fanfara
Aktualno

15. Fanfara: Iz nemogočega narediti mogoče

Jubilejna, 15. študentska marketinška konferenca Fanfara, je privabila okoli 300 obiskovalcev, ki so želeli prisluhniti zgodbam o uspehu in nasvetom, kako iz nemogočega narediti mogoče, kar je bila tudi rdeča nit letošnjega dogodka.

Prostore Cankarjevega doma je v ponedeljek, 24. oktobra, preplavila slovenska marketinška sredina, od študentov, prihodnjih in že dejavnih marketinških strokovnjakov ter podjetnikov do sponzorjev. Vodja konference Hana Kečanović pravi, da je konferenca ponudila zabavne, informativne in predvsem relevantne vsebine s področja marketinga, tehnologije, podjetništva in kulinarike.

Ekipa študentov, ki jih združujeta strast do marketinga in članstvo v Študentski sekciji Društva za marketing Slovenije, je organizirala razgiban in informativen program, razdeljen v štiri različne sklope. Govorci so na predavanjih razkrili svoje poslovne zgodbe, primere dobre prakse, trende in poslušalcem svetovali, kako uspeti v svetu marketinga. Oder je uvodoma ogrel Jaka Kladnik, direktor podjetja Switch to Eleven, ki je obiskovalce s pripovedjo o svojih raznolikih kariernih podvigih napolnil z elanom in pozitivno energijo.

Spremljanje trendov ni preprosta naloga

V prvem sklopu predavanj so govorci razmišljali o prihodnjih trendih. Anja Korenč iz agencije Futura DDB, Uroš Cvetko, član uprave družbe Celtra, in Benjamin Rančič iz agencije Renderspace so govorili o tem, kako stopiti v korak s časom in spremljati trende v dejavnosti, v kateri delujejo.  Korenčeva je na podlagi ustvarjanja lastnih blagovnih znamk udeležencem svetovala, naj bodo neprestano v stiku z okoljem, v katerem delujejo in raziskujejo odzive in mnenja javnosti. Njen uspeh lahko pripišemo tako drznosti kot analitičnemu razmišljanju. Tudi Uroša Cvetka je na poti do uspeha spremljala drznost, a brez vztrajnosti in trdega dela mu ne bi uspelo. Le s temi vrlinami lahko ljudje, podjetja in blagovne znamke razumejo tržno situacijo in zaslutijo trende prihodnosti. Sam je skozi karierne izkušnje postal velik strokovnjak na področju poslovanja in marketinga. Delal je namreč v več mednarodnih organizacijah, kot so McKinsey, Mercator, Zavarovalnica Triglav in Valicon, danes pa je torej član uprave v Celtri. Z leti izkušenj se je naučil, da mora biti blagovna znamka korak pred potrošniki in mora biti zaradi tega močno vpeta in povezana s potrošniki in trgom. »Ne zasledujte lastnih interesov, ampak opazujte ljudi, ki kupujejo vaše izdelke,« svetuje.

Eden od novih trendov, v katerega so že vstopile določene blagovne znamke, je metavesolje. Benjamin Rančič iz Renderspacea je razložil, da se svet nanj pripravlja že od leta 1980 (npr. računalniška igrica Second Life). Poudaril je, da novi virtualni svet za blagovne znamke in njihove uporabnike morda še ni zanimiv, a na drugi strani Atlantika že vsakodnevno prihaja do premikov v ta svet. Mnogo znamk, kot so Gucci, Nike, Microsoft, Disney in Coca-Cola, je že tam in so pripravljene na uspeh in sodelovanja, zato je priporočil, da se mu posvetimo bolj intenzivno. Apeliral je predvsem na mlade, ki bodo soustvarjali ta svet, zato je dobro, da se čim pren naučijo novih zakonitosti.

f

Tudi ko rečejo, da je nekaj nemogoče, je mogoče

Drugi sklop predavanj je obiskovalce opomnil, da je mnogo projektov in izzivov na prvi pogled nemogočih, a s produktivnostjo in dobrimi idejami se uspeh skriva za vogalom. Lilijana Mikluš, vodja blagovnih znamk iz Atlantic Groupe, je na primeru Donata razložila, kako so na novo pozicionirali znamko Donat.  Spremenili so jo v bolj prestižno in jo utrdili tudi v tujini. Dela so se lotili brez strahu, saj so imeli močno vizijo, njihov postopek je bil strukturiran, v proces so vključili potrošnike, s katerimi so bili neprestano v stiku. Prav ta izbira poti jim je zagotovila uspeh, ki ga žanjejo danes.

Tudi zgodba Jureta Knehtla, ki je ustanovil podjetje WeScale, je prava inspiracija. Podjetje 30-letnega Kamničana je v nekaj letih močno zraslo, iz ničelnega prihodka je v osmih letih doseglo več kot 100 milijonov evrov prihodkov letno. V podjetje je vložil veliko truda, znanja in drznosti in se skozi proces preobrazil v izjemno podkovanega strokovnjaka v digitalnem marketingu. Danes Knehtl svetuje tako slovenskim kot tujim blagovnim znamkam ter jim v praksi pomaga graditi blagovne znamke, ugled, privabljati širše občinstvo in seveda pospeševati prodajo.

Kot tretja govorka v sklopu predavanj »Ko ti rečejo, da je nemogoče« je na oder stopila Nataša Tovaric, ki je na delavnici Uravnotežimo um in srce obiskovalce skozi meditacijo popeljala v notranji prostor intuicije. Meditacija je namreč v svetu hitrih informacij, posla in kapitala zelo pomembna, da ne pride do zlomov. V svetu marketinga sta za uspeh namreč pomembni tudi notranja moč in čuječnost.

Mogočnost marketinga

Tretji sklop predavanj »Mogočnost marketinga« je začel Blaž Zupan, ustanovitelj in solastnik številnih mednarodnih podjetij, ki je povedal, kako z design thinkingom priti do pravih rešitev in uspešnih marketinških potez. Govoril je o procesu inoviranja po metodologiji design thinking in glavnih prednostih inoviranja, ki izhaja iz potreb uporabnika. »Prav stik s trgom in neprestano analiziranje uporabnikov sta ključnega pomena pri uspehu,« je dejal na govorniškem odru.

Mogočnost marketinga pa ne moremo prezreti niti pri vzponu aplikacije TikTok. Na okrogli mizi, ki jo je moderiral Aljaž Peklaj iz BOLD Group, so se Peter Kokalj, Ana Mačič Kotnik (oba iz DD Studios) in TikTok mentor Blaž Vižantin strinjali, da je TikTok nosilec sprememb, ki jih je javnost dolgo časa pričakovala, saj jih drugi družbeni mediji niso več zadovoljevali; nekako so zvodeneli. TikTok je popolno sredstvo za testiranje in preizkušanje trendov, dveh marketinških aktivnosti, ki postajata v današnjem času vse pomembnejši. »Najpomembnejši nasvet za ustvarjalce vsebin na TikToku je to, naj spremljajo TikTok in njegove trende, potem pa razmišljajo o teh novostih izven običajnih okvirjev in ustvarijo lastno zgodbo.«

f

Moč besede

Vsebina je kraljica marketinga, zato imata pisana in izgovorjena beseda pri vseh znamkah na trgu precejšnjo težo; tudi v kulinariki. Jorg Zupan, eden od najmlajših prejemnikov Michelinove zvezdice, je opisal, kako mu je s pomočjo trdega dela, ščepca talenta in veliko iznajdljivosti uspelo v svetu kulinarike. »Michelinova zvezdica je najmočnejši piar,« pove Zupan o moči besede. Chef v restavracijah Atelje in Breg se danes ne znajde le v vlogi kuharja, temveč se je dobro seznanil tudi s področjem marketinga in kreative. Znani chef je mladim marketingarjem svetoval: »Ne počivajte na lovorikah. Bodite oprezni, delovni in inovativni.«

Zadnje, deseto predavanje je vodila Petra Parovel, ustanoviteljica blagovne znamke SWY. Svojo ljubezen do športa je prenesla v razvoj znamke oblačil, ki jo danes nosi že več kot 60 tisoč Slovenk in Slovencev. Podjetje je ustanovila povsem spontano, njeni sledilci pa pri njej občudujejo predvsem odkritost in avtentičnost: »Na poti do uspeha smo zaradi nepričakovanega odziva na moje delo naredili kar nekaj napak, a podpirata me odlična ekipa in pripadna skupnost. Rast nas je prehitela, nanjo nismo bili pripravljeni. Bili smo brez poslovnega načrta, spreminjamo strategije, organizacijo podjetja, niti celostne grafične podobe nimamo. Imamo pa veliko strasti, povezanost, smo transparanetni in prijazni do uporabnikov.« Včasih strukturiranost ni edina pot do cilja, ampak sta dovolj strast in močna beseda, zaključi simpatična Primorka.

Hitri karierni zmenki

Na dogodku so premierno predstavili tudi vzporedni program, »speed dating«, kotiček za hitre karierne zmenke, v katerem so udeležencem Fanfare zagotovili stik s ključnimi osebami iz vodilnih slovenskih podjetij. Kotiček je bil zelo obiskan in tako je veliko udeležencev sprejelo izziv, da gredo na kratek razgovor, ustvarijo prvi stik in raziščejo potencialne možnosti za sodelovanje. »Speed dating« ni predstavljal le trening razgovora, bil je predvsem priložnost za nadaljnje sodelovanje različnih oblik, so nam sporočili oganizatorji dogodka.

f

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji