poslovanje
Vpogled

Koronsko leto odneslo 8 odstotkov prihodkov

Pregledali smo delne podatke o poslovanju komunikacijskih podjetij v posebnem, kriznem, koronskem letu 2020. Podatki o poslovanju 125 podjetij kažejo, da je covid-19 komunikacijsko industrijo prizadel, vendar manj, kot smo se bali pred letom dni.

Predstavljeni podatki so zbrani iz uradnih evidenc Ajpesa. Podatki so delni, saj predvsem največja podjetja pripravljajo konsolidirane podatke, ki bodo na voljo septembra letos, ko bomo pripravili tudi podatke o poslovanju medijev.

225 milijonov evrov prihodkov

Skupaj je 125 analiziranih podjetij ustvarilo skoraj 225 milijonov evrov prihodkov, kar je za 8 odstotkov manj kot leta 2019. Najbolj so se prihodki znižali agencijam za odnose z javnostmi in svetovalnim podjetjem, najmanj pa digitalnim agencijam. 
Pri tem je treba poudariti, da so družbe po poslovnem izidu sodeč poslovale dobro, enako ali – mnoge – celo bolje kot v letu 2019. Veliko podjetij je namreč ob začetku krize zategnilo pasove in vse leto skrbno nadzorovalo stroške.

 

Oglaševalske agencije

Čeprav podatkov za dve največji agenciji, MMS komunikacije in Grey Ljubljana (zdaj Shift), še nimamo, pričakujemo podobne podatke kot v letu 2019. Iz razpoložljivih podatkov je razvidno, da so se prihodki močno povečali podjetju Herman & partnerji, kar je posledica združitve agencij BPCS, ArnoldVuga in (delno) Stratkom v samostojno podjetje. Najmočneje je kriza prizadela podjetja, ki se ukvarjajo z dogodki (Sport Media Focus, FM, Enigma, Paideia Events in druga), saj so se jim prihodki znižali tudi za 100 in več odstotkov. Prav izpad prihodkov teh agencij je močno vplival na skupne prihodke agencij v letu 2020. 
Pri pregledu smo sicer upoštevali samo podjetja, ki so imela prihodke višje od 100.000 evrov, kar pomeni, da na seznamu ni nekaterih znanih agencij, kot so Studio Zodiak, Cebram, Mediamix, Original, Agencija 41, I & S Aladin, Kline & partner in druge.

  OGLAŠEVALSKE AGENCIJE -  Čisti prihodki podjetja od prodaje v EUR  leto 2020 leto 2019 sprememba v %
  seštevek skupine      
1 PUBLICIS (MMS Marketinške komunikacije) 15.653.682 15.653.682  
2 GREY LJUBLJANA agencija za tržne komunikacije d.o.o.  12.611.636 12.611.636  
3 FUTURA DDB d.o.o., oglaševalska agencija 9.781.172 11.284.865 -15%
4 FORMITAS, agencija za marketing d.o.o., Ljubljana  6.009.379 5.785.321 4%
5 HERMAN & Partnerji 5.047.796 28.000 99%
6 LUNA TBWA družba za komunikacije d.o.o.  4.583.051 4.559.213 1%
7 MPG Plus agencija za marketing d.o.o. 4.245.508 4.087.644 4%
8 AGENCIJA 101, inovativne marketinške in organizacijske rešitve, d.o.o. 3.963.614 3.842.693 3%
9 AV STUDIO tržne komunikacije d.o.o.  3.642.141 4.314.860 -18%
10 PM, POSLOVNI MEDIJI D.O.O. 3.248.824 3.375.773 -4%
11 VODIK, oglaševalska agencija d.o.o. 2.284.422 2.924.189 -28%
12 INNOVATIF, družba za razvoj komunikacijskih konceptov, d.o.o.  1.992.654 2.795.942 -40%
13 CREATIM tržne komunikacije d.o.o.  1.637.448 1.340.567 18%
14 VOTAN komunikacije, d.o.o. 1.595.896 2.150.337 -35%
15 ENIGMA d.o.o., kreativne rešitve 1.564.019 2.727.398 -74%
16 STROBL + STROBL GMBH & CO.KG, LINZ, AVSTRIJA, podružnica v Ljubljani  1.414.222 2.101.027 -49%
17 DROM AGENCY, digitalna agencija d.o.o. 1.225.120 939.162 23%
18 IR IMAGE, agencija za trženjsko komuniciranje, d.o.o. 1.187.794 1.416.491 -19%
19 MAYER GROUP, komunikacijske in marketinške storitve d.o.o.  939.550 1.044.338 -11%
20 SPORT MEDIA FOCUS, d.o.o. komuniciranje v športu  898.399 1.939.222 -116%
21 INTERNAVTI, DRUŽBA ZA DIGITALNO KOMUNICIRANJE D.O.O. 889.769 814.524 8%
22 AVANTA družba za komuniciranje d.o.o.  834.836 939.927 -13%
23 CNJ, OGLAŠEVALSKA AGENCIJA, D.O.O. 834.556 1.077.221 -29%
24 KOMUNIKA, gostinstvo in poslovne storitve, d.o.o.  811.063 1.496.111 -84%
25 AMADEUS SLOVENIJA Podjetje za marketing, d.o.o. 729.153 969.817 -33%
26 KRAFT & WERK oblikovanje vizualnih komunikacij in trgovina d.o.o.  662.925 656.640 1%
27 YOOTREE, oglaševanje in marketinško svetovanje d.o.o. 656.784 571.285 13%
28 Yin + Young - ICONICGROUP, OGLAŠEVALSKA AGENCIJA, D.O.O. 656.479 323.193 51%
29 GIGODESIGN3, oblikovanje in komunikacije, d.o.o.  652.932 571.441 12%
30 SONCE.NET digitalni marketing d.o.o. 650.514 515.281 21%
31 FABULATORIJ, svetovanje in doživljajski marketing d.o.o. 603.819 1.123.223 -86%
32 K.R.E.S. agencija za tržne komunikacije d.o.o.  600.739 943.180 -57%
33 ARNOLDVUGA družba za vizualne komunikacije d.o.o. 596.679 1.980.442 -232%
34 NEW MOMENT, podjetje za komunikacije d.o.o.  580.771 1.924.596 -231%
35 ALTIUS marketing, oblikovanje, storitve d.o.o.  561.718 531.021 5%
36 April 8 d.o.o. 532.064 661.771 -24%
37 MEDIA TEAM, trgovina in storitve, d.o.o. Sežana  524.665 854.678 -63%
38 F2, oglaševalska agencija, d.o.o. 521.158 809.668 -55%
39 GIGODESIGN2, oblikovanje in komunikacije, d.o.o.  510.928 536.067 -5%
40 ZADRGA, družba za komuniciranje d.o.o 442.618 665.504 -50%
41 Media Vox d.o.o. 409.887 778.716 -90%
42 STUDIO 37 - ADVERTISING AND PRODUCTION d.o.o. 355.919 1.034.586 -191%
43 FM AGENCIJA d.o.o. 332.624 1.702.437 -412%
44 HIŠA IDEJ inovativna skupina d.o.o.  330.464 272.075 18%
45 ARITMIJA d.o.o. 320.890 384.292 -20%
46 NEA CULPA, agencija za marketing, d.o.o. 312.159 367.528 -18%
47 STUDIO SIGNUM propaganda in oblikovanje d.o.o.  311.758 338.739 -9%
48 STUDIO MARKETING Internationald.o.o.  301.106 681.380 -126%
49 ARIH DINAMIK, agencija za oblikovanje in komunikacije d.o.o. 295.171 305.945 -4%
50 PROMARKT marketing, d.o.o.  289.833 403.815 -39%
51 PAIDEIA d.o.o. 266.407 2.276.716 -755%
52 FRONTAL, d.o.o., Družba za komunikacijski management  252.207 320.794 -27%
53 NICHA, agencija za tržno komuniciranje in svetovanje, d.o.o.  233.506 535.455 -129%
54 POANTA 219.429 279.538 -27%
55 INVERSO, družba za komuniciranje d.o.o.  217.456 109.055 50%
56 KOFEIN DIZAJN d.o.o. 214.125 253.709 -18%
57 DIRECTA, družba za direktni marketing in oglaševanje, d.o.o.  213.585 335.905 -57%
58 AGENCIJA KLICAJ, tržno komuniciranje, raziskave in razvoj, d.o.o. 204.608 267.299 -31%
59 ATOMIK STUDIO d.o.o. 212.430 228.864 -8%
60 STUDIO KERNEL, družba za komunikacijsko upravljanje, d.o.o.  203.275 294.521 -45%
61 IDEARNA, oglaševalska agencija, d.o.o. 190.481 185.946 2%
62 KREATIVNA BAZA d.o.o. 181.469 154.956 15%
63 Imago Bold 180.044 376.416 -109%
64 MOBYACT marketing d.o.o.  172.259 197.509 -15%
65 AGENCIJA PROMO proizvodnja, trgovina in storitve d.o.o.  110.699 843.227 -662%
66 STUDIO MAZZINI d.o.o. 118.515 124.773 -5%
  SKUPAJ 102.712.288 115.817.373 -13%

