dig placila
Vpogled

Plačilne kartice so vse bolj priljubljene

Mastercard® v najnovejši raziskavi razkriva, da so digitalna plačila pri Slovencih čedalje bolj priljubljena in pogosta.

Raziskava je preučila priljubljenost in pogostost uporabe digitalnih plačil štirih generacij Slovencev, pod drobnogled pa vzela načine plačevanja za nakupe, opravljene tako fizično kot tudi preko spleta, vzroke priljubljenosti posameznega plačilnega sredstva in stanje sprejetosti digitalnih plačil v Sloveniji.

master

Ključne ugotovitve raziskave so naslednje:

  • Več kot polovica Slovencev (61 %) je v zadnjih šestih mesecih pri fizičnih plačilih najpogosteje uporabila plačilno kartico, ki je tudi vse bolj priljubljeno plačilno sredstvo vseh generacij (najbolj priljubljena pa je pri generaciji X).
  • Večina Slovencev je prepričanih, da bi jim možnost plačila s kartico morala biti ponujena tako v kateri koli fizični trgovini (91 %) kot tudi preko spleta (89 %). Prav tako jih večina trdi, da bi jim ob zaključku plačil vedno morala biti ponujena možnost plačila s katero koli digitalno metodo (plačilna kartica, Flik, mobilna denarnica …)
  • Slovenski potrošniki kot ključne prednosti plačilnih kartic pri opravljanju fizičnih nakupov izpostavljajo pregledno sledenje izdatkov (71 %), hitrost (70 %), brezhibnost (70 %) in varnost (55 %).
  • Več kot polovica Slovencev (56 %) je v zadnjega pol leta na fizičnih prodajnih mestih želela plačati digitalno, vendar niso imeli te možnosti, kar kaže na velik potencial za razvoj na področju digitalnih plačil. Med situacije, kjer se jim je to zgodilo najpogosteje, prištevajo plačilo storitev taksi služb (53 %), samostojnih podjetnikov (66 %) in frizerjev (53 %).
  • V situacijah onemogočenega digitalnega načina plačila na fizičnih prodajnih mestih je kar 38 % Slovencev v zadnjih šestih mesecih transakcijo vsaj enkrat zavrnilo. Še več (55 %) bi transakcijo najverjetneje opustilo pri spletnih nakupih.
  • Slovenci bi možnost digitalnega plačila najbolj pogrešali v primeru nakupa dobrin v večjih trgovskih centrih (29 %), nakupa avtomobila (23 %) in plačilu zasebnih zdravstvenih storitev (19 %).

 

»Da bi zagotovili izbiro in prilagodljivost, ki jo potrošniki potrebujejo – in vse bolj pričakujejo – morajo trgovci ponuditi vrsto plačilnih rešitev, ki so enostavne in vedno dosegljive. Ko gledamo naprej, moramo še naprej omogočati vse izbire, tako v trgovinah kot na spletu, da omogočimo, da digitalno gospodarstvo deluje za vse. Če pogledamo v prihodnost, so digitalne valute, biometrija, brezstične in QR-kode v trendu kot nove plačilne tehnologije, saj se udobje ljudi z njimi in njihovo razumevanje povečujeta, uporaba gotovine pa se zmanjšuje,« je poudaril Luka Gabrovšek, poslovni direktor Mastercard Slovenija.

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

peter scott
03. 08. 2022

Peter Scott, podpredsednik novih medijev in inovacij v družbi Warner Bros. Discovery,…

Kot medij moraš razumeti, kaj navijači pričakujejo od tebe in jim to tudi ponuditi. Nekateri želijo vsebine gledati na telefonu, drugi na televiziji…

Naši avtorji