Httpool dohiteva Media Publikum
Pregledali smo še zadnje podatke o poslovanju največjih agencij v letu 2019. Presenetila nas je rekordna rast prihodkov agencije Httpool. Httpool je namreč lani ustvaril za skoraj 50 milijonov evrov prihodkov oziroma skoraj 90-odstotno rast prometa.
Marjan Novak
Dreamstime
(Revidirane) podatke o poslovanju večjih poslovnih subjektov, tudi agencij in medijev, AJPES objavi praviloma septembra, zato s spodnjimi podatki zaključujemo pregled poslovanja agencij in medijev v letu 2019. Daljši zapis o njihovem poslovanju sicer najdete v MM-u, številka 469/470, in sicer na straneh 38-41.
Medijske agencije: Media Publikum ostaja največji
Media Publikum še naprej ostaja največja medijska agencija v državi. Posluje stabilno in dobičkonosno. Na drugem mestu po velikosti je Pristop media, ki je v letu 2019 ustvarila za 7 odstotkov manj prihodkov kot leta 2018, pri čemer je družba poslovala negativno.
Oglaševalske agencije: Vodi Publicis MMS
Obe največji agenciji sta poslovali nekoliko slabše kot leta 2018. Publicis MMS je ustvaril za 11 odstotkov nižje prihodke, Grey Ljubljana pa za 7,5 odstotka. Kljub temu agenciji ostajata največji.
Agencije za odnose z javnostmi: 17 odstotkov nižji prihodki Pristopa
Največji agenciji za odnose z javnostmi, Pristopu, so se prihodki znižali za 17 odstotkov.
/tabela/
Prihodki največjih agencij v letu 2019
2019 |
2018 |
% |
|
Media Publikum |
52.419.533 |
52.435.884 |
0 |
Httpool |
49.909.487 |
26.475.231 |
+ 89 % |
Pristop media |
16.597.767 |
17.848.397 |
- 7 % |
Publicis MMS |
15.653.682 |
17.530.713 |
- 11 % |
Grey Ljubljana |
12.611.436 |
13.656.484 |
- 7,5 % |
Pristop |
9.037.842 |
10.863.481 |
- 17 % |
SKUPAJ |
156.229.747 |
138.810.190 |
+ 12 % |
Vir: AJPES, 2020.
Pregled poslovanja tiskanih medijev
V 471. številki MM-a smo pripravili pregled poslovanja večjih medijev v Sloveniji. Ker smo podatke za večino tiskanih medijev dobili šele septembra, jih objavljamo spodaj.
Vsi tiskani mediji razen Financ beležijo manjše padce prihodkov. Skupaj so ta podjetja ustvarila za dobrih 75 milijonov evrov prihodka, kar je na letni ravni za 2 odstotka manj kot leta 2018. Pri pregledu dobičkonosnosti medijev posebnosti ni, morda odstopa le več kot milijonska izguba Adrie Medie.
Prihodki največjih medijev v letu 2019
2019 |
2018 |
% |
||
Delo |
34.690.172 |
34.915.759 |
- 1 % |
|
Dnevnik |
15.841.807 |
16.356.019 |
- 3 % |
|
Časnik Večer |
9.647.371 |
10.201.517 |
- 5 % |
|
Finance |
7.514.511 |
7.221.039 |
+ 4 % |
|
Adria Media Ljubljana |
4.206.240 |
4.671.064 |
- 10 % |
|
Primorske novice |
3.386.996 |
3.535.409 |
- 4 % |
|
SKUPAJ |
75.287.097 |
76.900.807 |
- 2 % |
|
Vir: AJPES, 2020.