bla
Aktualno

09Diggit: Po pametnem dogodku smo še pametnejši

Današnji dan je bil v znamenju prihodnosti. O prihodnosti dela, marketinga, zabave, tehnologije, denarja, mobilnosti, kozmetike in hrane, je bilo govora na 09Diggitu, konferenci o digitalnih trendih, ki je v organizaciji MM-a potekala v Viba filmu.

Diggit je otvoril Vladimir Vulič, strateg za digitalno preobrazbo in soustanovitelj črnogorske nevladne organizacije Digitalizuj.Me, ki je opozoril na (po njegovem mnenju) eno največjih napak, ki jo lahko danes naredimo v poslu: da ne sledimo oz. se ne prilagajamo spremembam. »Tako delamo, ker smo tako delali od nekdaj, je najbolj nevaren stavek, ki ga lahko uporabimo. Sprašujmo, preizkušajmo in prečkajmo meje – te so namreč velikokrat samo v naših glavah,« je svetoval prisotnim.

»Padli smo globoko«

V sklopu prihodnost marketinga, je Matevž Klanjšek, soustanovitelj in glavni produktni direktor pri Celtri, spregovoril o zanimivem razmerju med vsebino in marketingom. »Če sta vsebina in marketing včasih drug drugega oplajala in drug drugega delala boljša, je zdaj ravno obratno. Panoga je padla res globoko. Kakovostne vsebine včasih skoraj ni več, ampak se generira samo še zato, da se na njen račun prodaja oglaševalski prostor,« je bil kritičen. Kot najbolj skrajen primer tega je navedel primer korejske pop kulture, kjer je vsebina nadaljevank le skelet, na katerega »obešajo« blagovne znamke.

Ko pride ideja, ji sledi

Dopoldanski del dogodka je sklenil Shed Simove, britanski podjetnik, inovator, motivacijski govorec in zabavljač, ki je do zadnjega kotička napolnjeno dvorano nasmejal in navdušil s svojim predavanjem, ki ga je naslovil: »Ko pride ideja, ji sledi.«. V njem je poudaril, da lahko ideje (tudi poslovne) dobimo kjerkoli in kadarkoli, in da je pomembno predvsem to, da se trudimo razmišljati drugače. »Če je včasih veljala trditev, da je znanje moč, to v času, ko nam je vsakovrstno znanje skoraj na vsakem koraku dostopno na spletu in drugje, ne velja več tako zelo. Zdaj bi lahko ta stavek preoblikovali v: kreativnost je moč. Razmišljajte drugače, glejte izven svoje panoge, pustite, naj vas navdihne nekaj čisto tretjega ... Predvsem pa se zavedajte še enega dejstva – nič ni narobe, če se na svoji poti srečate s kakšnim neuspehom, ti so namreč na poti do uspeha neizogibni,« je dejal.

Na pragu nove revolucije

Popoldanski del je bil med drugim namenjen prihodnosti tehnologije in denarja, strokovnjaki s teh področij pa so govorili o kriptovalutah in nezamenljivih žetonih oz. NFT-jih. Matjaž Rakovec, soustanovitelj Goldhorn Crypto, je tehnologijo veriženja podatkovnih blokov (blockchain) primerjal s tako velikima zgodovinskima prelomnicama, kot sta odkritje oz. uporaba elektrike in interneta. »Ob pojavu elektrike, je bilo to nekaj čisto novega, kmalu pa si življenja brez nje nihče več ni predstavljal. Enako je z internetom in enako bo z blockchainom. Gre za pojave, ki so revolucionarni,« je prepričan Rakovec, pa tudi drugi strokovnjaki zagotavljajo, da bodo kriptovalute že kmalu vplivale na vsa področja – zavarovalništvo, umetnost, šport, proizvodnjo, pa tudi na storitvene dejavnosti.

Ena od storitvenih dejavnosti, kjer je zelo aktualen še en nov trend – NFT-ji, je turizem. »Slovenci smo prvi v svetu, ki smo prepoznali pomen NFT-jev v turizmu,« je povedal Aleš Pevc, vodja tehnološko razvojnih projektov v Tehnološkem parku Ljubljana, o tem trendu pa je spregovorila tudi Urša Mivšek Sitar, direktorica in ustanoviteljica April 8 in This is better. »Čeprav o njih morda marsikdo še ne ve veliko, je dobro, da jih vključimo v svoje aktivnosti – morda na način, da jih priključimo bolj poznanim aktivacijam. Prepričana sem, da bodo NFT-ji popolnoma zamenjali del turizma, kako jih bomo uporabljali, pa je naloga kreativnih in marketinških agencij,« pravi.

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji