loka kava mediana
Vpogled

Kako Slovenci sprejemamo nove stvari?

Raziskava Inštituta Mediana, ki so jo izvedli v sodelovanju z blagovno znamko kave Loka Special, razkriva, kateri predsodki, navade ali zadržki omejujejo slovenske potrošnike pri sprejemanju novega, drugačnega in boljšega.

Ključna ugotovitev raziskave je, da se Slovenci, čeprav smo odprti za novosti, raje držimo ustaljenih navad in tradicije. V raziskavi so ugotavljali stališča Slovencev do novosti pri prostočasnih aktivnostih, hrani in pijači, modi in zunanjem videzu ter nakupovanju. 88 odstotkov vprašanih je priznalo, da imajo s preizkušanjem novih stvari običajno pozitivno izkušnjo, 72 odstotkov tudi zasleduje življenje z izzivi, novostmi in spremembami, kljub temu pa bi večina dala prednost preverjenim stvarem pred tveganji in na različnih področjih življenja vztrajala pri svojih obstoječih navadah. 65 odstotkov jih zaupa prvemu vtisu, skoraj polovica pa vidi spremembe ustaljenih navad kot zelo zahtevno početje.

loka graf1

Samozavestni, a zavezani tradiciji

Kako samozavestni smo Slovenci pri sprejemanju in nakupovanju novosti, kaže podatek, da bi se 89 odstotkov vprašanih pri tem odločalo na podlagi lastnih preferenc. Pridružuje se mu podatek, da večina (70 odstotkov) vprašanih rada preizkuša nove izdelke oziroma storitve. Vendar pa 73 odstotkom veliko pomeni tudi spoštovanje navad in tradicij, s katerimi so odraščali. Zato ni presenetljivo, da večina ne bi zamenjala živilske trgovine, četudi bi družina in prijatelji kupovali v drugi, ali spremenila svojega sloga oblačenja, ne glede na mnenja drugih in prevladujoče modne trende.

loka graf2

Pri športu in pijači smo bolj odprti

Slovenci običajno brez težav izražamo svoje navdušenje do športa, še najbolj pa smo drzni pri pitju, saj več kot polovica vprašanih rada preizkuša nove pijače. Ne le alkoholne ‒ podatki kažejo, da smo tudi pravi »kofetarji«, saj kar 84 odstotkov Slovencev pije turško kavo, več kot polovica kavopivcev pa bi bila pripravljena kupiti novo znamko kave, da poskusijo nove okuse in arome. Za 66 odstotkov vprašanih bi bili pri tem odločilni priporočilo družine, prijateljev ali znancev, možnost preizkusa izdelka na prodajnem mestu ter akcija ali ugodnost.

loka graf3

Da slovenske potrošnike tudi pri nakupu kave bolj kot okus ali sama izkušnja s kavo usmerjajo ustaljene tirnice, je nakazal že slepi test različnih turških kav, ki ga je Mediana izvedla med rednimi pivci mlete turške kave v začetku letošnjega leta (Vir: Mediana, 2020, Posamezni slepi test na potrošnikih kave). Kljub temu da so slovenski ljubitelji turške kave kot okus št. 1 izbrali domačo kavo Loka Special, ta namreč običajno ni njihova prva ali najbolj pogosta izbira.

 

 

 

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji