fashion
Vpogled

Modni nakupi med pandemijo

Raziskava spletnega modnega iskalnika glami.si o nakupovalnih navadah v modni industriji Fashion (Re)seach razkriva, kako in kje smo nakupovali prvo leto pandemije in ali smo zares varčevali.

Rezultati raziskave kažejo, da je v preteklem letu 55 odstotkov vprašanih še naprej redno kupovalo modne izdelke vse leto, medtem ko jih je 24 odstotkov kupovalo le po potrebi. Ko gre za spremembe nakupovalnih navad, je 53 odstotkov anketiranih kupovalo več ali veliko več kot leto prej, 9 odstotkov vprašanih pa je kupovalo precej manj.

Najpogostejša razloga za zmanjšanje nakupov sta bila pomanjkanje priložnosti za nošenje novih oblačil in obutve (48 %) ter finančne ovire (29 %). Ko gre za razloge, zakaj Slovenci kupujemo pogosteje, so bili v ospredju boljši popusti in več ponudbe (39 %), pa tudi dodaten prosti čas in zadovoljstvo pri nakupu (35 %) ter odlična in preprosta izkušnja spletnega nakupovanja kot motivacija za nakup večih izdelkov (28 %).

90 odstotkov je kupovalo preko spleta

Pandemija je pospešila razvoj spletnih prodajaln po svetu in tudi v Sloveniji. V zadnjem letu je kar 90 odstotkov vprašanih modne izdelke kupovalo preko spleta. Brezplačna dostava na dom je postala eden od najpomembnejših vidikov spletnega nakupovanja, kar je potrdilo 46 odstotkov vprašanih. Poleg tega so postali pomembni ugodna cena glede na kakovost (41 %), popusti na priljubljene blagovne znamke (36 %), hitra dostava (34 %), možnost plačila ob prevzemu (31 %) ter učinkovita storitev za stranke (21 %), kot je denimo hitra komunikacija s trgovino v primeru težav z naročilom ali dostavo.

Obstajajo tudi pomanjkljivosti

Čeprav je spletno nakupovanje doživelo razcvet, še vedno obstajajo pomanjkljivosti z vidika uporabnikov. Sem sodijo denimo težave pri izbiri prave velikosti izdelka (48 %), nezmožnost ogleda in otipa izdelka v živo (41 %) ter dodaten strošek dostave (40 %). Kavbojke, hlače in kratke hlače je kar 48 odstotkov vprašanih navedlo kot izdelke, ki jih je najtežje kupovati preko spleta. Sledijo čevlji (35 %) ter spodnje perilo in kopalke (19 %).

Pandemija kot dobra priložnost za nove blagovne znamke in oblikovalce

Spletno nakupovanje ljudem omogoča nenehno odkrivanje in preizkušanje novih blagovnih znamk. 71 odstotkov vprašanih je odkrilo nove blagovne znamke in jih tudi kupilo na spletu. Ljudje odkrivajo nove blagovne znamke na spletnih mestih z iskanjem med ponujenimi izdelki (72 %), pa tudi preko družbenih omrežij (39 %). To potrjuje, da lahko optimizirano e-poslovanje, pravilna prisotnost na družbenih omrežjih in dobra kombinacija marketinških prijemov prispevajo k odkrivanju ter iskanju tudi majhnih ali neznanih blagovnih znamk.

Kaj pa varčevanje?

Številni anketiranci so v zadnjem letu zmanjšali nakupovanje zaradi finančnega stanja in so se pri modi odločili varčevati. To je potrdilo 77 odstotkov vprašanih, ki so poskušali varčevati. Glavni način varčevanja je bilo pri 56 odstotkih vprašanih čakanje na popuste in različne akcije za priljubljene blagovne znamke, česar običajno niso počeli, drugi pa so kupovali izdelke cenovno ugodnejših blagovnih znamk (23 %) in zmanjšali količino kupljenega blaga (23 %).

Čeprav je nakup rabljenih izdelkov v zadnjih letih postal svojevrsten trend, je zanimivo, da se je za prihranek na ta način odločilo le štiri odstotke ljudi, najpogosteje uporabljeni izdelki v zadnjih 12 mesecih pa so bile superge in trenirke.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji