tiktok
Vpogled

WARC: Zmagovalci »koronaleta« so Amazon, TikTok, YouTube in Twitch

Pri analitičnem portalu WARC ocenjujejo, da se je potrošnja digitalnih vsebin povečala za 30 odstotkov. Podatki kažejo, da so se blagovne znamke temu prilagodile bolj ali manj hitro in uspešno.

Predpostavka WARC-ove raziskave o medijski potrošnji v letu 2020 je, da smo bili priča tako okoliščinam kot sami potrošnji »brez primere«. Prepričani so, da gre za dolgoročne spremembe v spletni prodaji, platformah družbenih omrežij, igričarstvu in e-športu.

Za spletno prodajo potrošili okrog 746 milijard evrov

Ob zaprtju fizičnih trgovin se je začela »selitev« potrošnikov na splet, ki so jo spletni trgovci pričakali odprtih rok. Da ne gre le za trenutno spremembo po ugotovitvah WARC-ovih raziskovalcev, kaže dejstvo, da tudi same znamke vedno večje oglaševalske proračune namenjajo oglaševanju spletne prodaje. Poleg tega se nakupovanje na Amazonu še povečuje, prav tako se povečuje nakup preko spleta in prevzem v fizični trgovini.

Med družbenimi omrežji izstopa TikTok

Aktivnost uporabnikov na TikToku se je v letu 2020 dvakratno povečala, platforma pa je postala družbeno omrežje z najvišjo stopnjo aktivnosti. TikTok je tako po številu ur, ki jih uporabniki namenijo aplikaciji, že prehitel Facebook v Kanadi in Franciji (17 ur mesečno), Veliki Britaniji (20 ur) in na Facebookovem domačem terenu, ZDA (22 ur). Potrošnikom sledijo tudi blagovne znamke, saj naj bi po WARC-ovih ugotovitvah od 1000 sodelujočih predstavnikov blagovnih znamk kar 44 odstotkov povečalo oglaševalske naložbe v TikTok, v Facebook pa 39 odstotkov.

Spletno video oglaševanje gor, klasično TV-oglaševanje navzdol

Naložbe v oglaševanje na linearni oziroma klasični televiziji naj bi se globalno zmanjšale za več kot 28 milijard evrov, v največji meri zaradis pletnega videa, ki po novem predstavlja že 26 odstotkov proračunov za video oglaševanje. Raziskovalci poudarjajo, da se povečuje uporaba YouTuba tako na mobilnih napravah kot tudi povezljivih televizijskih sprejemnikih, kar pomeni neposredno »erozijo« oglaševanja na klasični televiziji.

Se pa sodeč po odzivu gledalcev linearni televiziji vsaj za zdaj ne piše nič slabše. Potrošnike bolj zanima kakovostna vsebina kot pa platforma. Petina jih ne izpostavlja razlik med gledanjem vsebin na televiziji in YouTubu. Ta delež je še večji v ZDA (36 odstotkov) in Veliki Britaniji (27 odstotkov). Po drugi strani je za 34 odstotkov sodelujočih v raziskavi televizijsko oglaševanje zabavno, za 30 odstotkov pa informativno. 53 odstotkov jih je navedlo, da prevelika frekvenca oglasov negativno vpliva na dojemanje blagovne znamke.

Vztrajni vzpon igričarstva in e-športa

Zanimanje za videoigre in e-šport je v času pandemije zabeležilo veliko povečanje. Oziroma, kot smo pisali v MM-u, gre za svet, ki ga pandemija ni ohromila. Platforma Twitch, preko katere potekajo spletni prenosi igranja videoiger, redno beleži več kot tri milijone gledalcev na mesec. Sponzorske naložbe v e-šport naj bi se povečale za 11,6 odstotka na skupno 497 milijonov evrov. Pri WARC-u poudarjajo, da je na tem področju še ogromno neizkoriščenih priložnosti, tudi kreativnih, ki segajo vse od različnih partnerstev do zvezdniških sodelovanj.

»Medijska disrupcija zaradi koronavirusa je bila nenadna in velika. Vendar podatki kažejo, da so se blagovne znamke v veliki meri prilagodile spremembam potrošniških navad. Jasna korelacija med spremembami v aktivnostih uporabnikov in oglaševalskih naložbah kažejo, koliko so digitalni mediji pridobili. Glavno spoznanje za znamke je osredotočenost na agilnost, inovacije in učinkovitost. Gre za trend, za katerega pričakujemo, da se bo nadaljeval tudi v letu 2021,« je povedal Rob Clapp, analitiki v podjetju WARC Data.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji