iprom
Vpogled

iPROM in Valicon ugotavljata: Digitalizacija medijskih vsebin je neizpodbitna

Izsledki raziskave družb iPROM in Valicon o medijski potrošnji v Sloveniji kažejo, da uporabniki za potrošnjo medijskih vsebin in komunikacijo v povprečju uporabljamo 2,5 naprave, pri čemer je vodilna mobilni telefon.

Ena od glavnih ugotovitev je, da so v letu 2021 ključni kanali za potrošnjo medijskih vsebin postali pametni telefoni in prenosni računalniki, izsledki pa tudi kažejo, da so slovenski potrošniki medijskih vsebin v primerjavi z letom 2018 v bistveno večji meri spremljali medijske vsebine, predvsem novičarske medije (spletne novice, radio in televizijo). Močno je izražena tudi povečana uporaba orodij za digitalno komuniciranje (spletna pošta, družbeni mediji ter orodja za klepet in video klice). Ob spremljanju televizije danes skoraj štiri petine uporabnikov aktivno spremlja še vsebine v digitalnih medijih.

Mobilni telefon je postal naš stalen sopotnik

Raziskava razkriva, da uporabniki za potrošnjo medijskih vsebin in komunikacijo v povprečju uporabljamo 2,5 naprave, pri čemer je vodilna naprava mobilni telefon. Pametni telefon za medijsko potrošnjo uporablja že 91 odstotkov uporabnikov, kar v primerjavi z letom 2018 kaže na 8-odstotno rast in nakazuje na močno nasičenost. Najbolj intenziven poskok v aktualnem obdobju raziskave beleži uporaba prenosnih računalnikov, ki jih dnevno uporablja 75 odstotkov uporabnikov, kar v primerjavi z 2018 predstavlja 32-odstotno rast.

iprom telefon

Mlajše generacije so doma na digitalnih napravah

Predvsem mlajše generacije (X, Y in Z) kažejo izjemno visoke odstotke uporabe pametnih naprav. Uporablja jih tako rekoč večina, z nekoliko manjšimi deleži uporabe izstopa samo generacija baby boom, ki v povprečju uporablja 2,1 naprave hkrati. Delež uporabnikov pametnega telefona je sicer tudi znotraj te generacije visok, saj ga dnevno uporablja kar 85 odstotkov predstavnikov te skupine.

Poudarjena potrošnja medijskih vsebin na digitalnih medijih

Analiza dosegov posameznih medijskih aktivnosti izkazuje zavidljiv položaj digitalnih medijev, ki so v primerjavi z rezultati iz 2018 še okrepili dosege. Rezultati raziskave kažejo močno povečano potrošnjo spletnih medijskih vsebin ter povečano uporabo spletnih storitev. Novičarski spletni mediji (novičarski portali in video novice na njih) veljajo za najbolj pogosto uporabljene medije. Nadpovprečne poskoke beleži potrošnja pretočnih vsebin, kjer so se dosegi v primerjavi z meritvijo iz leta 2018 podvojili.

V primerjavi z letom 2018 je močno izražena tudi povečana komunikacija preko orodij za digitalno komuniciranje. Spletno pošto dnevno uporablja kar 86 odstotkov anketirancev, družbene medije 80 odstotkov, orodja za klepet in video klice pa 57 odstotkov anketirancev.

iprom med potr

Večpredstavnostna, večkanalna potrošnja medijskih vsebin je še bolj intenzivna

Analiza rezultatov potrošnje medijskih vsebin je pokazala, da kar 84 odstotkov uporabnikov ob gledanju televizije vzporedno spremlja tudi druge medije (predvsem digitalne in predvsem na mobilnem telefonu). Ta delež je ponovno narasel v primerjavi z rezultati iz leta 2018. Danes povprečen gledalec televizije vzporedno izvaja skoraj štiri druge aktivnosti. Najpogosteje spremlja družbene medije, uporablja spletno pošto, prebira novice na novičarskih portalih in prebira vsebino drugih spletnih strani.

Priča smo trajnim spremembam

»Potrošnja medijskih vsebin je danes zagotovo v največji meri digitalna. Smo priča trajnim spremembam medijske potrošnje. Menim, da bodo, ko se bo epidemiološka slika v naslednjem letu, dveh umirila, digitalne storitve in medijske vsebine na digitalnih medijih najverjetneje zadržale trenutne dosege ali pa se bodo dosegi le kratkotrajno nekoliko znižali. Bolj verjetno je, da bodo učinki sproščanja imeli večji vpliv na tradicionalne medije,« sklene Matjaž Robinšak iz družbe Valicon.

Daljši članek o raziskavi Medijska potrošnja 2021 boste lahko prebrali v naslednji številki Marketing magazina.

 

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji