warc
Vpogled

WARC: Koronavirus »odpihnil« za več kot 52 milijard evrov oglaševalskih naložb

Globalne oglaševalske naložbe naj bi se v primerjavi z letom 2019 zmanjšale za 10,2 odstotka. Manko bo predvsem na račun oglaševalskih rezov v avtomobilski panogi, turizmu, logistiki, prevozništvu in trgovini. Okrevanje bi lahko trajalo do dve leti.

Analitični portal WARC je na podlagi analize 100-ih trgov še znižal svoje prvotne napovedi; za letos so namreč sprva napovedali 8,1-odstotno zmanjšanje oglaševalskih naložb. Po novem napovedujejo več kot 10-odstotni padec (na skupaj 465 milijard evrov). Če izvzamemo oglaševalske naložbe v času ameriške predsedniške kampanje, bi bil ta delež 11-odstoten. V primeru napovedanega 6,7-odstotnega povečanja naložb prihodnje leto to predstavlja šele 59 odstotkov izgube v letu 2020. Pri WARC-u poudarjajo, da gre, absolutno gledano, za večje izgube kot v recesiji leta 2009, ko se je vrednost oglaševalskega trga zmanjšal za 51,2 milijarde evrov ali 12,9 odstotka.

Tradicionalni mediji pred veliko preizkušnjo

Oglaševalske naložbe v tradicionalne medije so se v letu 2020 zmanjšale za skoraj petino (19,7 odstotka) oziroma za 52 milijard evrov na 212 milijard evrov. Absolutno gledano največje zmanjšanje beleži televizija, in sicer za 25 milijard evrov oziroma 16,1 odstotka. Po drugi strani oglaševanje v kinodvoranah beleži skoraj polovični padec (46,5 odstotka), zunanje oglaševanje 27,3-odstotnega, oglaševanje v časopisih 25,5-odstotnega, v revijah je padec 25,4-odstoten, na radiu pa 18,4-odstoten. Bolj ali manj spodbudna novica je, da WARC vsem omenjenim medijem v letu 2021 napoveduje povečanje oglaševalskih naložb, res pa, da bo to predvsem na račun letošnjih izgub.

Spletno oglaševanje v stanju stagnacije

Spletno oglaševanje po ugotovitvah WARC-a v letu 2020 predstavlja 54,4-odstotni delež vseh oglaševalskih naložb. V primerjavi z enakim obdobjem lani praktično stagnira oziroma beleži minimalno zmanjšanje naložb (0,3 odstotka). Ob tem pri WARC-u dodajajo, da gre za prvo leto brez povečanja po letu 2000 in tako imenovanem »dotcom« zlomu. No, ena od izjem je spletni video s 7,9-odstotnim povečanjem založb, za leto 2021 pa napovedujejo 12,8-odstotno povečanje.

Skoraj vsak peti evro izgube na račun avtomobilistov

Gledano po posameznih panogah so oglaševalske proračune absolutno najbolj zmanjšali avtomobilisti, in sicer za več kot petino (21,2 odstotka) oziroma za 9,2 milijarde evrov na 34,2 milijarde evrov. Sledi jim trgovina s 16,2-odstotnim zmanjšanjem. Glede na delež prednjači turizem, ki ga je pandemija tudi najbolj prizadela. Oglaševalske naložbe so se v tej panogi zmanjšale za več kot tretjino oziroma za 33,8 odstotka. Edina panoga oziroma kategorija, ki je po poročanju WARC-a povečala oglaševalske proračune, je javni sektor in dobrodelne organizacije.

»Leto 2020 je najbolj neugodno leto za oglaševalsko panogo v 40-ih letih, odkar spremljamo trg. Nekatere platforme, kot je na primer spletna prodaja, bodo leto prebrodile brez večjih posledic. Večina medijev bo priča velikemu primanjkljaju. Pri tem ne moremo pričakovati takošnje vrnitve v prejšnje stanje. Pričakovana rast bo prej refleksija burnega leta 2020 kot pa odličnega 2021,« je povedal Jim McDonald, vodja podatkovnega oddelka pri WARC-u.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji