uporablja kot glavni vir informacij in navdiha ((v celotni raziskavi 70 odstotkov). 73 odstotkov vseh sodelujočih s svojimi prijatelji komunicira vsakodnevno s pomočjo aplikacij za pošiljanje sporočil, v Sloveniji pa je takšnih 66 odstotkov. Za to tehnološko napredno in vedno povezano generacijo elektronsko poslovanje predstavlja naravno okolje, poudarjajo pri Mastercardu. 76 odstotkov jih kupuje prek spleta vsaj enkrat na mesec, v Sloveniji pa 69 odstotkov. Slednji kupujejo predvsem oblačila (62 odstotkov), hrano (44 odstotkov) ali izdelke za lepoto in nego (41 odstotkov).
»Generacija Z priročnost tehnologije, ki je na voljo, jemlje kot samoumevno. Blagovne znamke, ki želijo uspeti v njihovem digitalnem svetu, morajo nuditi enostavnost uporabe, hitrost in nemoteno izkušnjo, in, če je le mogoče, vse to ponuditi na pametnem telefonu. Pri tem morajo ponuditi nakupovanje, plačila, financiranje in druge vrste storitev. Upoštevati želje generacije Z je vsekakor pametno, saj predstavljajo prevladujoče tržne trende prihodnosti,« je povedal Aleš Petejan, vodja marketinga pri Mastercard Slovenija.