Ali vaša spletna stran odvrača potrošnike od nakupa?
Spletno mesto blagovne znamke je še vedno pogosto prva točka stika z njenimi potrošniki, in tudi ko ni, je najpomembnejša točka za uresničevanje prodajnih procesov. Zaradi tega je ključnega pomena, da je spletno mesto verodostojno in delujoče.
Kaja Kovič
Glede na raziskavo, ki jo je izvedla Univerza za znanost in tehnologijo v Missouriju, si obiskovalci spletnih mest ustvarijo prvi vtis o spletnem mestu v manj kot sekundi, običajno na podlagi postavitve elementov, barv, enostavnosti navigacije in velikosti pisave.
Ker ljudje preživljajo vedno več časa na spletu, postajajo tudi bolj natančni in izbirčni glede strani, ki jih obiskujejo. Podjetja morajo zaradi tega na spletne strani vključevati drugačne in inovativne funkcije, a ne da bi s tem prikrajšali stran za uporabnost.
Kakšna spletnega mesta javnost najbolj odvrnejo od nakupa?
Podjetje Bespoke Software Development je zaradi zgoraj opisanih podatkov naredilo raziskavo, v kateri je sodelovalo okoli 2.500 ljudi v Združenem kraljestvu, starih od 18 do 70 let. Cilj raziskave je bil ugotoviti, natančno kateri razlogi ljudi na spletni strani odvračajo od nakupne odločitve.
Potrošnike od nakupa najpogosteje odvrne občutek negotovosti ali nezaupanje do spletnega mesta, pri čemer je 80 odstotkov anketirancev ocenilo ta dejavnik kot najpomembnejši. Stran mora delovati brezhibno, vsebina na njej mora biti osvežena in zastavljena profesionalno (tudi slovnično).
Tri četrtine vprašanih odvračajo od nakupa slabe ocene, kot so mnenja strank, da spletna stran ponuja manj kakovostne izdelke ali pa so bili razočarani nad dostavo in možnostjo vračila izdelkov, kar pomeni, da negativne ocene na spletu nedvomno vplivajo na vedenje kupcev in vzbujajo pomisleke glede izdelkov.
Preveč pojavnih oken na spletnem mestu in zapleten postopek prijave je skupek dejavnikov na tretjem mestu, saj odvrača slabih 70 odstotkov ljudi. Nenehno odpiranje pojavnih oken na spletnem mestu potrošnika razdraži, dolgotrajen postopek prijave jih odvrača od nakupa, saj običajno želijo opraviti nakup hitro.
Podoben delež ljudi motijo težave s plačilnimi metodami in počasno nalaganje strani. Drugi pomembni dejavniki, ki so jih ljudje izpostavili v anketi, so še: spletna stran brez centra za pomoč ali stikov ali pogostih vprašanj, precej moteče in odvračajoče so tudi fotografije slabe kakovosti, slaba postavitev strani, pomanjkanje videoposnetkov izdelkov ali da spletno mesto nima iskalnika.