mini anketa
Vpogled

MM-ova mini anketa: V svetu všečkov

Tokratno anketo na Instagramu smo posvetili všečkom na družbenih omrežjih. Sledilce smo med drugim vprašali, ali spremljajo, kdo všečka njihove objave in koliko jih običajno prejmejo za posamezno objavo.

Ko odpremo katero od družbenih omrežij in zagledamo objavo prijatelja, se pogosto zgodi, da jo instinktivno všečkamo in pri tem ne pomislimo, zakaj to počnemo. Pa ste vedeli, da obstaja prava »psihologija všečkov«?

Všečki v digitalnem svetu veljajo za nekakšo valuto potrjevanja – ko nam nekdo všečka objavo, to po mnenju strokovnjakov namreč zadovolji našo potrebo po potrjevanju in socialni vključenosti. »Z vsakim všečkom, ki ga damo ali prejmemo, v bistvu sodelujemo v družbeni izmenjavi, ki krepi našo lastno vrednost,« menijo poznavalci. Hkrati opozarjajo na dobro znano dejstvo, da ob tem, da nekdo všečka naše objave, to v naših možganih sproža dopamin, zaradi česar se počutimo bolj zadovoljne ali celo srečne. Zato se pogosto srečamo tudi z začaranim krogom objavljanja, preverjanja všečkov in ponovnega objavljanja, s čimer ohranjamo visoko raven dopamina.

Všečkati ali ne, to ni več vprašanje

Všečkom na družbenih omrežjih smo posvetili tudi tokratno MMini anketo na Instagramu. Sledilce smo vprašali, ali spremljate, kdo všečka vaše objave. Mnenja so bila zelo enakomerno porazdeljena – 34 odstotkov vas je dejalo, da tega ne počnete, ker vam je vseeno, prav tako 34 odstotkov vas to preverja občasno, 31 odstotkov pa vas vedno pogleda, komu so vaše objave všeč.

Velika večina (81 odstotkov) vas je za svoje objave že dobila večje število všečkov (več kot sto), 8 odstotkov med 50 in 100, 4 odstotki okoli 50, 8 odstotkov pa vas pravi, da največje število všečkov, kar ste jih kdaj dobili, ne presega številke deset.

Eno od nenapisanih pravil všečkanja je tudi vzajemnost oz. dejstvo, da pogosto nekomu všečkamo objave le zato, ker on všečka naše. 59 odstotkov sodelujočih v naši anketi vas pravi, da to počnete le, če vam je objava tistega, ki všečka vam, zares všeč. 24 odstotkov vas avtomatično všečka objave znancev in prijateljev, 14 odstotkov vas »vzajemno všečka« večino časa, ne pa vedno, 3 odstotki pa nikoli.

Za konec nas je še zanimalo, na katerem družbenem omrežju največkrat všečkate. 67 odstotkov vas je izbralo odgovor Instagram, 21 odstotkov TikTok, 9 odstotkov Facebook, 2 odstotka pa drugo.

Intervju

podkast
26. 09. 2024

Zvesti naročniki MM-a ste našo revijo SaMMozavestno za življenjski slog in marketing že…

Kot vodilno medijsko podjetje, ki nagovarja specifično, marketinško javnost, bi si želeli svoj doseg še povečati in na svojo stran pridobiti nove…

hostnik
23. 09. 2024

Pred NLB Ljubljanskim maratonom, ki bo 19. in 20. oktobra, smo se z Alešem Hostnikom, ki…

Po vzoru velikih športnih dogodkov tudi NLB Ljubljanski maraton nadgrajuje organizacijo v smer trajnostne izvedbe, saj želi vračati družbi.

Življenje z znaMMkami
23. 09. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

»Zame dobro poslovno partnerstvo temelji na medsebojnem zaupanju, odprti komunikaciji in prilagodljivosti. Optimalno je, ko se prednosti obeh…

Naši avtorji