mastercard
Vpogled

Mastercard: Pozitivni trend spletnega nakupovanja se nadaljuje

Mastercardova raziskava namiguje na to, da smo Slovenci velik del plačilnih navad iz časa epidemije ohranili tudi po njenem koncu. To pomeni, da več nakupujemo preko spleta in v večji meri plačujemo brezstično.

Za podjetja brez spletne trgovine bo očitno težko

Kartični ponudnik Mastercard je julija 2020 v raziskavi* o spremenjenih nakupnih navadah Slovencev pred in po epidemiji ugotavljal, kako so se spremenile plačilne in nakupovalne navade ter pričakovanja Slovencev. Ena od glavnih ugotovitev je nadaljevanje trenda povečanega deleža spletnih nakupov. Preko spleta je v zadnjem mesecu nakup opravilo skoraj tri četrtine oziroma 74 odstotkov vprašanih.

V primerjavi z zadnjo raziskavo Masterindex (novembra 2019) se je omenjeni delež povečal za 18 odstotnih točk (s 60 na 78 odstotkov). Več kot polovica sodelujočih (59 odstotkov) je preko spleta nakupovala približno enako pogosto pred in po epidemiji, dobra desetina (12 odstotkov) jih n ta način po novem nakupuje še pogosteje, 5 odstotkov pa je »novih« spletnih kupcev, ki pred epidemijo niso nakupovali preko spleta, a so s tem začeli med epidemijo.

Povečano brezstično plačevanje v lokalih in lepotnih salotnih

Pri Mastercardu ugotavljajo, da je sodelujočim v raziskavi pri plačevanju najpomembnejša možnost brezgotovinskega plačevanja (39 odstotkov). »Od začetka epidemije je največje povečanje potrebe po tovrstnem plačevanju v gostilnah in restavracijah, barih in kavarnah ter pri ponudnikih lepotnih storitev,« dodajajo. Možnost kartičnega plačevanja v lokalu oziroma trgovini je zelo pomembna trem četrtinam oziroma 76 odstotkom sodelujočih.

Velika večina uporablja plačilne kartice

Plačilne kartice na prodajnih mestih vsaj enkrat do dvakrat na teden uporablja 85 odstotkov sodelujočih. V primerjavi z rezultati zadnje raziskave Masterindex (november 2019) se je ta delež povečal za kar 8 odstotnih točk (z 78 na 86 odstotkov). Skoraj tretjina (31 odstotkov) vprašanih kartice uporablja pogosteje kot pred letom dni. Prav tako tudi spletni kupci blago in storitve najpogosteje plačajo s plačilno ali kreditno kartico (56 odstotkov). Ta delež se je povečal za skoraj 8 odstotnih točk v primerjavi z lansko raziskavo Masterindex (s 54,4 na 62 odstotkov).

Aleš Petejan, vodja marketinga pri Mastercard Slovenija, poudarja, da smo potrošniki med epidemijo korenito spremenili svoje nakupovalne navade in predvsem pričakovanja do ponudnikov. »Brezstično plačevanje je postalo nuja, gotovina za uporabo le v nujnih primerih, ponudba spletne trgovine pa nekaj normalnega. Poslovni modeli so se spremenili in tisti, ki bodo uspeli prilagoditi svoje poslovne prakse, bodo zrli v svetlo prihodnost. Zato želimo v podjetju Mastercard s svojim znanjem in rešitvami spodbuditi podjetnike pri preobrazbi poslovanja in prilagoditvi novim zahtevam strank,« je povedal.

*Raziskavo je za Mastercard izvedla Mediana julija 2020 na vzorcu 705 prebivalcev
Slovenije v starosti 18-75 let. Primerjava z raziskavo MasterIndex 2019 (november 2019)
odraža ciljno populacijo med 18 in 55 let.

mastercard

Infografika: Mastercard

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji