openai
Aktualno

Cannes Lions: UI zna vse – le prihodnosti ne zna napovedati

Legendarni kreativec David Droga je na glavnem odru Kanskih levov izzval Miro Murati, glavno tehnološko direktorico OpenAI, kje je v dobi umetne inteligence še prostor za človeško kreativnost.

David Droga, direktor digitalne kreativne agencije Accenture Song, je udeležencem uvodoma zaupal, da se festivala Kanski levi udeležuje že 25. leto zapored – v nasprotju z njegovo sogovornico, Miro Murati, ki je prvič njegova gostja. In to ne brez razloga – »njen« ChatGPT je v manj kot dveh letih močno posegel tudi na področje (oglaševalske) kreativnosti. Še Droga, ki je na lanskem festivalu izjemno vzhičeno pripovedoval o tem, kako vznemirljivi časi so pred kreativci, se je tokrat potegnil malce nazaj in izjavil: »Še vedno menim, da je umetna inteligenca nekaj zelo vznemirljivega in sem navdušen nad njo, toda hkrati priznavam, da me straši. Priznam, da ne vem, kako bo pretresla agencijski svet in kaj se bo dogajalo z našimi oblikovalskimi oddelki. Vsekakor bom še naprej z mešanico vznemirjenosti in bojazni opazoval, kaj bo prinesla – vmes pa bom raziskoval njene zmogljivosti,« je povedal občinstvu.

Miro Murati je uvodoma vprašal, kako je svoji mami razložila, kaj je ChatGPT in kaj vse zmore. Muratijeva mu je postregla z anekdoto: »V bistvu sem prosila svojo sestro, naj mami pomaga razumeti, kaj je ChatGPT. Sestra ji je pojasnila, da ji bo ChatGPT odgovoril na vsa njena vprašanja. Mama ga je nato vprašala: 'Povej mi, kdaj se bo moja hčerka poročila.' Sestra ji je nato morala pojasniti, da ChatGPT ni nekaj magičnega in da ne zna napovedovati prihodnosti.« S tem se je strinjal tudi Droga: »Niti umetna inteligenca ne zna ustaviti človeka, da ne bi spraševal tega, kar ga zanima.«

UI je odgovornost vseh

Na vprašanje, kaj je zanjo sploh kreativnost, je 35-letna Muratijeva, ki deluje precej umirjeno in zadržano, odgovorila, da je to proces odkrivanja, v katerem prideta na dan človeška izvirnost in individualnost: »To je lahko skoraj vsaka edinstvena človekova aktivnost, od umetnosti do filma.« Po njenih besedah gre pri ChatGPT-ju za intuitivno uporabo, ki ne zahteva poglobljenega poznavanja tehnologije. »Zagotovo je osupljivo opazovati, kako hiter je napredek tehnologije, ki zdaj ni več le v rokah peščice ljudi. Zdaj si vsi skupaj delimo odgovornost, kako ravnamo z njo. Ko tehnologija iz laboratorijev pride v resnični svet, jo lahko uporabimo na koristen ali pa na škodljiv način,« je pripovedovala Mira Murati. K temu je David Droga dodal, da bodo obrtniške veščine, ki jih imajo kreativci, še vedno zelo pomemben, sogovornica pa ga je dopolnila, da jim bodo UI-orodja omogočila več prostora za globlje razmišljanje.

Če tehnologije ne boste uporabljali, je ne boste razumeli

»Zaradi česa pa ste v zvezi z umetno inteligenco zaskrbljeni?« je Muratijevo vprašal Droga. »Uf, zaradi več stvari,« je odgovorila: »Najbolj me skrbi pomanjkanje razumevanja tehnologije. Nismo se še naučili, kako jo lahko uporabimo, da nam čim bolj pomaga; družbo bi morali pripraviti na to, kaj nam prinaša tehnologija, na njene dobre in slabe plati. Čaka nas še veliko dela, kako ljudi opozoriti na škodljive načine njene uporabe, kot sta še večja količina dezinformacij in globokih ponaredkov, še posebej v luči bližajočih se volitev v ZDA.«

Za konec jo je Droga vprašal še, kakšen nasvet v zvezi z uporabo umetne inteligence bi dala svojim otrokom. »Pravzaprav je moj nasvet enak, ne glede na to, ali bi ga dala otrokom ali odraslim. Uporabljajte orodja, ki so vam na boljo. Ne se jih bati; res je, da so nova za nas vse, toda potrudite se razumeti, kako vam lahko pomagajo. Tehnologijo boste razumeli le, če jo boste uporabljali.«

Kreativec je pogovor sklenil s spoznanjem: »Čaka nas torej vznemirljiva in grozljiva prihodnost, nad katero pa sem še vedno zelo očaran.«

Intervju

Življenje z znaMMkami
06. 01. 2025

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u. Naši sogovornici sta tokrat…

»Klišejsko, vem, ampak največja marketinška poteza vseh časov je po mojem mnenju zagotovo Coca-Cola in Božiček. Zaradi te marketinške poteze nas…

Mojmir Šiftar
23. 12. 2024

Osrednji intervju v tokratni prilogi KuhaMMo smo namenili Mojmirju Šiftarju, chefu, ki…

Pen Klub je moj »zen garden« ali oaza miru. Tam lahko sprostim vso svojo kreativnost in resnično imam proste roke, da ustvarjam po svoji želji.

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Naši avtorji