ponaredki
Vpogled

Mladi pri nas pogosto kupujejo ponarejene izdelke in dostopajo do piratskih vsebin

Urad Evropske unije za intelektualno lastnino (EUIPO) je objavil pregled stanja intelektualne lastnine za leto 2022 in odnosa mladih do nje. V njej med drugim ugotavljajo, da je ponaredke namerno kupilo 37 odstotkov mladih Slovencev.

Med najbolj priljubljenimi ponaredki so oblačila in modni dodatki

Več kot polovica (52 %) vprašanih Evropejcev, starih od 15 do 24 let, je dejala, da so v zadnjem letu (namerno ali pomotoma) na spletu kupili vsaj en ponarejen izdelek. Kar zadeva tiste, ki so to storili namerno, jih je 37 % kupilo ponarejen izdelek (enak odstotek velja za mlade Slovence). Ponarejeni izdelki, ki jih mladi najpogosteje namerno kupijo, so oblačila in modni dodatki (17 %), sledijo obutev (14 %), elektronske naprave (13 %) ter higienski izdelki, kozmetika, izdelki za osebno nego in parfumi (12 %).

Spletno piratstvo

Tretjina vprašanih Evropejcev je navedla, da so dostopali do digitalnih vsebin iz nezakonitih virov, 21 % pa je uporabilo, predvajalo, naložilo ali pretakalo vsebine iz nezakonitih virov. Med Slovenci, ki so zavestno dostopali do piratskih vsebin, je takšnih  20 %. Po drugi strani je 60 % mladih Evropejcev izjavilo, da raje dostopajo do digitalnih vsebin iz zakonitih virov, v primerjavi s 50 % leta 2019 (v Sloveniji ta odstotek znaša 62 % mladih).

Glavna dejavnika za nakup ponaredkov in digitalno piratstvo ostajata cena in razpoložljivost, vse pomembnejša pa sta tudi vpliv sovrstnikov in družbe. Med glavnimi odvračilnimi razlogi so kibernetske grožnje in goljufije ter vpliv na okolje.

Glavna vrsta piratskih vsebin so bili filmi (61 %) in televizijske nanizanke (52 %), sledila je glasba (36 %), pri čemer so mladi uporabljali predvsem namenska spletišča, aplikacije in kanale družbenih omrežij.

 

Analiza kot dragoceno orodje

Christian Archambeau, izvršni direktor urada EUIPO, je ob predstavitvi pregleda povedal, da raziskava potrjuje težnje, ugotovljene v prejšnjih poročilih, ter ponuja boljši vpogled v dojemanje in odnos mladih. »V času, ko se e-trgovanje in digitalna potrošnja znatno povečujeta, je porast namernega in nenamernega nakupa ponarejenega blaga zaskrbljujoč. Čeprav so mladi potrošniki vse bolj naklonjeni vsebini iz zakonitih virov, se delež piratstva ne zmanjšuje. Ta nova analiza je dragoceno orodje, ki bo deležnikom, oblikovalcem politik, izobraževalnim ustanovam in organizacijam civilne družbe v pomoč pri oblikovanju pobud za ozaveščanje, da bi podprli mlade državljane in potrošnike spodbudili k sprejemanju ozaveščenih odločitev,« pravi.

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

answear
17. 08. 2022

Modna spletna trgovina Answear je od junija na voljo tudi v Sloveniji.

Zavedamo se, da dandanes biti le spletna modna platforma, ki ponuja nakup modnih artiklov, ni dovolj. Želimo biti več kot to. Prav tako se ne imamo…

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

Naši avtorji