black friday
Vpogled

Kako smo nakupovali na letošnji črni petek?

Čeprav je črni petek pri nas relativno nov nakupovalni »pojav«, se zdi, da smo ga Slovenci že vzeli za svojega. V tržno raziskovalni hiši Aragon so ugotovili, da smo letos na črni petek nakupovali več kot lani in porabili več denarja.

V okviru raziskave, v kateri je sodelovalo 1.020 oseb, so ugotovili, da je akcijske ponudbe letošnjega črnega petka izkoristilo 48 % vprašanih (lani jih je nakupe opravilo 43 %). Potrošniki so za nakupe na letošnji črni petek v povprečju porabili 193 evrov. Tisti, ki so nakupovali tako letos kot lani, večinoma ocenjujejo, da so letos za nakupe porabili več denarja (teh je 45 %), 28 % jih je porabilo enako denarja kot lani, 28 % pa jih je letos porabilo manj denarja.

graf1

Med ostalimi ugotovitvami raziskave Aragon razkriva še:

  • v primerjavi z letom 2019 je letos zaradi okoliščin pandemije koronavirusa opazen porast spletnih nakupov. Večina nakupov na letošnji črni petek je bila opravljena na slovenskih spletnih straneh (67 %), 24 % potrošnikov pa je nakupe opravilo na tujih spletnih straneh.
  • dobra polovica potrošnikov na črni petek nakupuje spontano, brez načrta.
  • slabo polovico nakupov kupci opravijo zase (45 %), 29 % nakupov je bilo opravljenih za druge posameznike in 26 % za celotno gospodinjstvo.
  • 44 % anketiranih poroča, da je nakupe v okviru letošnjih akcijskih ponudb črnega petka načrtovalo vnaprej, 56 % pa, da se je nakup zgodil spontano.
  • v nakupnih košaricah se najpogosteje znajdejo oblačila in obutev (48 %), izdelki za opremo doma (27 %), izdelki zabavne elektronike (25 %) in gospodinjski aparati (21 %). Petina potrošnikov je na črni petek kupovala tudi kozmetiko (19 %) in otroško opremo oz. igrače (19 %).
  • dobra četrtina nakupov (28 %) je bila opravljena za potrebe decembrskega obdarovanja, 72 % nakupov pa je bilo opravljenih za druge potrebe.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji