foto
Vpogled

Vztrajno povečevanje spletnega nakupovanja in mobilnega plačevanja

V primerjavi z letom 2020 med Slovenci narašča pogostost spletnega plačevanja, temu pa se počasi približuje tudi mobilno plačevanje. Vse manj je plačevanja z gotovino.

Preko spleta nakupuje 76 odstotkov Slovencev

Mastercard® v najnovejši raziskavi Masterindex ugotavlja plačilne trende in navade Slovencev, starih med 18 in 55 let. V primerjavi s preteklim letom ugotovitve raziskave kažejo povečanje deleža tistih, ki preko spleta nakupujejo še pogosteje kot pred pandemijo (23-odstotno povečanje v 2020; 30-odstotno v 2021). Spletnega nakupovanja se sicer poslužuje že tri četrtine Slovencev (76 %). 86 odstotkov sodelujočih je prepričanih v varnost spletnega nakupovanja. V spletnih nakupovalnih košarah so se najpogosteje znašli oblačila, obutev in modni dodatki (59 odstotkov). Varnost bančnega računa (56 odstotkov) ostaja najpomembnejši dejavnik pri izbiri metode potrjevanja spletnih nakupov, vse bolj pomembna pa je tudi enostavnost (9 odstotkov v 2020; 13 odstotkov v 2021) in hitrost postopka (8 odstotkov v 2020; 10 odstotkov v 2021).    

bla

Na spletu še vedno največ plačujemo s kartico

Plačilo z gotovino v spletnih trgovinah je sodeč po raziskavi nekoliko manj priljubljeno (39 odstotkov v 2020; 33 odstotkov v 2021), najpogostejša metoda plačevanja ostaja plačilna kartica (60 odstotkov).  Za razliko od lani občutno povečanje beleži vsakodnevno plačevanje s kartico (24 odstotkov v 2021; 17 odstotkov v 2020), najpogosteje je uporabljena debetna kartica (48 odstotkov), ki je med Slovenci tudi najbolj priljubljena (77 odstotkov v 2020; 82 odstotkov v 2021). Skoraj polovica Slovencev (48 odstotkov) je že vsaj enkrat plačevala z mobilnim telefonom.

bla

Najbolj zaupanja vredno je geslo za enkratno uporabo

Sodelujoči v raziskavi kot najbolj varen način potrjevanja spletnih nakupov navajajo geslo za enkratno uporabo (83 odstotkov), skeniranje prstnega odtisa (79 odstotkov) in prepoznavo obraza (61 odstotkov) ter druge biometrične metode (61 odstotkov). Petina Slovencev za potrjevanje uporablja kodo preko SMS-a (19 odstotkov) ali varnostno kodo preko mobilne banke (23 odstotkov).

»Porast plačevanja s kartico v tujini v primerjavi s preteklim letom beleži tudi vidno povečanje nuje po visoki stopnji varnosti pred zlorabo, kar tudi vse več imetnikov kartice prepoznava kot prednost, in sicer 55 odstotkov v 2019, 57 odstotkov v 2020 in 64 odstotkov v 2021,« je povedal Luka Gabrovšek, poslovni direktor družbe Mastercard v Sloveniji.

bla

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

answear
17. 08. 2022

Modna spletna trgovina Answear je od junija na voljo tudi v Sloveniji.

Zavedamo se, da dandanes biti le spletna modna platforma, ki ponuja nakup modnih artiklov, ni dovolj. Želimo biti več kot to. Prav tako se ne imamo…

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

Naši avtorji