z
Aktualno

Bill Gates: Dezinformacije kot največji nerešljivi problem prihodnosti

Bill Gates je znan po reševanju velikih globalnih izzivov, kot so podnebne spremembe in revščina, a eno težavo pušča brez rešitve; to so dezinformacije, ki se širijo po spletu in škodijo mladim.

Hitro širjenje lažnih informacij je po njegovem mnenju največje globalno tveganje v naslednjih dveh letih, a to težavo bo zaradi njenih razsežnosti moral prepustiti mlajšim generacijam. Gates je bil namreč tudi sam tarča številnih teorij zarote in občutil posledice dezinformacij, težavo pa je ocenil še za večjo, ko mu je pred kratkim njegova hčerka Phoebe Gates razkrila osebne izkušnje s spletnim nadlegovanjem, rasističnimi komentarji in lažnimi novicami. Gates je za CNBC priznal, da se počuti krivega, ker pomaga planetu s čistejšo energijo in pri izkoreninjanju bolezni, a rešitve za to težavo pa nima. »Boj proti dezinformacijam je precej bolj zapleten. Ob ustanovitvi Microsofta sem verjel, da bodo ljudje na spletu iskali točne informacije. Sem bil naiven?«

Pomoč umetne inteligence

Lanska raziskava raziskovalnega središča Pew Research Centra razkriva, da je kar 55 odstotkov Američanov prepričanih, da bi morali vlada in tehnološka podjetja sprejeti ukrepe za omejevanje širjenja lažnih informacij na spletu in morda se bo tudi zaradi tega Gates problematiki bolj podrobno posvetil v prihajajoči dokumentarni seriji Kaj sledi? Prihodnost z Billom Gatesom, ki bo na ogled na Netflixu od 18. septembra dalje. V seriji se bo med drugim dotaknil tudi dejstva, da nima preprostih rešitev za upočasnitev širjenja lažnih informacij. »Na prvi pogled večje težave človeštva imajo jasnejše poti do rešitev, pri širjenju lažnih informacij pa se sprašujem, kako ustaviti te aktivnosti. Po eni strani bi omejevanje informacij lahko škodilo svobodi govora, a vzpostaviti moramo določena pravila. Kdo in kako, pa mi ni povsem jasno.«

Veliko upanja polaga v orodja umetne inteligence, ki bi prepoznavala dezinformacije in sovražen govor na spletu. »Žal pa narava tehnološkega napredka pomeni, da nekdo vedno najde način, kako zaobiti rešitve, zato reševanje problematike prepuščam mlajšim generacijam.«

Intervju

z
17. 09. 2024

Z Julijo Somrak, kreativno direktorico v DROM agency, ki je bila na tekmovanju WEBSI…

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Naši avtorji