turizem
Vpogled

Na področju turizma vse več optimizma

Mastercard® v najnovejši raziskavi Masterindex razkriva plačilne trende in navade Slovencev, starih med 18 in 55 let. Med drugim ugotavlja vse večji optimizem na področju turizma po odpravi epidemioloških omejitev.

Optimizem se kaže kot vse večje zaupanje v kartična plačila, ki jih Slovenci vse pogosteje uporabljajo tudi ob plačilu nižjih zneskov, pa tudi v povečanem načrtovanju potovanj v tujino. Tja se bo večina Slovencev odpravila z avtom v sosednje države (večinoma na Hrvaško), kar nekaj pa jih bo za počitniški oddih kupilo letalsko karto. Vse bolj priljubljena metoda plačila na počitniški destinaciji je plačilna kartica, to uporablja že več kot polovica vprašanih (54 %).  Kartična plačila v tujini pa so sicer najpogosteje uporabljena na bencinskih črpalkah (60 %), pri nakupu živil (56 %), v restavracijah (46 %) in za plačilo nastanitev (44 %).  

Potovanja v tujino so se povečala za polovico

Potovanja v tujino so se v primerjavi s preteklima letoma povečala kar za polovico (63 % v letu 2022; 43 % v letu 2021), vendar še niso dosegla ravni pred epidemijo (83 % v letu 2019 v 82 % v letu 2018). Tudi načrtovanje počitnikovanja je preseglo dosežene ravni preteklih let. Kar 66 % Slovencev namreč načrtuje, da bodo v prihodnjih šestih mesecih počitnikovali v tujini, od tega jih je 76 % izbralo Hrvaško, dobra petina pa jih bo do svoje destinacije počitnikovanja opravila tudi več kilometrov; v primerjavi s preteklim letom se je ta delež celo podvojil (iz 11 % v letu 2021 na 22 % v 2022).

turizem graf

Luka Gabrovšek, poslovni direktor družbe Mastercard v Sloveniji, je ob tem povedal, da jih veseli, da je glede na izsledke raziskave jasno, da se v letošnjem letu z vse blažjimi omejitvami med potrošnike ponovno vrača optimizem. »Lepo je videti, da posledice sproščanj ukrepov ugodno vplivajo na področje turizma, da so se ljudje sprostili in z veliko mero zagnanosti načrtujejo zaslužen poletni oddih,« pravi.  

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji