bla
Vpogled

Trajnostna bilka upanja za modo

V Sloveniji se je sodeč po raziskavi modnega iskalnika GLAMI povpraševanje po trajnostni modi povečalo za 170 odstotkov v primerjavi z letom 2020, število naročil pa za 96 odstotkov.

Podatke so pridobili s spremljanjem števila odhodnih klikov na straneh izdelkov iz trajnostnih materialov na  modnem iskalniku GLAMI. Organski bombaž, perilo, konoplja, liocel in recikliran poliester, veljajo za bolj naravne ter okolju prijaznejše trajnostne materiale.

Trajnost kot ključni trend v modni industriji

Pandemija je potrošnikom dala čas, da premislijo o svojih prioritetah in ena izmed njih je zagotovo vpliv modne industrije na naš planet. Sodeč po ugotovitvah raziskave GLAMI.si , se kljub finančni negotovosti med pandemijo, 49 odstotkov vodij spletnih modnih trgovin verjame, da je trajnost ključni trend, ki narašča. »Novi trend so ljudje po vsej Evropi začeli opažati in ga tudi vse bolj udejanjati v svojem vsakdanjem življenju. Bruto vrednost blaga, realiziranega iz trajnostnih blagovnih znamk, preko uporabnikov GLAMI, je v Sloveniji v prvi polovici letošnjega leta za 230 odstotkov višja od skupne vrednosti v lanskem letu,« poudarjajo.

Delovni pogoji v tekstilnih tovarnah so postali eno od meril pri nakupu

Trendu vse večjega zanimanja potrošnikov za trajnostne izdelke po besedah raziskovalcev sledijo tudi blagovne znamke, ki se trudijo kupcem zagotoviti čim več informacij o materialih in proizvodnji. Delovni pogoji v tovarnah so denimo postali eno od osnovnih meril kupcev pri odločanju o tem, ali bodo določen izdelek kupili ali ne.

Da blagovno znamko lahko štejemo za trajnostno, mora izpolnjevati več meril. Lenka Drbalová, vodja vsebin pri GLAMI, pravi, da »GLAMI.si trajnostni modi namenja veliko pozornost. Brezbrižnost do prihodnosti našega planeta in vpliv, ki ga bo imela modna industrija na to, nas je spodbudila, da smo vse bolj ozaveščeni o tem, kako vplivamo na naše okolje. Cenimo podjetja in blagovne znamke, ki se zavzemajo za trajnostne korake in jim na našem iskalniku dodelimo posebno oznako trajnosti. Izdelki s to oznako izpolnjujejo vsaj štiri od petih trajnostnih meril, povezanimi z materiali, delovnimi pogoji ali transparentnostjo poslovanja.«

Vedno več prodanih rabljenih oblačil tudi na bolha.com

Na portalu bolha.com o škodljivih vplivih modne industrije na okolje ozaveščajo že vrsto let. V letu 2020 so tako na portalu objavili 7274 oglasov rabljenih hlač iz jeansa. »V primeru, da so bile vse hlače tudi prodane, smo prihranili več kot 27 milijonov litrov vode, tolikšno količino vode spije 25.114 ljudi v svojem življenju,« poudarjajo. Trenutno je na bolha.com okoli 77 tisoč aktivnih oglasov posameznikov v kategoriji Oblačila, obutev. »S prodajo ali nakupom rabljenih oblačil ravnamo prijazno do okolja in svojega žepa. Oblačila iz druge roke in recikliranih materialov so pravzaprav postala modni trend, ki se ga poslužujejo številna velika imena modne industrije, med njimi Prada. ki izdeluje oblačila in modne dodatke iz reciklirane plastike, najdene v oceanih in ribiških mrežah, ter VEJA, ki uporablja organski in agroekološki bombaž za izdelavo platna za športne copate in gumo iz amazonskega pragozda za podplate,« pojasnjujejo.

Največ se proda rabljene obutve, na svoj račun pridejo tudi nostalgiki

Mamice na bolha.com prodajo ali podarijo več kot 32 tisoč kosov otroških oblačil, kar predstavlja kar 44 odstotkov oglasov v kategoriji Oblačila in obutev. »Pa saj ni čudno, kaj bi kupovali novo, če pa vse takoj prerastejo? S kroženjem oblačil lahko vedno pridete do tistega, kar vaš otrok potrebuje v določenem obdobju, in to po ugodnejši ceni, kot če bi kupovali novo. Prav tako lahko prodate ali podarite tisto, kar je otrok prerastel, a je še vedno ohranjeno,« poudarjajo. Njihovi podatki razkrivajo, da je obutev najbolj prodajan in podarjen izdelek, in sicer tako v kategoriji Ženska oblačila in obutev (predstavlja 25 odstotkov oglasov) kot tudi v kategoriji Otroška oblačila in obutev (30 odstotkov oglasov).

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

peter scott
03. 08. 2022

Peter Scott, podpredsednik novih medijev in inovacij v družbi Warner Bros. Discovery,…

Kot medij moraš razumeti, kaj navijači pričakujejo od tebe in jim to tudi ponuditi. Nekateri želijo vsebine gledati na telefonu, drugi na televiziji…

Naši avtorji