Trendi, ki bodo zaznamovali družbena omrežja v letu 2022
Dinamika iz letošnjega leta se bo nadaljevala tudi v letu 2022. Tehnološki razvoj se ne bo upočasnil, kar pa za upravljavce družbenih omrežij in zaposlene v digitalnem marketingu predstavlja še večji izziv.
Izkušeni brazilski strokovnjak za digitalni marketing Tiago 'Tito' Ribeiro, ki je bil med drugim vodja inovacij v agencijah J. Walter Thompson Peru in Biedermann | McCann, konec vsakega leta objavi napovedi digitalnih trendov, ki močno zaznamujejo tudi družbena omrežja. Do zdaj so se njegov napovedi izkazale za relativno točne, zato mu le prisluhnite. Še bolj pa – kot svetuje Ribeiro – prisluhnite naročnikom in zaposlenim. Tudi z osredotočenostjo za inovacije boste težko zgrešili.
Dan po koronavirusu: spremembe v algoritmih in spletni prodaji
V luči škode, ki jo je povzročil koronavirus, se bodo podjetja osredotočila na kratkoročne rešitve. Zato za leto 2022 Ribeiro napoveduje, da bo spletna prodaja osrednji fokus platform, ki bodo kmalu ponudile svoje različice spremembe algoritmov in možnosti nakupovanja, vključno s prenosi v živo. Na primer, na fotografijah temeljujoča platofrma Pinterest jo je napovedala za prvo polovico leta 2022. Twitter naj bi prav tako testiral funkcijo nakupovanja. Skupni znesek spletne prodaje naj bi se v naslednjih petih letih povzpel na 532 milijard evrov, tako da se podjetjem še kako splača odpreti to »fronto«.
Sinergija ekip in pomembnost dobrega vodje
Pandemija je zamajala tudi način dela, ki je v veliki meri postal hibriden. Zato je Ribeiro prepričan, da bo leto 2022 leto strukturne reorganizacije. Predvsem agencije in marketinški oddelki podjetij bodo morali več vlagati v nove talente. Pri tem bodo zelo pomembni strateški vodje, da se bo lahko ekipa izognila pogostim napakam, ki jih običajno delajo ekipe digitalnega marketinga. Ekipe bodo morale delovati kot eno in člane ekipe lahko dobro poveže le pravi vodja. Sicer zvestobe kupcev ne bo, fluktuacija zaposlenih pa velika. »Zaposlujte prave talente in stavite na izkušene ljudi, saj bo leto 2022 dobro leto za digitalni marketing. Prisluhnite zaposlenim in naročnikom. To bo bolj pomembno kot kdaj koli prej. Močna in enotna ekipa, ki deluje v sinergiji, bo ključna.«
Nova pričakovanja ali ko prideta v ospredje TikTok in LinkedIn
Potreba po videovsebinah naj bi se še povečala, predvsem v realnem času. Vsekakor velik izziv za vse upravljavce družbenih omrežij, saj so nove platforme, kot sta TikTok in LinkedIn, postale močno orožje za doseganje mlajše publike. Ribeiro opozarja tudi na povečano uporabo in uporabnost QR-kod, ki je močno pridobila na veljavi na trgih Kanade in Azije. Uporabnikom ob skeniranju pomaga do dodatnih informacij, posebnih ponudb in ekskluzivnih vsebin.
Močnejši medorganizacijski marketing, kjer prodajo poganja tehnologija
Ena od največjih dilem današnjih podjetnikov in menedžerjev je razumeti, kam se usmeriti in kako pomembne so dobre strategije v spletnem in fizičnem okolju. Navidez preprosta naloga, a ugotoviti potrebe ciljnega občinstva ni tako preprosto. Eden od virov za raziskave so družbena omrežja. Personalizirana ponudba, novi izdelki, dobri odnosi z naročnikom in osredotočenost na inovacije za Ribeira narekujejo pravo pot. Pri medorganizacijskem marketingu tehnologija in umetna inteligenca lahko zelo pomagata podjetjem pri širjenju dejavnosti. Pri marketingu končnim potrošnikom je dober primer tega Amazon, ki je med drugim začel odpirati fizične tudi trgovine.
Prav način sodelovanja z vplivneži
Ribeiro poudarja, da sodelovanje z vplivnežem ne pomeni najeti največjega zvezdnika kot svojega ambasadorja, temveč gre za ustvarjanje skupnosti in odnosov. Pri definiciji KPI-jev kot ključno izpostavlja pomen dobre zgodbe, sicer denar mečete stran. Sodelovati si tako želite z vaši znamki primernim vplivnežem, ki zna »zgodbariti« in vzpostaviti skupnost. »Zapomnite si, da to ni delo za pripravnike. Če bo to urejal nekdo z omenjenim znanjem, ste 'opleli',« svetuje Ribeiro. Ob tem kot ključno navaja še zavedanje, da večina ljudi sledi osebnostim in ne slavi oziroma zvezdništvu. Skratka takšnim, katerim se sami počutijo bližje.
Ponovni marketinški začetek – konec piškotkov, začetek FLoC
Spremembe tehnoloških velikanov glede vaorvanja podatkov najbolj zadeva programatično oglaševanje. Konec piškotkov za digitalno oglaševanje pomeni priložnost njegovega ponovnega rojstva. Google obljublja izboljšanje izkušnje z oglasi preko lastne različice za sledenje Federated Learning of Cohorts (FLoC), kar naj bi bila po Ribeirovih besedah nov sistem za razvrščanje skupin podatkov. »Ni veliko specifik, katere skupine podatkov se bodo ustvarile,« opozarja. Za konec poudarja, da bodo morali tako strokovnjaki kot podjetja spremeniti paradigmo, inovirati in sodelovati z usposobljenimi posamezniki.