glami2
Vpogled

Spletno modno nakupovanje se je v Sloveniji povečalo za skoraj petino

Medtem ko se nakupovanje modnih oblačil preko spleta povečuje, pa se v fizičnih trgovinah zmanjšuje. Modna industrija naj bi sicer lani dosegla več kot 20-odstotno rast.

Modni iskalnik GLAMI je predstavil lanske rezultate ter prihajajoče trende in izzive v slovenskem modnem spletnem poslovanju. Kot ugotavljajo, modno e-poslovanje stabilno raste; podatki statističnega portala Statista in interni podatki iskalnika GLAMI namreč kažejo, da se je spletno modno nakupovanje povečalo za 17,86 odstotka. To je vplivalo tudi na povečanje deleža na celotnem modnem trgu za 12,86 odstotka in na spletu ustvarilo 165 milijonov evrov prihodkov. Po drugi strani se je nakupovanje v fizičnih trgovinah v istem obdobju zmanjšalo za 0,89 odstotka. Modna industrija naj bi v letu 2022 zrasla za 20,27 odstotka s skupnim prihodkom v višini več kot 1541 milijonov evrov.

glami graf1

glami graf2

Trendi in izzivi

Med trendi, ki so zaznamovali lansko leto in bodo aktualni tudi letos, sta hiperpersonalizirana komunikacija in nakupovanje v živo. Hiperpersonalizirana komunikacija predvideva prilagajanje spletne trgovine obnašanju in preferencam posameznih spletnih nakupovalcev, medtem ko nakupovanje v živo vključuje promocijo izdelkov s pomočjo vplivnežev ali zvezdnikov s pretakanjem videov v živo na družbenih omrežjih in hkratno možnostjo nakupa promoviranih izdelkov.

Spletno modno nakupovanje pa se spopada tudi z določenimi izzivi, med katerimi so višje cene oglaševanja in stroškov dostave, povečana konkurenca ter nižja stopnja dobička zaradi pogostih popustov. Izziv za trgovce je bila tudi negotovost strank glede izmenjave osebnih podatkov, zaradi česar so se podjetja pogosto srečevala z neučinkovitim oglaševanjem oziroma digitalnim trženjem, ne smemo pa pozabiti niti na inflacijo.

Leta 2021 se je povprečna vrednost naročila v modnem e-poslovanju v povprečju zmanjšala za 11,3 odstotka v primerjavi z letom prej, predvsem zaradi zaprtja družbe v letu 2020. Situacija se je obrnila v zadnjem četrtletju lanskega leta, ko je povprečna vrednost naročila znašala  0,2 odstotka več kot leta 2020. Inflacija pri oblačilih in obutvi ​​se je začela povečevati novembra 2021, novembra in decembra se je ustavila nad petimi odstotki. Pričakujemo lahko, da bo inflacija letos ostala na visoki ravni, saj večina deležnikov v segmentu e-poslovanja načrtuje zvišanje cen, napovedujejo pri GLAMI-ju.

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

answear
17. 08. 2022

Modna spletna trgovina Answear je od junija na voljo tudi v Sloveniji.

Zavedamo se, da dandanes biti le spletna modna platforma, ki ponuja nakup modnih artiklov, ni dovolj. Želimo biti več kot to. Prav tako se ne imamo…

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

Naši avtorji