3, 2, 1 ... naj se festivalska sezona začne!
Sezona oglaševalskih festivalov bo z majem na polno zaživela, mi pa smo se pogovarjali s predstavniki nekaterih slovenskih agencij, ki smo jih vprašali, kako se pripravljajo nanjo.
Tina Guček
»Festivalov se ne udeležujemo zgolj z željo po zmagi«
V agenciji Luna \TBWA na festivale kreativnosti vedno prijavijo samo dela, v katera zares verjamejo, so nam povedali. »Nimamo strategije 'prijavi v prazne kategorije' ali 'prijavi v vse kategorije', ker se festivalov ne udeležujemo zgolj z željo po zmagi. Nagrade so za nas dodatna potrditev za projekte, na katere smo že sami ponosni, ter obenem podpora stroki in njenemu razvoju,« pravijo v Luni \TBWA.
Dodajajo, da so kot vsako leto tudi letos ponosni na širino del, ki jih prijavljajo, saj s tem dokazujejo, da ustvarjajo odlične rešitve za različne kanale od televizijskih oglasov pa do digitalnih rešitev, ilustracij in upravljanja znamk ter za znamke iz različnih panog.
»Festivalska udejstvovanja letos niso bila v prvem planu«
Za agencijo Future DDB v zadnjem letu festivalska udejstvovanja niso bila v prvem planu. Več so se ukvarjali z razvijanjem novih storitev na področju igričarstva in e-športa ter z razvojem sodelovanja med ljubljansko in zagrebško Futuro. »Imamo sicer nekaj projektov, na katere stavimo, a bo večina njih v celoti zaživela šele do konca leta,« pravi Gregor Firbas, direktor Future DDB, ki meni, da se sicer festivalske sezone po zatišju iz prejšnjih let ljudje iz panoge veselijo.
Ponosni na svojo »letino«
V agenciji Pristop pravijo, da je število del, ki jih prijavljajo letos, primerljivo s tistim iz prejšnjih let. Že znotraj agencije imajo »predizbor«, kjer kritično presojajo, kaj je primerno za SOF in druge festivale. So pa v zadnjem času nekaj več pozornosti posvetili prijavam na večje mednarodne festivale, kjer so bili v preteklih nekaj mesecih izjemno uspešni: na podelitvi nagrad Epica 2022 so prejeli bronasto nagrado, prav tako na podelitvi Anthem Awards 2023. Na podelitvi nagrad White Square in BalCannes so se uvrstili v ožji izbor, veseli pa so tudi dvakratne uvrstitve na AdForum’s Top-5 in Eastern Europe best campaigns. »Med 14.000 deli na festivalu The Webby Awards pa je bilo delo, ki smo za zasnovali za Truhomo nagrajeno z najvišjim priznanjem v kategoriji družbene kampanje za javne storitve in aktivizem, kar je izjemen dosežek. Prihaja še nekaj velikih festivalov, kjer se bomo potegovali za nagrade,« pravi Ula Spindler, direktorica tržnega komuniciranja v skupini Pristop in direktorica podjetja Pristop Entertainment,
Doda, da so z letino zadovoljni, še posebej pa so ponosni na to, da prijavljajo projekte, ki so jih pripravili za velike blagovne znamke. »Verjamemo, da lahko za obstoječe naročnike ustvarimo dobra dela in rešitve, ki dosegajo ter presegajo zastavljene cilje, rešujejo poslovne izzive in obenem poskrbijo za kreativne presežke,« pravi.
Tudi ona meni, da je letos končno čas, da dogodki »na polno« zaživijo kot v času pred epidemijo koronavirusa: »Če gledamo koncertno industrijo, smo zagtotovo vsaj tam, kjer smo bili pred epidemijo, ljudje so željni dogodkov in druženja. Prav tako je s kongresnim turizmom – veliki festivali in konference so predhodno razprodani. Za poslovne dogodke pa situacija še ni enako ugodna kot pred epidemijo, ocenjujemo, da se slednje pobira nekoliko počasneje, vezno tudi na svetovno gospodarsko situacijo, kjer previdnost ne škodi. Ampak verjamemo, da bomo, če še nismo, kmalu na starih tirnicah.«