32. SOF: V pričakovanju nagrad
Slovenski oglaševalski festival je pred vrati in se bo že tradicionalno sklenil s podelitvijo nagrad. Pri nekaterih slovenskih agencijah smo se pozanimali, koliko jim pomenijo nagrade nacionalnega festivala in kakšna so njihova pričakovanja.
Tina Guček
»Ambicije naše agencije rastejo«
Milena Jakovljević, strateška direktorica v DROM Agency, pravi, da je SOF kot nacionalni festival vsekakor najpomembnejše tekmovanje skozi prizmo kreativnosti in pokazatelj stanja panoge, tako da jim te nagrade pomenijo veliko. »Je priznanje dobrega dela, dvigovanja ravni kakovosti in kreativne odličnosti agencije,« pravi.
Na vprašanje, ali se projekti, ki zmagujejo na SOF-u, lahko merijo tudi s projekti, ki zmagujejo na svetovni ravni, odgovarja, da so festivali v Sloveniji in regiji pokazatelj kakovosti, »vseeno pa se zna zgoditi, da na lokalnih festivalih dela, ki so priznana na svetovni ravni, tudi spregledajo ali pa se jih interpretira drugače. Nekateri lokalni projekti izstopajo in se lahko postavijo ob bok najboljšim, v zadnjih letih vidimo tega vedno več, vseeno pa imamo kolektivno kot panoga še precej prostora za izboljšanje,« meni.
SOF-u naslednji teden sledi mednarodni festival kreativnosti v Cannesu, kamor do zdaj svojih del niso prijavljali, a »nikoli ne reci nikoli«, pravi Milena Jakovljević in doda, da ambicije agencije rastejo, raven outputa se viša, hkrati pa so ravno v procesu postavljanja nove kreativne strategije.
»Osvajanje nagrad ne sme biti ultimativen cilj kampanje«
Po besedah Janeza Rakuščka, izvršnega kreativnega direktorja v agenciji Luna \TBWA, so nagrade na Slovenskem oglaševalskem festivalu pomembne, nikakor pa niso najpomembnejše. »Pri presoji vloge festivalov in festivalskih nagrad je potrebno ohraniti trezen in jasen pogled na njihovo funkcijo in pomen. Postaviti osvajanje nagrade na festivalu kot ultimativen cilj komunikacijske kampanje je po našem mnenju zgrešeno in škodljivo tudi za širšo komunikacijsko stroko. Zakaj? Kot je nekoč dejal Amir Kassaei, je naloga agencije 'ustvarjalno reševanje poslovnih problemov', kar po eni strani zahteva resno analitično delo z razumevanjem ozadja in poslovnih modelov naročnikov, pa drugi pa seveda lateralno mišljenje, ustvarjalnost in miselnost, ki prebija okvire – a vse to v kontekstu poslovnega izziva, pred katerim je naročnik,« pravi.
Oglasi za frizerje in zobozdravnike ali kakšne druge nišne organizacije, ki jih velikokrat vidimo na festivalih, po njegovem mnenju verjetno ne pripomorejo k percepciji agencij kot resnih poslovnih sogovornikov upravam podjetij. Tudi zato na festivale prijavljajo izključno naročene in izvedene projekte za redne naročnike, pri čemer izbirajo najbolj zanimive, izogibajo pa se večkratnim prijavam v množico različnih kategorij z izključnim namenom nabiranja točk, ker v tem enostavno ne vidijo smisla.
Kako pa gledajo na kanske leve? »Primerjava med SOF-om in Cannesom oziroma velikimi mednarodnimi festivali je težka. Mednarodna konkurenca je seveda izjemno huda in čeprav je število prijav na kanski festival v zadnjih letih upadlo skoraj za polovico – še leta 2017 jih je bilo dobrih 41.000, lani malo več kot 25.000, kar nam tudi pove marsikaj –, jih je še vedno ogromno. Ocenjujejo, da je za primeren prijavitveni film, ki vzbudi pozornost žirije, potrebno vložiti vsaj 20.000 evrov in že s tem stroškom se težko kosamo v mednarodni konkurenci, čeprav bi se po idejni plati z marsičem lahko. Pri prijavah na festivale se zato držimo praktičnosti in prijavljamo izstopajoča dela v primerne kategorije izbranih festivalov,« pravi Rakušček.
»SOF je prvo merilo moči naših projektov«
V agenciji SHIFT, ki je lani na SOF-u postala agencija leta, pravijo, da je SOF vendarle »državno prvenstvo« in glede na to, da vse slovenske agencije delujejo v tem okolju, je zanje to še vedno prvo merilo moči njihovih projektov. »In dejstvo je, da tisti, ki imajo najmočnejše projekte, na festivalu tudi posežejo po najvišjih mestih. Najvišje mesto, torej naziv agencije leta, pa zame še vedno prinaša dobršno mero prestiža, s katerim se lahko zmagovalec ponaša vse naslednje leto,« pravi Luka Bajs, izvršni kreativni direktor v SHIFT-u.
Glede mednarodnih festivalov bi sam težko rekel, da lahko večina zmagovalcev SOF-a visoko kotira na mednarodnih festivalih, se pa vsako leto najde kakšen projekt, ki to lahko doseže. Upa pa, da jih bo v prihodnjih letih (še) več in bodo po kakovosti bližje svetovni eliti. Sami na festival v Cannesu del letos niso prijavljali, bodo pa nekatere projekte prijavili na druge mednarodne festivale.