masterindex
Vpogled

Vse več Slovencev prisega na lokalne spletne trgovine

Mastercard® v svoji najnovejši raziskavi Masterindex razkriva plačilne trende in navade Slovencev, starih med 18 in 55 let. Spletno nakupuje že 75 odstotkov Slovencev, 44 odstotkov jih pri izbiri spletnih trgovin prisega na slovenske.

Kar 88 odstotkov Slovencev meni, da je spletno nakupovanje varno. Med načini potrjevanja spletnih plačil je čedalje bolj priljubljeno mobilno plačevanje, saj je že polovica Slovencev vsaj enkrat plačevala z mobilnim telefonom (v letu 2020 jih je bilo 39 %). Najbolj priljubljena metoda plačila preko spleta ostaja plačilna kartica z 59 odstotki.

graf3

Med načini potrjevanja spletnih plačil bi sicer večina Slovencev najraje uporabljala skeniranje prstnega odtisa (24 %) in PIN-kodo (18 %). V realnosti pa se vsaj eden od petih Slovencev za potrjevanje spletnih plačil še vedno poslužuje varnostne kode preko SMS-a ali mobilne banke, čemur sledi PIN-koda, ki pa, kot kaže, v primerjavi s preteklimi leti postopoma izgublja pomen.

Več modnih in manj kozmetičnih izdelkov

V spletnih košaricah Slovencev se tako kot prejšnja leta še vedno najpogosteje znajdejo oblačila, obutev in modni dodatki (58 %), sledijo elektronske naprave (40 %) in gospodinjski aparati (38 %). Po drugi strani je zaznati upad nakupovanja kozmetike in parfumov (s 26 % v 2020 na 23 % v 2021), letalskih kart (iz 25 % v 2020 na 16 % v 2021), vstopnic za obisk gledališča in kina (iz 23 % v 2020 na 16 % v 2021).

graf4

Epidemija ni dodatno poslabšala finančne kondicije Slovencev 

53 odstotkov Slovencev je povedalo, da je njihova finančna situacija s preteklim letom ostala nespremenjena, le 18 odstotkov jih poroča, da se je malenkost poslabšala, in 20 odstotkov jih meni, da se je malenkost izboljšala, kar je v primerjavi s preteklim letom porast (17 % v letu 2020). 48 odstotkov Slovencev v naslednjem letu pričakuje, da se situacija ne bo poslabšala. Glede na to, da jih 55 odstotkov zaznava močno naraščanje cen, jih je vse manj (35 % v 2021, 41 % v letu 2020) prepričanih, da je trenutno pravi čas za večje nakupe, kot so pohištvo in elektronske naprave.  

 graf5

Intervju

Melanja Korošec
27. 04. 2024

Na naslovnici MM-a #514 je Melanja Korošec, direktorica strateškega marketinga in…

»Zadovoljna stranka je za nas najboljši marketing in čeprav ji zelo verjetno ne bomo prodali še ene hiše, pa nas bo priporočila naprej,« pravi…

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Naši avtorji