bla
Vpogled

WARC: Obetavno okrevanje oglaševalske panoge

Sodeč po raziskavi analitičnega portala WARC je za oglaševalsko panogo eno od poslovno najboljših drugih četrtletij. Za letošnje leto na globalni ravni napovedujejo 12,6-odstotno povečanje oglaševalskih naložb.

12,6-odstotno povečanje naložb v letu 2021 na skupno 563 milijard evrov je »nadgradnja« prvotne projekcije, ki je bila ocenjena na 6,7 odstotka. Za leto 2022 napovedujejo 8,2-odstotno povečanje, kar pomeni, da bi oglaševalske naložbe znašale že več kot 592 milijard dolarjev. V prvih šestih mesecih 2021 so bile naložbe v oglaševanje za več kot 17 odstotkov višje kot pa v prvem polletju »koronskega« 2020.

Vzpon spletnega oglaševanja se ne ustavlja

Relativno gledano so rezultati še boljši z vidika drugega četrtletja, ki so jih pri WARC-u preučevali na 100 trgih. V primerjavi z enakim obdobjem lani so se oglaševalske naložbe povečale za 23,6 odstotka (na 133 milijarde evrov), kar je nov rekord v zadnjem desetletju. Največji delež rasti nosijo spletni formati, kjer so se naložbe povečale za skoraj tretjino (31,3 odstotka) v primerjavi z drugim četrtletjem lani. Kot »zvezdi« tega četrtletja v WARC-u izpostavljajo spletno trgovino (59-odsotno povečanje naložb) in iskalni marketing (50,6-odstotno povečanje), od tradicionalnih medijev pa izpostavljajo linearno televizijo (11,5-odstotno povečanje).

Skrb vzbujajoč padec naložb v tradicionalno oglaševanje

Če je svetla točka letošnje raziskave »le« 5,4-odstotni padec naložb v oglaševanje – po besedah raziskovalcev polovico od pričakovanega –, pa je zanje bolj zaskrbljujoč več kot petinski padec naložb v oglaševanje v tradicionalnih medijih (televizija, tisk, radio), kar je največji padec naložb, odkar izvajajo tovrstne raziskave.  Po drugi strani so se naložbe v spletno oglaševanje povečale za 9,4 odstotka na skoraj 25 milijard evrov, kjer z deleži povečanja naložb prednjačijo spletna prodaja (+27,4 odstotka), družbena omrežja (+18,3 odstotka) in spletni video (+15,9 odstotka). Prav vsem spletnim formatom tudi v nadaljevanju leta napovedujejo več kot 10-odstotno povečanje naložb. Spletna prodaja naj bi pridobila 32 odstotkov (večinoma Amazon), iskalno oglaševanje 35 odstotkov (kjer je glavni igralec Google), spletno video 17,7 odstotka, družbena omrežja pa 13,1 odstotka celotnih naložb v spletno oglaševanje.

493-494

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

almas
13. 08. 2022

Eden od večjih izzivov, s katerimi se je Svetlana Almaš, direktorica marketinga in…

»Pogosto ljudje na korporacije gledajo kot na dinozavre, okostenele strukture, ki le počasi sledijo spremembam, a realnost je, vsaj pri nas, zelo…

zadravec
12. 08. 2022

Poslovni svetovalec Domen Zadravec nam je v intervjuju za MM zaupal, kako je sodelovati z…

Pri vsakem hitro rastočem, uspešnem podjetju gre za enkratno kombinacijo dejavnikov, kot so znanje, inovativnost, strast, vizionarstvo, podjetnost in…

peter scott
03. 08. 2022

Peter Scott, podpredsednik novih medijev in inovacij v družbi Warner Bros. Discovery,…

Kot medij moraš razumeti, kaj navijači pričakujejo od tebe in jim to tudi ponuditi. Nekateri želijo vsebine gledati na telefonu, drugi na televiziji…

Naši avtorji