Brez zdravnika
Februarski Proglasi v Mladini so ustvarjalce pozvali, naj z rešitvami opozorijo na razmere, v katerih je več kot 100.000 ljudi v Sloveniji, ki jim je kršena ustavna pravica do primarnega zdravstvenega varstva.
»Tema tokratnega Proglasa je pomanjkanje zdravnikov in večletna težava v slovenskem primarnem zdravstvu. Naše izhodišče je bila ljudska modrost oz. fraza, ki nagovarja slovensko potrpežljivost: čas celi vse rane. Različni interesi krojijo prihodnost zdravstva, ljudje pa čakajo pred ambulantami. Politiki nas mirijo, da bo vse v redu, sleherniku pa – če že nima zdravnika – preostane le še ljudska modrost v ciničnem kontekstu.«
Matej Kodrič, kreativni direktor v agenciji Povem
»Se zgražate nad čakalno dobo zdravstvenih storitev? Kaj pa tisti, ki čakajo na najbolj osnovno zdravstveno oskrbo? 'Brez zdravnika' je ostro vizualno opozorilo na večletno težavo v slovenskem zdravstvu. Oznaka na stopalu umrlega jasno izraža ironijo situacije, v kateri je odsotnost zdravstvene oskrbe vodila do izgube življenja. To je tudi poziv k odgovornosti in nujnosti reform, ki bi zagotovile, da nihče, ki potrebuje zdravstveno pomoč, ne bo zapuščen. S preprostim, a močnim sporočilom želiva prebuditi družbo in spodbuditi razpravo o dostopnosti zdravstvene oskrbe za vse.«
Lara Mlakar, mlajša digitalna strateginja, in Nina Zadravec, oblikovalka v agenciji Luna \TBWA
»Naslonili smo se na idejo Hipokratove zaprisege, ki jo po končanem izobraževanju izreče prav vsak študent medicine. Hipokrat ima zdaj zaprte oči zaradi razočaranja, žalosti ali pa si samo zatiska oči pred situacijo v slovenskem zdravstvenem sistemu.«
Formitas skupina
»Za izpostavitev dejstva, da je več kot 100.000 Slovenk in Slovencev brez osebnega zdravnika, smo osvežili dobro znano obvestilo na vratih ordinacij, ki ga lahko v najboljšem primeru pospremi le kisel nasmešek. Tisti pa, ki so imeli srečo, da umanjkanja zdravstvenih storitev zaradi trdnega zdravja v vsem tem času niso zaznali, lahko ob tem le potrkajo na les in tudi v prihodnje upajo na najboljše.«
Peter Zabret, starejši tekstopisec v agenciji Pristop