Digitalne agencije

Digitalne agencije poslujejo stabilno. Z zanimanjem pričakujemo podatke o poslovanju največje, Httpoola, ki že vrsto let preseneča z veliko rastjo. Nobeno presenečenje ne bi bilo, če bi nekajdesetodstotno rast zabeležili tudi v letu 2020.
S seznama so izpadla podjetja Citadela, Hipergo in Hal Interactive, ki so v letu 2020 ustvarila manj kot 100.000 evrov prihodkov.

  INTERNET - Čisti prihodki podjetja od prodaje v EUR 2020 2019 sprememba v %
1 HTTPOOL, Internet Marketing, d.o.o.  49.909.467 49.909.467 0%
2 SPORTRADAR, Informacijske tehnologije, d.o.o. (KLIKA) 7.893.623 7.297.877 8%
3 (D`AGENCIJA) DIGITALNA AGENCIJA, AGENCIJA ZA SPLETNO OGLAŠEVANJE, D.O.O. 2.345.474 5.729.480 -144%
4 IPROM, optimizacija akcij na internetu, d.o.o.  5.021.470 5.023.347 0%
5 D.LABS, RAZVOJ SPLETNIH APLIKACIJ, D.O.O. 3.091.846 3.634.634 -18%
6 RENDERSPACE agencija za interaktivne rešitve d.o.o. 1.824.013 2.064.279 -13%
7 RED ORBIT, digitalni marketing d.o.o./s.p. 1.668.815 1.851.048 -11%
8 OPTIWEB, SPLETNE REŠITVE, D.O.O. 2.709.142 2.159.785 20%
9 EP1C, OGLAŠEVANJE, D.O.O. 2.085.280 1.793.347 14%
10 SPLETNIK, spletne tehnologije d.o.o. 1.509.605 1.453.223 4%
11 Kokos agency d.o.o. 1.024.974 1.015.455 1%
12 PARSEK informacijske tehnologije, d.o.o. 1.381.940 1.681.589 -22%
13 Rubikoin Gral (DIGIGRAL), vizualne komunikacije, d.o.o. 907.615 1.055.361 -16%
14 SPLETNAPOSTAJA, agencija kreativnih idej d.o.o. 938.715 957.614 -2%
15 ENKI, storitve in trženje d.o.o. 704.814 865.208 -23%
16 GET.IN, medijske storitve d.o.o. 809.458 808.384 0%
17 SMART AD, DEJAVNOST OGLAŠEVALSKIH AGENCIJ, D.O.O. 739.484 842.508 -14%
18 MADWISE, DRUŽBA ZA KOMUNIKACIJE, D.O.O. 589.800 659.845 -12%
19 DOMINATUS, Informacijske storitve d.o.o. 520.789 425.742 18%
20 INFINUM SI, računalniške storitve d.o.o. 1.300.220 995.506 23%
21 SINHRO, DRUŽBA ZA KOMUNIKACIJE D.O.O. 483.105 429.975 11%
22 ERPIUM d.o.o. 552.664 892.690 -62%
23 EDITOR, spletne komunikacije d.o.o. 393.150 363.937 7%
24 MEETPOINT d.o.o. 357.450 198.977 44%
25 FRONTLAB, SPLETNE INFORMACIJSKE REŠITVE D.O.O. 214.328 330.640 -54%
26 W3B.MARKETING, D.O.O. 524.298 443.838 15%
27 EKSIT ADV, marketing in trgovina, D.O.O. 158.155 261.353 -65%
28 IDEAZ, storitve, d.o.o. 222.099 343.696 -55%
29 BID BID d.o.o. 171.468 153.469 10%
30 EPOHA d.o.o. 168.339 174.466 -4%
  SKUPAJ 90.221.600 93.816.740 -4%

Odnosi z javnostmi in svetovanje

Podatki so nepopolni zaradi Pristopa, saj podatkov o poslovanju največje piarovske in svetovalne agencije še nimamo. Kljub temu podatki kažejo na več kot desetodstotni skupni upad prihodkov.
Maga, Vitoma PR in Informa Echo so imele manj kot 100.000 evrov prihodkov.

