z
Aktualno

Bill Gates: Dezinformacije kot največji nerešljivi problem prihodnosti

Bill Gates je znan po reševanju velikih globalnih izzivov, kot so podnebne spremembe in revščina, a eno težavo pušča brez rešitve; to so dezinformacije, ki se širijo po spletu in škodijo mladim.

Hitro širjenje lažnih informacij je po njegovem mnenju največje globalno tveganje v naslednjih dveh letih, a to težavo bo zaradi njenih razsežnosti moral prepustiti mlajšim generacijam. Gates je bil namreč tudi sam tarča številnih teorij zarote in občutil posledice dezinformacij, težavo pa je ocenil še za večjo, ko mu je pred kratkim njegova hčerka Phoebe Gates razkrila osebne izkušnje s spletnim nadlegovanjem, rasističnimi komentarji in lažnimi novicami. Gates je za CNBC priznal, da se počuti krivega, ker pomaga planetu s čistejšo energijo in pri izkoreninjanju bolezni, a rešitve za to težavo pa nima. »Boj proti dezinformacijam je precej bolj zapleten. Ob ustanovitvi Microsofta sem verjel, da bodo ljudje na spletu iskali točne informacije. Sem bil naiven?«

Pomoč umetne inteligence

Lanska raziskava raziskovalnega središča Pew Research Centra razkriva, da je kar 55 odstotkov Američanov prepričanih, da bi morali vlada in tehnološka podjetja sprejeti ukrepe za omejevanje širjenja lažnih informacij na spletu in morda se bo tudi zaradi tega Gates problematiki bolj podrobno posvetil v prihajajoči dokumentarni seriji Kaj sledi? Prihodnost z Billom Gatesom, ki bo na ogled na Netflixu od 18. septembra dalje. V seriji se bo med drugim dotaknil tudi dejstva, da nima preprostih rešitev za upočasnitev širjenja lažnih informacij. »Na prvi pogled večje težave človeštva imajo jasnejše poti do rešitev, pri širjenju lažnih informacij pa se sprašujem, kako ustaviti te aktivnosti. Po eni strani bi omejevanje informacij lahko škodilo svobodi govora, a vzpostaviti moramo določena pravila. Kdo in kako, pa mi ni povsem jasno.«

Veliko upanja polaga v orodja umetne inteligence, ki bi prepoznavala dezinformacije in sovražen govor na spletu. »Žal pa narava tehnološkega napredka pomeni, da nekdo vedno najde način, kako zaobiti rešitve, zato reševanje problematike prepuščam mlajšim generacijam.«

Intervju

Paddy Carberry
11. 01. 2025

S Paddyjem Carberryjem, globalnim vodjo marketinga za Guinness, smo se pogovarjali, kako…

»Šport ima neverjetno sposobnost, da združuje ljudi zaradi skupnih strasti,« pravi Paddy Carberry.

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Naši avtorji