Amazon se hitro spreminja v raj za prevarante
Analiza platforme kaže, da je v zadnjem letu kar v tretjini primerov lažnega predstavljanja prevarant trdil, da je uslužbenec Amazona. Pritožb o primerih oseb, ki so se predstavljale kot osebje Amazona, je bilo tem času kar petkrat več kot leta poprej.
Kaja Kovič
Podatke je analiziralo podjetje StockApps in finančna vodja Edith Reads o raziskavi pravi: »Eksplozivna rast spletnega nakupovanja je ustvarila vrzeli za goljufe, da izkoriščajo nevede kupce, in zdi se, da je Amazon najbolj pogosta izbira. Posledično je skoraj 100.000 ameriških kupcev naletelo na Amazonove goljufe. Kar 6.000 teh je na koncu izgubilo več kot 27 milijonov dolarjev. Te številke zahtevajo izjemno previdnost pri spletnem nakupovanju.«
Kako izkoriščajo Amazonovi prevaranti?
Običajno prevaranti kontaktirajo kupce preko sporočil in jih prosijo, da jih pokličete, ker naj bi naleteli na nekatere sumljive aktivnosti ali nepooblaščene transakcije. Ko jih stranke pokličejo, jim po navodilih »Amazonovega zaposlenega« omogočijo oddaljen dostop do vašega računalnika ali telefona, da odpravijo težavo in omogočijo vračilo denarja. Goljufi nato lažno prikažejo, da ima stranka višji znesek na računu in zahtevajo vračilo, ta pa na koncu izgubi svoj denar. Iz StockApps opozorijo še na en primer goljufije. Stranke dobijo lažno sporočilo, da so osvojili nagrado, nato morajo vpisati podatke o bančni kartici, da plačajo stroške pošiljanja, prevaranti pa zasežejo večjo količino denarja na kartici.
Bolj dovzetni za prevare so starejši
Osebe, starejše od šestdeset let, so bile prevarane kar štirikrat bolj pogosto kot mlajše. Poleg tega so izgubile več denarja, povprečna izguba za to demografsko skupino znaša 1.500 doalrjev. Povprečna izguba izguba denarja za mlajše od šestdeset znaša 814 dolarjev.
Kako se zavarovati pred prevaranti?
Imetniki računov Amazon (in drugi spletni nakupovalci) lahko sprejmejo več previdnostnih ukrepov za zaščito sredstev. »Ne vračati klicev na neznane številke, ne obiskovati nenavadnih povezav, ki jih dobite preko SMS-a, e-pošte ali družbenih medijev, ne delite podatkov o bančni kartici z nikomer, preverjajte informacije o nagradnih igrah ter ne dovolite oddaljenega dostopa do vašega računalnika,« svetuje finančna vodja StockApps Edith Reads.