Se obeta konec tradicionalnih nakupovalnih navad?
IBM je objavil ugotovitve najnovejše globalne raziskave vedenja potrošnikov »Vaccines, variants, and déjà vu«, ki nakazuje konec tradicionalnih nakupnih navad.
Raziskava, v kateri je sodelovalo več kot 13 tisoč posameznikov iz devetih držav, napoveduje konec ameriške tradicije črnega petka (Black Friday) in spletnega ponedeljka (Cyber-Monday). Rezultati kažejo, da kupce prazničnih daril skrbi morebitno pomanjkanje izdelkov. Mnogi (takšnih naj bi bilo 44 %) so tako z nakupi začeli že septembra ali prej, da bi si zagotovili izpolnitev svojih prazničnih želja.
Pri nakupovanju prednjači spletno nakupovanje; 43 odstotkov vprašanih je dejalo, da namerava izdelke še naprej kupovati na spletu, 36 odstotkov pa jih pravi, da želijo nakupovati v trgovinah, a jih skrbi varnost glede epidemije. Večina je povedala, da bodo pri prazničnih nakupih do določene mere upoštevali tudi trajnost. Nameravajo se izogibati plastiki za enkratno uporabo, mnogi pa so tudi dejali, da nameravajo nakupe opraviti v svoji bližini in obenem prednost dati lokalno izdelanim proizvodom.
Želje po potovanjih in dogodkih ostajajo
V raziskavi so sodelujoče vprašali tudi o lanski počitniški sezoni, ki je bila vse prej kot običajna. Zapravili in potovali so manj, več so delali od doma, ob tem pa varčevali za čase, ki bodo ponovno »normalni«. Za potovanja nameravajo vprašani v prihodnje nameniti več sredstev kot lani, nakazujejo pa tudi na porast želje po izletih in dejavnostih v bližnji okolici. Za večerje v restavracijah na primer nameravajo vprašani letos potrošiti 30 % več denarja kot leto poprej.