  PR AGENCIJE -  Čisti prihodki podjetja od prodaje v EUR leto 2020 leto 2019 sprememba v %
         
1. PRISTOP družba za komunikacijski management d.o.o.  9.037.842 9.037.842 0%
2. STRATKOM, STRATEŠKO KOMUNICIRANJE, D.O.O. 1.018.939 2.318.415 -128%
3. TAKTIK, AGENCIJA ZA KOMUNIKACIJSKI MANAGEMENT D.O.O. 872.304 1.040.272 -19%
4 DIALOGCO, KOMUNIKACIJSKE REŠITVE, D.O.O. 774.862 522.386 33%
5 INDIGO CONSULTING D.O.O. 656.630 926.568 -41%
6 PROPIAR družba za odnose z javnostmi d.o.o. 577.089 731.058 -27%
7 ECETERA, DRUŽBA ZA INTEGRIRANE TRŽNE KOMUNIKACIJE, D.O.O. 480.591 454.788 5%
8 Lin&Nil d.o.o. 310.938 560.354 -80%
9 SIDERA, poslovno svetovanje d.o.o. 301.942 447.680 -48%
10 ACTUADO d.o.o. *** 281.585 262.231 7%
11 GRAYLING, svetovanje, pr d.o.o. 272.491 210.839 23%
12 STUDIO KERNEL, družba za komunikacijsko upravljanje, d.o.o.  203.275 294.521 -45%
13 MA MARKETING, TRŽNO KOMUNICIRANJE, D.O.O. 181.049 222.140 -23%
14 SPEM KOMUNIKACIJE, poslovno komunikacijsko svetovanje d.o.o.  130.684 150.239 -15%
  SKUPAJ 15.100.221 17.179.333 -14%

Raziskovalna podjetja

Raziskovalna podjetja so ustvarila skoraj 20 milijonov evrov prihodkov, kar je nekaj manj kot leto prej. Temidia in Interstat sta imela manj kot 100.000 evrov prihodkov.

  RAZISKAVE - Čisti prihodki podjetja od prodaje v EUR 2020 2019 sprememba v %
         
1. ACNIELSEN raziskovalna družba, d.o.o. 3.433.490 4.426.133 -29%
2. AGB NIELSEN, medijske raziskave, d.o.o. 3.123.292 3.039.326 3%
3. KLIPING, družba za spremljanje in analizo medijev, d.o.o. 2.835.822 2.801.890 1%
4. VALICON, trženjsko svetovanje in raziskave, d.o.o. 2.005.475 1.971.106 2%
5. MEDIANA, d.o.o. 1.733.404 1.938.847 -12%
6. PRESS CLIPPING družba za spremljanje in analizo medijev, d.o.o. 1.408.094 1.467.885 -4%
7. IPSOS raziskovanje trga, medijev in javnega mnenja, d.o.o. 1.386.238 1.713.864 -24%
8. GFK SLOVENIJA, tržne raziskave, d.o.o. 949.303 782.368 18%
9. EPISCENTER, tržne raziskave in direktno marketing 914.337 865.870 5%
10. ARAGON raziskovanje in načrtovanje, d.o.o. 890.168 1.048.480 -18%
11. NINAMEDIA, organizacija za raziskovalno dejavnost, založništvo in distribucijo, d.o.o. 444.651 531.626 -20%
12. ARHEA SOLUTIO, družba za poslovno svetovanje in izobraževanje, d.o.o. 303.690 319.916 -5%
13. PARSIFAL SC d.o.o. 106.861 66.409 38%
  SKUPAJ 19.534.825 20.973.720 -7%

*** Popravek: Actuado je digitalna in ne piarovska agencija

Iz podjetja Actuado so nas opozorili, da se od preznamčenja leta 2019 ne ukvarjajo več z odnosi z javnostmi, ampak predvsem z marketinško in prodajno tehnologijo (so HubSpot Platinum Partner) in tako sodijo v tabelo digitalne agencije. Za napako se opravičujemo.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, julij-avgust 2021, #481-482. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji