Priprave na svet brez TikToka
Prihodnost TikToka v ZDA visi na nitki. Sodišče je podjetju ByteDance naložilo, da mora prodati TikTok, če želi obdržati prisotnost na trgu. To pomeni, da bi lahko aplikacija v svoji trenutni obliki izginila.
Kaja Kovič
ByteDance se sicer namerava pritožiti na vrhovno sodišče, vendar ni zagotovila, da bo pritožba sprejeta. Medtem kitajsko podjetje upa na pozitiven izid, marketinški strokovnjaki pa možnost prepovedi jemljejo vse bolj resno in pripravljajo načrte za napovedano situacijo.
TikTokov vpliv na marketing
TikTok je v zadnjih letih postal ena od najpomembnejših platform za oglaševanje, zlasti zaradi svoje zmogljivega algoritma in visoke vključenosti uporabnikov. Vendar pa bi morebitna prepoved pomenila velike spremembe. Colleen Fielder, podpredsednica pri Basis Technologies, je za Digiday dejala, da njena ekipa že pripravlja alternativne možnosti za kampanje, rezervirane za TikTok po 19. januarju 2025: »Če se ta scenarij uresniči, bomo kreativne vsebine objavili na Snapchatu, Instagram Reelsih, YouTube Shortsih, tudi na Pinterestu. Tako kot ostale blagovne znamke pa se tudi mi ne bomo odpovedali TikToku, dokler se situacija ne razjasni, drži pa, da sta Instagram in Snap s podobnim občinstvom glavna kandidata za pridobitev deleža trga.«
Možni scenariji
Kaj se lahko zgodi v prihodnosti? Pravni postopek se začasno ustavi, TikTok od 19. januarja 2025 v ZDA ne obstaja več, je prepovedan in odstranjen iz trgovin z aplikacijami. Lahko pa ByteDance proda TikTok ameriškemu kupcu, pri čemer ključni algoritem verjetno ne bo del prodaje.
TikTokovi predstavniki spodbujajo marketingarje, naj nadaljujejo z oglaševanjem, saj bodo zmogljivosti aplikacije do najmanj 19. januarja ostale nespremenjene. TikTok se sooča z intenzivnimi pritiski, veliko ljudi je bilo odpuščenih ali pa sami zapuščajo podjetje. Januar 2025 bo tako ključen za prihodnost ene od najbolj priljubljenih platform za digitalni marketing.
Vsebine so ključne, platforme pa le sredstvo
TikTok se je tudi po mnenju Kristine Gregorc, direktorice digitala in uporabniške izkušnje pri Mercatorju, izkazal kot ena od najvplivnejših platform – ne samo za popularizacijo kratkih videovsebin, temveč tudi kot raziskovalno in glasbeno središče, kjer nastajajo in rastejo novi trendi. »Čeprav je TikTok trenutno ena od najmočnejših platform za povezovanje z mlajšimi občinstvi, so ti potrošniki aktivni tudi na drugih platformah, kot so Instagram, YouTube, Snapchat in celo na novih, vzhajajočih platformah, ki hitro pridobivajo pozornost. Naša digitalna strategija je fleksibilna in tako naš cilj ni odvisnost od ene platforme, temveč ustvarjanje vsebin, ki so relevantne, privlačne in prilagojene naši ciljni skupini – ne glede na to, kje se ta nahaja. Vsak kanal ima svoje zakonitosti, dinamiko in priložnosti, kar upoštevamo pri oblikovanju vsebin, ki navdihujejo, informirajo in pritegnejo.« Gregorčeva doda, da pri trgovcu na dinamičnost digitalnega sveta gledajo kot na priložnost. »Vsebine so za nas ključne, platforme pa le sredstvo, ki se spreminja z navadami uporabnikov. Zato vlagamo v razumevanje trendov, spremljanje inovacij in gradnjo prisotnosti, ki je trajnostna, agilna in usmerjena k dolgoročnim odnosom z našimi potrošniki.« Sogovornica zaključi: »Kaj bi za nas pomenilo, če bi prišlo do konca TikToka? Nič kaj veliko. Proračuni bi se preusmerili na druge digitalne kanale, mi pa bi v nizkem štartu čakali pojav 'novega TikToka'.«
Tudi če TikTok odhaja, »vertikala« ostaja
Uroš Svenšek, strokovnjak za digitalno komuniciranje pri Agenciji 101, ima podobno mnenje kot Gregorčeva: »TikTok je sicer tisti, ki je ustoličil format vertikalnega videa kot kraljevega formata družbenih omrežij. Ampak tudi če Tiktok jutri izgine, bo njegov duh še dolgo pustošil v načinu in logiki delovanja Instagrama, Facebooka, Youtuba, X-a in drugih platform, zato bo med nami ostalo tudi povpraševanje po vertikalnih vsebinah in 'TikTok agencijah'. Še več, predvidevam, da se bo povpraševanje po vertikalnih vsebinah ne glede na to, kaj se zgodi s TikTokom, v naslednjih letih sunkovito povečevalo. Posledično se bo večala konkurenčnost in posledično se bo dvigal produkcijski standard. Tako kot so nekoč najboljši YouTuberji videe snemali doma z domačo kamero, potem pa je prišla resna konkurenca, standard se je dvigal in danes ima Mr. Beast za snemanje videov na YouTubu ekipo 250 ljudi.« Pri tem doda, da plujemo v smer specializacije, v kateri za strategijo in kreativo TikTokovega profila skrbi ena agencija, za zakup druga in za produkcijo tretja. »Agencije za TikTok se bodo torej v vsakem primeru sčasoma spreminjale v agencije za vertikalno videoprodukcijo.«