Kako smo nakupovali na letošnji črni petek?
Čeprav je črni petek pri nas relativno nov nakupovalni »pojav«, se zdi, da smo ga Slovenci že vzeli za svojega. V tržno raziskovalni hiši Aragon so ugotovili, da smo letos na črni petek nakupovali več kot lani in porabili več denarja.
V okviru raziskave, v kateri je sodelovalo 1.020 oseb, so ugotovili, da je akcijske ponudbe letošnjega črnega petka izkoristilo 48 % vprašanih (lani jih je nakupe opravilo 43 %). Potrošniki so za nakupe na letošnji črni petek v povprečju porabili 193 evrov. Tisti, ki so nakupovali tako letos kot lani, večinoma ocenjujejo, da so letos za nakupe porabili več denarja (teh je 45 %), 28 % jih je porabilo enako denarja kot lani, 28 % pa jih je letos porabilo manj denarja.
Med ostalimi ugotovitvami raziskave Aragon razkriva še:
- v primerjavi z letom 2019 je letos zaradi okoliščin pandemije koronavirusa opazen porast spletnih nakupov. Večina nakupov na letošnji črni petek je bila opravljena na slovenskih spletnih straneh (67 %), 24 % potrošnikov pa je nakupe opravilo na tujih spletnih straneh.
- dobra polovica potrošnikov na črni petek nakupuje spontano, brez načrta.
- slabo polovico nakupov kupci opravijo zase (45 %), 29 % nakupov je bilo opravljenih za druge posameznike in 26 % za celotno gospodinjstvo.
- 44 % anketiranih poroča, da je nakupe v okviru letošnjih akcijskih ponudb črnega petka načrtovalo vnaprej, 56 % pa, da se je nakup zgodil spontano.
- v nakupnih košaricah se najpogosteje znajdejo oblačila in obutev (48 %), izdelki za opremo doma (27 %), izdelki zabavne elektronike (25 %) in gospodinjski aparati (21 %). Petina potrošnikov je na črni petek kupovala tudi kozmetiko (19 %) in otroško opremo oz. igrače (19 %).
- dobra četrtina nakupov (28 %) je bila opravljena za potrebe decembrskega obdarovanja, 72 % nakupov pa je bilo opravljenih za druge potrebe.