zz
Aktualno

AdEx 2023: Več kot 10-odstotna rast evropskega trga digitalnega oglaševanja

IAB Europe v svoji raziskavi AdEx Benchmark 2023 ugotavlja, da evropski trg digitalnega oglaševanja še naprej cveti in uspešno kljubuje globalnim izzivom.

Poročilo Evropskega urada za interaktivno oglaševanje (IAB Europe) razkriva, da je digitalno oglaševanje v Evropi v letu 2023 doseglo nov rekord s skupno vrednostjo trga 96,9 milijarde evrov, kar predstavlja 11,1-odstotno rast v primerjavi s prejšnjim letom. Kljub izzivom, kot so gospodarske in politične razmere, je evropski trg digitalnega oglaševanja dokazal močno odpornost. Rast trga digitalnega oglaševanja v Evropi je presegla rast drugih mednarodnih trgov, vključno z ZDA, ki so dosegle 7,3-odstotno rast. Ta dosežek jasno kaže na nenehno zaupanje oglaševalcev v digitalne medije kot ključno orodje za doseg občinstva.

Kje je Slovenija?

Slovenski trg je v lanskem letu zabeležil 7,4-odstotno rast naložb v digitalno oglaševanje; vrednost trga digitalnega oglaševanja je ocenjena na 78 milijonov evrov, kar je sicer najmanj med vsemi državami EU.

Prikazno oglaševanje v Sloveniju je »težko« 48 milijonov evrov (na Hrvaškem 113 milijonov in v Srbiji 70 milijonov), kar pomeni 4,8-odstotno rast v primerjavi v letom 2022. Rast pri sosednih je bila tudi na področju prikaznega oglaševanja torej precej večja, poleg tega pa Slovenija sodi v množico 18-ih držav, ki vlagajo več kot 50 odstotkov oglaševalskih sredstev v prikazno oglaševanje, prav tako tudi Srbija in Hrvaška. Zanimivo, države, kot so Velika Britanija, Nemčija, Francija, Švica in Danska, v prikazno oglaševanje vlagajo »le« med 40 in 45 odstotkov oglaševalskih sredstev, medtem ko so zabeležile visoke naložbe v plačljivo iskalno oglaševanje.

V videooglaševanje so slovenski oglaševalci lani vložili 19 milijonov evrov (polovico manj kot naši sosedi), v avdiooglaševanje, predvsem v podkaste, pa okoli 100.000 evrov. Pri tem smo si z državami iz regije dokaj blizu.

Skupne ugotovitve poročila:

  • Eksponentna rast: evropski digitalni oglaševalski trg je z 11,1-odstotno rastjo dosegel nov vrh. Ta impresivna rast je precej večja od tiste na drugih svetovnih trgov, zaradi česar je Evropa vodilna sila v digitalnem oglaševanju.
  • Najuspešnejši trgi: glavni evropski trgi, Velika Britanija, Nemčija, Francija, Španija in Italija, so predstavljali kar 69 odstotkov celotnih naložb v digitalno oglaševanje. Izstopajo še Turčija s kar 50-odstotno rastjo, Srbija s 27,6-odstotno rastjo in Ukrajina s 25,2-odstotno rastjo. Te številke kažejo na velik potencial teh trgov.
  • Najhitreje rastoči kanali: Družbeni mediji so dosegli 18,2-odstotno rast, videooglaševanje 20,9-odstotno rast, avdiooglaševanje pa 23,1-odstotno rast. Podkasti so zabeležili neverjetno 32,5-odstotno povečanje oglaševalskih sredstev.

Podrobnejše podatke o naložbah v digitalno oglaševanje v Sloveniji in EU bodo predstavili na jutrišnji IAB Akademiji, o čemer bomo poročali tudi v Marketing magazinu.

Celotno poročilo AdEx Benchmark 2023 najdete TU.

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji