Trend rasti spletnega nakupovanja se nadaljuje
Aktualna raziskava Shopper's Mind 2021 je med spletnimi nakupovalci zabeležila povečano frekvenco in intenzivnost spletnega nakupovanja.
73 odstotkov Slovencev opravi štiri spletne nakupe letno, slaba polovica pa je takšnih, ki nakupujejo redno. V Valiconu ugotavljajo, da bolj kot število novih spletnih kupcev narašča frekvenca spletnih nakupov pri obstoječih. Pri tem najpogosteje uporabljajo pametni telefon in plačujejo s karticami, povprečna vrednost nakupa pa znaša skoraj 100 evrov. Starostna struktura spletnih nakupovalcev se v zadnjih treh letih ni spremenila; med najštevilčnejšimi spletnimi nakupovalci so predstavniki generacij X (44 %) in Z (33 %). Velika večina kupcev (84 %) nakupuje v domačih spletnih trgovinah.
Največji delež kupcev preko spleta v kategoriji moda
Analiza nakupov v različnih kategorijah je pokazala, da je kategorija mode z 28-odstotnim deležem nakupov prehitela kategorijo elektronike, ki v letu 2021 beleži 23-odstotni delež nakupov. S 16-imi odstotki se je na tretje mesto uvrstila kategorija izdelkov za dom in vrt, ki beleži največjo vrednost povprečnega nakupa, in sicer znaša vrednost povprečne nakupne košarice 154 evrov. Na četrto mesto se je po pogostosti nakupovanja uvrstila kategorija lepote in zdravja z 12 odstotki, na peto mesto pa s sedmimi odstotki kategorija športa, kjer povprečna vrednost nakupne košarice znaša 133 evrov.
Med oblikami plačila na spletu prevladujejo kartice
Med najpogosteje uporabljenimi oblikami plačila so se v zadnjih treh letih uveljavile kartice vseh vrst, ki v letu 2021 prevladujejo s 55 odstotki, sledi plačilo v gotovini z 29 odstotki in plačilo po predračunu s 13 odstotki. V zadnjih treh letih ni zaznanih bistvenih sprememb med plačili, splošen trend med letoma 2014 in 2021 pa je, da gotovinska plačila nadomeščajo plačila s karticami.
Zadnji dve leti spletni nakupovalci najbolj pogosto raziskujejo spletne nakupe z uporabo mobilnega telefona, kar 55 odstotkov raziskovanj je v letu 2021 opravljenih preko pametnega telefona. Pri tem je vloga računalnikov (prenosnih in namiznih) še vedno poudarjena; 38 odstotkov spletnih nakupovalcev raziskuje preko prenosnega računalnika, 32 odstotkov pa preko namiznega računalnika. Dobro tretjino spletnih nakupov potrošniki zaključijo na mobilnem telefonu (38 %), slabo tretjino na prenosnem računalniku (31 %) in dobro četrtino (26 %) na namiznem računalniku.
Raziskavo Shoppers's Mind 2021 izvaja projektni konzorcij družb Valicon, Ceneje.si in iPROM, potekala je med oktobrom in novembrom 2021.