shoppster4
Vpogled

Trend rasti spletnega nakupovanja se nadaljuje

Aktualna raziskava Shopper's Mind 2021 je med spletnimi nakupovalci zabeležila povečano frekvenco in intenzivnost spletnega nakupovanja.

73 odstotkov Slovencev opravi štiri spletne nakupe letno, slaba polovica pa je takšnih, ki nakupujejo redno. V Valiconu ugotavljajo, da bolj kot število novih spletnih kupcev narašča frekvenca spletnih nakupov pri obstoječih. Pri tem najpogosteje uporabljajo pametni telefon in plačujejo s karticami, povprečna vrednost nakupa pa znaša skoraj 100 evrov. Starostna struktura spletnih nakupovalcev se v zadnjih treh letih ni spremenila; med najštevilčnejšimi spletnimi nakupovalci so predstavniki generacij X (44 %) in Z (33 %). Velika večina kupcev (84 %) nakupuje v domačih spletnih trgovinah.

shoppers

Največji delež kupcev preko spleta v kategoriji moda

Analiza nakupov v različnih kategorijah je pokazala, da je kategorija mode z 28-odstotnim deležem nakupov prehitela kategorijo elektronike, ki v letu 2021 beleži 23-odstotni delež nakupov. S 16-imi odstotki se je na tretje mesto uvrstila kategorija izdelkov za dom in vrt, ki beleži največjo vrednost povprečnega nakupa, in sicer znaša vrednost povprečne nakupne košarice 154 evrov. Na četrto mesto se je po pogostosti nakupovanja uvrstila kategorija lepote in zdravja z 12 odstotki, na peto mesto pa s sedmimi odstotki kategorija športa, kjer povprečna vrednost nakupne košarice znaša 133 evrov.

Med oblikami plačila na spletu prevladujejo kartice

Med najpogosteje uporabljenimi oblikami plačila so se v zadnjih treh letih uveljavile kartice vseh vrst, ki v letu 2021 prevladujejo s 55 odstotki, sledi plačilo v gotovini z 29 odstotki in plačilo po predračunu s 13 odstotki. V zadnjih treh letih ni zaznanih bistvenih sprememb med plačili, splošen trend med letoma 2014 in 2021 pa je, da gotovinska plačila nadomeščajo plačila s karticami.

Zadnji dve leti spletni nakupovalci najbolj pogosto raziskujejo spletne nakupe z uporabo mobilnega telefona, kar 55 odstotkov raziskovanj je v letu 2021 opravljenih preko pametnega telefona. Pri tem je vloga računalnikov (prenosnih in namiznih) še vedno poudarjena; 38 odstotkov spletnih nakupovalcev raziskuje preko prenosnega računalnika, 32 odstotkov pa preko namiznega računalnika. Dobro tretjino spletnih nakupov potrošniki zaključijo na mobilnem telefonu (38 %), slabo tretjino na prenosnem računalniku (31 %) in dobro četrtino (26 %) na namiznem računalniku.

Raziskavo Shoppers's Mind 2021 izvaja projektni konzorcij družb Valicon, Ceneje.si in iPROM, potekala je med oktobrom in novembrom 2021.

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

answear
17. 08. 2022

Modna spletna trgovina Answear je od junija na voljo tudi v Sloveniji.

Zavedamo se, da dandanes biti le spletna modna platforma, ki ponuja nakup modnih artiklov, ni dovolj. Želimo biti več kot to. Prav tako se ne imamo…

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

Naši avtorji